Problem z ustawieniem Rozrządu

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
CZARNY123
Rekrut
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 09, 2012 8:35 pm
Lokalizacja: WIELUŃ

Problem z ustawieniem Rozrządu

#1 Post autor: CZARNY123 »

Witam wszystkich . Mam Problem związany z ustawieniem Wałków rozrządu. zabrałem sie za ustawienie luzu zaworowego wszystko poszło OK ale zastanawiam się ile razy należy zakręcić Wałem po ustawieniu Przedniego Cylindra aby ustawić wałki rozrządu na tylnym Cylindrze . dla niektórych moje Pytanie wyda się być może Dziwne ale nie chce popełnić BŁĘDU który jak wiadomo może dużo kosztować. Dzięki za Odpowiedzi

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#2 Post autor: janki5 »

Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi , po prostu regulujesz zawory na pierwszym i na drugim cylindrze , na koniec sprawdzasz lub ustawiasz na nowo rozrząd i tyle . A rozrząd ma być ustawiony tak: Wał ustaw tak, przód znak na tarczy wału korbowego "FT" wałki rozrządu "FE" i "FI" znaki na zewnątrz - równo z płaszczyzną górna głowicy , krzywki maja być na zewnątrz. Następnie obracasz wałem w LEWO znak na kole "RT" i znaki na wałkach "RI" i "RE" na zewnątrz równo z płaszczyzną głowicy natomiast krzywki zwrócone do siebie (do wewnątrz) . Przy obu ustawieniach sprawdź czy tłok w danym cylindrze masz w GMP.

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#3 Post autor: Wojo »

Jestem świeżo po (dzięki pomocy kolegi z forum) najpierw ustaw tylny na równo znaki (pamiętaj o krzywkach, musza patrzec w dobrym kierunku a tłok musi byc w górnym martwym), potem obrót 450stp na wale i ustawiasz przedni, jesli znaki sie zgraja a krzywki patrza w dobrym kierunku to masz po temacie. Wszystko znajdziesz na drugim forum VCP w dziale technicznym, zapis od rewelacyjnego goscia MarekP.
Pamietaj o prawidłowym założeniu szklanek, smarowaniu, łańcuszku, napinaczu, oringach, podkładkach, uszczelce, kluczu dynamometrycznym itp. Pozdro
http://forum.varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 tu masz link
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

CZARNY123
Rekrut
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 09, 2012 8:35 pm
Lokalizacja: WIELUŃ

#4 Post autor: CZARNY123 »

Dzięki Wojo właśnie wracam z zagranicy w sobotę będę wszystko składał. Wiedzą techniczną jestem napakowany teraz będzie próba Praktyczna . Dam znać jak poszło . dzięki za podpowiedzi :oops:

kucyk_323
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 215
Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
Lokalizacja: marki/wawa
Kontakt:

#5 Post autor: kucyk_323 »

najlepiej zapisuj sobie na kartce który zawór jaki ma luz żebyś pózniej ewentualnie wiedział oile większą/mniejszą płytkę będziesz potrzebował.
Do wymiany płytek trzeba zluzowac łańcuch rozrządu i do tej operacji potrzebny jest kluczyk (zrobiony z blaszki) żeby zluzować napinacz.
najlepiej zaloguj się do "konkurencji" i tam wszystko jest opisane wraz z obrazkami
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl

CZARNY123
Rekrut
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 09, 2012 8:35 pm
Lokalizacja: WIELUŃ

#6 Post autor: CZARNY123 »

Witam wszystkich Chciałbym wszystkim podziekować za Podpowiedzi w sprawie ustawienia rozrzadu . Dziś wszystko zostało złożone i Działa az miło słuchać , Teraz zostaje tylko czekać do Wiosny. Dzięki i do zobaczenia na Szlaku

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#7 Post autor: Jimi »

Pozwolę sobie odgrzać starego kotleta i dopytać żeby nie było potem przypału. Wymieniałem rozrząd i generalnie wszystko mam rozjechane. Mam dobrze zgrane położenie wału z przednim cylindrem, czyli mam znak FT na kole magnesowym zgrane ze znakiem z okienka i mam krzywki na zewnątrz, znaki FI i FE równiutko z krawędzią głowicy. I teraz pytanie brzmi- jeśli mam dobrze i elegancko ustawiony przedni cylinder, tak jak opisałem to wyżej, to w jakim suwie powinien w tym momencie znajdować się tylny cylinder? Albo inaczej, ile obrotów wykonać teraz od tego ustawienia abym mógł poprawnie ustawić rozrząd tylnego cylindra?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#8 Post autor: janki5 »

I jeżeli tłok na pierwszym masz GMP to masz dobrze , kręcisz w lewo aż przyjdzie znak RT , a w stopniach to chyba 280 .

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#9 Post autor: Jimi »

Dobra ustawiłem rozrząd ale jeszcze nie było prób uruchomienia, musiałem wracać do miasta- motocykl został na wsi, dokończę w weekend. Zrobiłem tak, proszę o ostateczne potwierdzenie czy powinno być ok:
- przedni cylinder ustawiony na znak FT na kole magnesowym (=GMP) krzywki skierowane na zewnątrz, znaki na kołach zębatych wałków rozrządu (FE i FI) zrównane z krawędzią głowicy możliwe jak najdokładniej (w zasadzie stoją niemal idealnie w lini),
- następnie obrót wałem korbowym o 270 stopni, znak na kole magnesowym RT (=GMP na tylnym cylindrze), krzywki wałków skierowane do wewnątrz, wyrównane znaki z krawędzią głowicy (RE i RI)

Można odpalać?:D Nie będzie zgrzytu i wybuchu?:D
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#10 Post autor: michalwnuk4 »

najpirw kluczem pokrec walem ze 4 obroty jak nic nie zblokuje to probuj odpalic

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#11 Post autor: Jimi »

Pokręciłem, bo jeszcze kontrolowałem zawory, dla pewności wykręce świece i przepchnę go na biegu po placu dla pewności xD
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#12 Post autor: messix »

jak juz kreciles to swiece nie maja nic do tego, to juz lepiej swiec nie wkrecaj i wtedy pchaj to w razie co bedziesz mial mial latwiej pchac

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#13 Post autor: melon1968 »

Silnikiem kręci się w prawo. :).Zawsze po regulacji kręce wałem dwa pełne obroty-w tym czasie wałek rozrządu robi jeden obrót.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#14 Post autor: janki5 »

Jimi , dobrze masz ustawione nie musisz nic pchać itd
melon 1968 , w viaderku kręci się silnikem w lewo

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Problem z ustawieniem Rozrządu

#15 Post autor: Jimi »

Dzięki Panowie :) W weekend zrobię próbę :D

PS. Właśnie chciałem pchać bez świec, żeby uzyskać większe obroty [:DD]
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”