Problem HISS, FI

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Esperanz
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 05, 2015 11:32 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005

Problem HISS, FI

#1 Post autor: Esperanz »

Witam chciałbym doradzić się kogoś gdyż mam dosyć poważny problem. Ostatnie dwa miesiące przygotowywałem swojego Varadero do sezonu, czyściłem, konserwowałem, wymieniłem oleje/płyny itp. Wszystko grało i buczało. Po wszelkich możliwych konserwacjach jeździłem na nim (nie dużo, jakieś 20-30km) Wczoraj lekko opukałem go wodą (tylko w przedniej części, przy niewielkim ciśnieniu) Włożyłem kluczyk do stacyjki, odpaliłem wyjechałem z garażu przejechałem 50m i zgasł, od tej chwili nie mogę go odpalić w żaden sposób. Świeci się kontrolka HISS i FI również teraz podczas przekręcenia kluczyka w ogóle tak jakby immobiliser nie zaskakiwał.
Mógłby mi ktoś powiedzieć co mogłem zrobić źle i w jaki sposób to mogę naprawić, czy mogłem np. zalać stacyjkę ? (kluczyk był wyciągnięty ) Przeczytałem ten wątek http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2024 Próbowałem robić tak samo jednak nic to nie dało. Wspomnę również że próbowałem robić to na dwóch kluczykach - niestety bez skutku.

świrus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 21, 2012 8:15 pm
Lokalizacja: bialogard

Re: Problem HISS, FI

#2 Post autor: świrus »

witam .miałem to samo .przejechałem polną drogą jakies 15km zgasiłem sprzeta i potem została mi tylko laweta...po długich oględzinach i radach ,wściekania się i tp.znalazłem przyczyne.u mnie jakims dziwnym trafem przetarł się jeden z kabli który dochodzi do hiss [on jest w takiej grubej czarnej koszulce]sprawdzto .może akurat

Awatar użytkownika
wodzuwo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 535
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie, Mława

Re: Problem HISS, FI

#3 Post autor: wodzuwo »

Pod owiewką masz zamontowany do stelaża owiewki czujnik przechyłu motocykla który przy wywrotce wyłącza nam motocykl i może ten czujnik uległ uszkodzeniu lub się odkręcił od stelaża a musi on być przykręcony w poziomie.Miałem takie objawy jak on nie był przymocowany do stelaża tylko wisiał sobie na przewodach.

Esperanz
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 05, 2015 11:32 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005

Re: Problem HISS, FI

#4 Post autor: Esperanz »

Pod którą owiewką szukać tego czujnika ?

Awatar użytkownika
wodzuwo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 535
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie, Mława

Re: Problem HISS, FI

#5 Post autor: wodzuwo »

Esperanz pisze:Pod którą owiewką szukać tego czujnika ?
Pod przednia owiewką[czachą] tam gdzie jest zamocowana szyba.
Jest to zamontowane centralnie po środku do stelaża owiewki za pomocą śrubki na klucz nr.10
Aby się tam dostać musisz zdemontować owiewkę przednią wraz z reflektorem.

Esperanz
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 05, 2015 11:32 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005

Re: Problem HISS, FI

#6 Post autor: Esperanz »

Okazało się że przerwany był kabel od stacyjki pod wpływem dotarcia wody nastąpiło zwarcie, wystarczyło polutować i wszystko gra, dzięki za pomoc mam nadzieje ze koniec tak nie przyjemnych przygód na ten sezon, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
JarekS
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 296
Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
Imię: Jarek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świecie / Lünen

Re: Problem HISS, FI

#7 Post autor: JarekS »

Esperanz pisze:Okazało się że przerwany był kabel od stacyjki pod wpływem dotarcia wody nastąpiło zwarcie, wystarczyło polutować i wszystko gra, dzięki za pomoc mam nadzieje ze koniec tak nie przyjemnych przygód na ten sezon, pozdrawiam!
Odnawiam temat. Spotkało mnie to samo nieszczęście co kilka lat temu kolegę Esperanc. Umyłem maszynę , wypolerowałem. A jak następnego dnia chciałem jechać do pracy, d...a. Odpalił i zaraz zgasł. Tak kilka razy. Pojechałem samochodem. Po pracy odpalił ponownie, pochodził chwile. Postanowiłem przynieść kask i pojeździć. Ale już nie zagadał. FI świeci cały czas. Pompa paliwa nie pompuje. Wykręciłem antenę i znalazłem problem.
078341FA-ED41-412D-B038-51C5BCE3305A.jpeg
078341FA-ED41-412D-B038-51C5BCE3305A.jpeg (448.83 KiB) Przejrzano 6015 razy
Nie dość, że kabel urwany, to jeszcze dziura wypalona. Nie wiem czy ma sens próba lutowania czego kolwiek. Myśle o wymianie anteny. I teraz pytanie: jak ma się wymiana anteny do kodu? Muszę klucze na nowo kodować ? Czy będzie wszystko działało jak przedtem. Myśle o wymianie anteny na używaną. Jest kilka ofert na ebayu.
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.

~ Jakub Żulczyk

Awatar użytkownika
JarekS
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 296
Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
Imię: Jarek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świecie / Lünen

Re: Problem HISS, FI

#8 Post autor: JarekS »

Udało się odreanimować pacjenta.
54FF8772-C647-4969-97BB-9A583BCF8291.jpeg
54FF8772-C647-4969-97BB-9A583BCF8291.jpeg (1.64 MiB) Przejrzano 5976 razy
Choć nie było za bardzo za co złapać, polutowałem kable. Trzyma jak „łysego za włosy”. Od anteny wystawało ok 3 mm urwanego kabla. Ale silnik zagadał. Pompa paliwa bzyka jak pszczółka. Ale podejrzewam, że to długo nie potrzyma. Nie obejdzie się bez wymiany anteny. Ale puki co, działa. Dlatego ponawiam pytanie. Czy po wymianie anteny immobilizer będzie dalej działał na starym kluczu? Czy może antena i immobilizer to jedno i to samo. A po wymianie np anteny pompa nie zadziała. Proszę oświećcie mnie :S
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.

~ Jakub Żulczyk

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Problem HISS, FI

#9 Post autor: zalmen3 »

Za kodowanie odpowiedzialny jest moduł sterujący, wymiana anteny nie powinna mieć wpływu na działanie układu HISS.
Kiedyś robiłem podmiankę modułów w Transalpie, anteny nie ruszałem (została stara), tylko podmieniłem czipy w kluczykach i wszystko grało i buczało.
Ja bym kupił używkę i zamienił.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
JarekS
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 296
Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
Imię: Jarek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świecie / Lünen

Re: Problem HISS, FI

#10 Post autor: JarekS »

No to mnie uspokoiłeś. Muszę wymienić to ustrojstwo, bo z tym lutem, to będę miał stracha wyjechać gdzieś dalej. Bo jak teraz się upitoli, to już nic nie pomoże. Dzięki za informacje! :isok:
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.

~ Jakub Żulczyk

Awatar użytkownika
JarekS
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 296
Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
Imię: Jarek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świecie / Lünen

Re: Problem HISS, FI

#11 Post autor: JarekS »

Zamontowałem dziś nową antenę. Dostałem używkę ,co prawda od VTR ale pasuje i działa. Była w rozsądnej cenie i z moto o niedużym przebiegu. Przeglądając inne oferty, wpadło mi w oko, że młodsze roczniki mają inne wtyczki.
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.

~ Jakub Żulczyk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”