chłodzenie regulatora napięcia
- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Daj znać po ok. 10 tys. km (najlepiej w różnych warunkach atmosferycznych) jak się sprawdziło i w jakim stanie są wiatraki.
			
			
									
									
						- 
				motoendriu
 - Sympatyk

 - Posty: 749
 - Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
 - Imię: Andrzej
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: XL1000V
 - Rocznik: 2007
 - Lokalizacja: lubuskie
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Ja na swoim chłodzonym dodatkowo jednym radiatorem i dwoma wiatraczkami po obu stronach regulatora zauważyłem różnicę. Najważniejsza - to o wiele mniejsza temp. regulatora. Mam zamiennik więc po nagrzaniu się bez dodatkowego chłodzenia spadało napięcie i 1 - 2 V teraz spadnie max. do 1v. Może niewielka różnica ale kto wie jak długo pochodził by zamiennik przy porządnym nagrzaniu. Wentylatorki założyłem używane i po ponad 8 tys. przejechanych km w różnych warunkach pogodowych mają się dobrze.james pisze:Daj znać po ok. 10 tys. km (najlepiej w różnych warunkach atmosferycznych) jak się sprawdziło i w jakim stanie są wiatraki.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
						- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Ciekawe rzeczy piszesz kolego. Co to za zamiennik?
Ja na sprawdzonym rozwiązaniu (chyba z początków forum) zrobiłem 30 tys. km i różnica jest głównie w temperaturze regulatora, nie ma natomiast żadnej na "woltarzu". Forumowym, czyli oczyszczona rama, posmarowana pastą termoprzewodzącą, na to regulator Ducati Energia i wentylator przykręcony do użebrowania (łożysko ślizgowe). Wentylator zmieniłem po prawie 20 tys. km... bo stwierdziłem, że czas na zmiany
Napięcie 14.4-14.5V ze światłami / 5k rpm.
			
			
									
									
						Ja na sprawdzonym rozwiązaniu (chyba z początków forum) zrobiłem 30 tys. km i różnica jest głównie w temperaturze regulatora, nie ma natomiast żadnej na "woltarzu". Forumowym, czyli oczyszczona rama, posmarowana pastą termoprzewodzącą, na to regulator Ducati Energia i wentylator przykręcony do użebrowania (łożysko ślizgowe). Wentylator zmieniłem po prawie 20 tys. km... bo stwierdziłem, że czas na zmiany
Napięcie 14.4-14.5V ze światłami / 5k rpm.
- 
				motoendriu
 - Sympatyk

 - Posty: 749
 - Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
 - Imię: Andrzej
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: XL1000V
 - Rocznik: 2007
 - Lokalizacja: lubuskie
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Regulator mam made in china za parę złociszy. I takie miał wskazania na podłączonym mierniki który na bieżąco informuje o ładowaniu. Pewnie nie wytrzyma tyle co oryginał ale postanowiłem zaryzykować. Chociażby dlatego założyłem dodatkowe chłodzenie.
			
			
									
									Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
						- 
				Jimi
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 164
 - Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
 - Imię: Kamil
 - Marka motocykla: Honda XLV 1000
 - Model: SD01
 - Rocznik: 1999
 - Lokalizacja: Ogrodzieniec
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Noo zobaczymy jak to wyjdzie u mnie, latem cisnę na Bułgarię, mam założony jakiś chiński regler ale wezmę do plecaka też Ducati 
 Ew. założę ducati a tego chińczyka (całkiem nowy jest) wezmę jako dojazdówkę.
			
			
									
									Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
						- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Regulator i kilka innych części warto mieć w zapasie, bo w razie co to na bałkanach nie jest z tym kolorowo 
			
			
									
									
						- 
				Jimi
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 164
 - Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
 - Imię: Kamil
 - Marka motocykla: Honda XLV 1000
 - Model: SD01
 - Rocznik: 1999
 - Lokalizacja: Ogrodzieniec
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Własnie się tego spodziewam, dlatego składam motocykl od podstaw. Niby kupiony w stanie bardzo dobrym a ile już pierdół (potencjalnych awarii) wyszło to masakra 
			
			
									
									Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
						- 
				maho
 - Rekrut
 - Posty: 32
 - Rejestracja: pn wrz 28, 2015 8:28 am
 - Imię: Szymon
 - Marka motocykla: XL 1000V
 - Model: ..
 - Rocznik: 2002
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
U mnie też się regulator nagrzewał co wiadomo skutkowało spadkami napięcia. Wtyczki poprawione (nie były w złym stanie), a na regulator założyłem radiator.
Tak to wygląda u mnie.


Regulator zamontowałem płaską stroną w stronę radiatora. Dodatkowo pomiędzy dałem pastę termoprzewodzącą jak do procka.
Nie dawałem wiatraka bo uznałem, że jest on zbędny. Ustawienie radiatora pozwoli na swobodny przepływ powietrza.
			
			
									
									
						Tak to wygląda u mnie.
Regulator zamontowałem płaską stroną w stronę radiatora. Dodatkowo pomiędzy dałem pastę termoprzewodzącą jak do procka.
Nie dawałem wiatraka bo uznałem, że jest on zbędny. Ustawienie radiatora pozwoli na swobodny przepływ powietrza.
- 
				Pawelmoto
 - Uczy się jeździć
 - Posty: 64
 - Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
 - Imię: Paweł
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero XL 1000VA
 - Rocznik: 2008
 - Lokalizacja: Wadowice
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Witam mam pytanko gdzie podłączacie ten dodatkowy wentylator ??
			
			
									
									
						- YACCO1
 - Sympatyk

 - Posty: 230
 - Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
 - Marka motocykla: Varadero
 - Model: XL1000V
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: wrocław
 
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Plus do tylnej lampy. Masa do ramy
			
			
									
									
						

