Napęd

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Napęd

#1 Post autor: Baza »

Cześć.Musze kupić napęd do varana i z pewnych przyczyn wolałbym zakup przez allegro.Doradźcie czy to jest coś warte czy ewentualnie coś innego(mile widziany link)
http://allegro.pl/naped-did-vx-sunstar- ... 06990.html

Jeżdżę raczej mało/bardzo mało więc zresztą pisze w aukcji o jakimś wzmacnianym łańcuchu więc chyba nie jest źle.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Napęd

#2 Post autor: melon1968 »

VX może być.Ja na takim zrobiłem już 5kkm i jeszcze nie podciągałem. :isok:

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Napęd

#3 Post autor: ADAMO16 »

http://allegro.pl/lancuch-did-525-zvmx- ... 47345.html Parę groszy więcej, a mocniejszy.
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Napęd

#4 Post autor: Baza »

10zł drożej ale sam łąńcuch a w moim linku jest napęd z zębatkami.
A właśnie brać zakówkę czy spinkę?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napęd

#5 Post autor: james »

Prawda. Miałem łańcuch VX nie wiem po ilu km, ale po 30 tys. km był tak porozciągany, że zabrał ze sobą cały ślizg łańcucha. Druga sprawa - ciekawsza - VX jest dedykowany do poj. max. 900 ccm.

Obecnie mam zestaw JT przód/tył + ZVMX. Zrobiłem na nim zbyt mało, żeby ocenić, ale poszukaj na forum afryki, bo z tego co pamiętam zbierał tam rewelacyjne opinie.

Tylko zakuwka, spinkę możesz wziąć do kufra w razie co. Zobacz na stronie DID'a, tam wszystko jest napisane odnośnie łączenia łańcucha, trwałości, konserwacji itd.

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Napęd

#6 Post autor: maly »

osobiście sam na zapinkę bym nie robił

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Napęd

#7 Post autor: szuler »

Mój zestaw:
Mała zębatka - oryginał (ma wygłuszającą gumę - akcesoryjne nie mają)
Duża zębatka - akcesoryjna
Łańcuch - z metra wymieniany i zakuwany w serwisie
Przy stosowaniu scottoilera mam przebiegi na napędzie rzędu 45kkm - nie jest to przebieg maksymalny - wymieniam przed końcem napędu na koniec sezonu, żeby od wiosny mieć moto gotowe na wszelkie wyjazdy.
Małą zębatkę wymieniam po ok. 23 kkm - zapewnia to duży przebieg łańcucha :)
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Napęd

#8 Post autor: Baza »

Jeżdżę bardzo mało bo przez 6 sezonów zrobiłem 20tyś więc temu się zastanawiam czy warto dokładać do napędu.
W swoim obecnym nie wymieniłem zębatki zdawczej i może to załatwiło łańcuch. A co z tymi zębatkami Sunstar bo często się przewijają na zmianę z JT i się zastanawiam czy będą spoko. A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napęd

#9 Post autor: james »

szuler pisze:Mała zębatka - oryginał (ma wygłuszającą gumę - akcesoryjne nie mają)
Od zeszłego roku, nie tylko oryginały mają gumę tłumiącą
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622
Obrazek

Co do przełożenia łańcucha to był gdzieś temat na forum - z tego co pamiętam trzeba odkręcić tłumik, ale poszukaj jeszcze ;)

Awatar użytkownika
wodzuwo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 535
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie, Mława

Re: Napęd

#10 Post autor: wodzuwo »

Baza pisze: A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?
Raczej tu będzie problem założyć wcześniej zakuty łańcuch na przeszkodzie już stanie ci aluminiowy set z podnużkami.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Napęd

#11 Post autor: eneron »

wodzuwo pisze:
Baza pisze: A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?
Raczej tu będzie problem założyć wcześniej zakuty łańcuch na przeszkodzie już stanie ci aluminiowy set z podnużkami.
Żaden problem seta odkręcić.

Zakładałem 2 kpl łańcuchów już zakutych. Bez najmniejszego problemu po odkręceniu seta aluminiowego. Szybko się wymienia i bez problemu.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Napęd

#12 Post autor: szuler »

james pisze:Od zeszłego roku, nie tylko oryginały mają gumę tłumiącą
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622
Obrazek
Dobra informacja - dzięki :)
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Napęd

#13 Post autor: Baza »

To co panowie brać to z linka? Dobra cena i będzie pasowało czy nie?

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Napęd

#14 Post autor: Jimi »

Czym najlepiej zablokować zebatkę zdawcza przy dokręcaniu? Jakieś domowe patenty tak aby nic nie uszkodzić?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Napęd

#15 Post autor: james »

@Baza: fabrycznie był założony łańcuch DID 525 HV. Na VX ludzie jeżdżą, więc zły być nie może, ja jednak - jak wspominałem wcześniej - wolałem kupić wzmocniony. Napęd z linku będzie pasował (liczba zębów na zębatkach ta sama co oryginalnie; długość łańcucha 112). Wiesz jak jeździsz kolego, dlatego też ostateczna decyzja należy do Ciebie :)

@Jimi: wrzucić 1 i dokręcić odpowiednim momentem. Jeżeli w dalszym ciągu masz wątpliwość czy czegoś nie uszkodzisz to zastanów się jakie siły działają podczas hamowania silnikiem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”