Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr cze 03, 2020 4:27 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N lut 24, 2019 3:38 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 09/07/2018 o 21:43
Posty: 18
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Brak
Model: Brak
Rocznik: 0
Witam , chciałbym dorobic tuleje które są w lagach między sprężyną a korkiem, robił ktoś taką przeróbkę ? Tylko właśnie nie wiem jak się zachowa wtedy zawieszenie czy będzie twardsze czy może zniknie objaw siadania zawieszenia , I ile można bezpiecznie zrobić dłuższe tuleje żeby to nie było za bardzo napięte . Macie jakieś spostrzerzenia ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lut 24, 2019 6:21 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 30/07/2008 o 17:08
Posty: 227
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: Nie określono
Po mojemu twardość się nie zmieni. Skrócisz za to skok zawieszenia. Od tego są sprężyny progresywne które są twardsze ale mają pełen zakres pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lut 24, 2019 7:45 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 512
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Twardość zawieszenia wyreguluj gęstością oleju, a nie "skracaniem" skoku sprężyny.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 25, 2019 7:22 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 730
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Staszek1 napisał(a):
Twardość zawieszenia wyreguluj gęstością oleju, a nie "skracaniem" skoku sprężyny.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.


:) dla mnie to nieodczuwalna finezja :) nawet przy całkowitym przejściu z 10W na 15W, zmieniłem tak w Drag Starze 1100 bo tam faktycznie było bardzo miękkie zawieszenie ale szczerze przyznam, znaczącej różnicy nie odczułem.

Swoją drogą ciekawi mnie po co robić to w Varadero? U mnie zawieszenie pracuje perfekcyjnie, czy to solo, czy w pełni obładowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 25, 2019 8:13 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 512
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
U mnie po zrobieniu "mix'a" Viadro przestało tak bardzo nurkować przy mocniejszym hamowaniu.
To było założeniem zmian i się powiodło.

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 25, 2019 9:08 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1252
Lokalizacja: okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA
Utwardzenie-usztywnienie przydaje się w szybkiej jeżdzie i nie mówię o dzidowaniu po autostradzie.Bo różnicę czuć w szybkich zakrętach.Nie obrażając nikogo w jeżdzie czoperowej tego nie zuważysz! ;D
A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 26, 2019 9:12 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 730
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
melon1968 napisał(a):
Utwardzenie-usztywnienie przydaje się w szybkiej jeżdzie i nie mówię o dzidowaniu po autostradzie.Bo różnicę czuć w szybkich zakrętach.Nie obrażając nikogo w jeżdzie czoperowej tego nie zuważysz! ;D
A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.


O to chodziło :isok:

PS
nie obrażam się tak łatwo :rotfl2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 26, 2019 6:40 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 09/07/2018 o 21:43
Posty: 18
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Brak
Model: Brak
Rocznik: 0
Czyli dając dłuższe tuleje , jedyne co zrobie to zmniejsze skok zawieszenia tak ? W sumie jakaś zmiana na plus bo zawsze bedzie mniej dobijać :) Ogólnie to w dwie osoby jest bardzo miękko przy dochamowaniu np .Rozebrałem to z zamiarem wymiany oleju I tak mi wpadł taki pomysł do głowy .Czyli jedyny ratunek na ten zawias to wymiana sprężyn na progresywne ? Macie jakieś sprawdzone ? Dodam że motocykl to 2002 rok .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 26, 2019 7:18 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1252
Lokalizacja: okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA
MaciekTOS napisał(a):
Czyli dając dłuższe tuleje , jedyne co zrobie to zmniejsze skok zawieszenia tak ? W sumie jakaś zmiana na plus bo zawsze bedzie mniej dobijać :) Ogólnie to w dwie osoby jest bardzo miękko przy dochamowaniu np .Rozebrałem to z zamiarem wymiany oleju I tak mi wpadł taki pomysł do głowy .Czyli jedyny ratunek na ten zawias to wymiana sprężyn na progresywne ? Macie jakieś sprawdzone ? Dodam że motocykl to 2002 rok .

Dużo ważysz?Na usztywnienie to zabawa z gęstym olejem a na utwardzenie tak jak piszesz dluższe tuleje (lub sprężyny zaworowe od ciężarówki) lub progresywne sprężyny.
Sprężyny zaworowe od ciężarówki stosowałem w bandicie. ;D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 26, 2019 11:15 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 09/07/2018 o 21:43
Posty: 18
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
Marka motocykla: Brak
Model: Brak
Rocznik: 0
Niekoniecznie :) 90 kilo , wleje 20W I zrobie 2cm dłuższe tuleje zobaczymy jak to się zachowa , hehe aż tak twardo to raczej nie chce ale będę pamiętał :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sty 20, 2020 10:47 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 512
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Jest trochę czasu, więc pokombinowałem z przednim zawiasem.

O ile mieszanie gęstości oleju w lagach dało (moim zdaniem) dość odczuwalny efekt utwardzenia zawiasu, to ni jak nie da się go z powrotem zmiękczyć w szybki sposób w czasie trasy. A wiadomo, że płynna regulacja to rzecz pożądana. Warunki drogowe są różne
;D ;D ;D ;D
Dała mi do myślenia sytuacja, która zaistniała w czasie przejazdu przez Zakarpacie w ostatnim sezonie.
Tamtejsze drogi są delikatnie ujmując - kiepskiej jakości :hystery: i jazda nimi ciężkim motocyklem nie należy do przyjemnych i wymaga wyjątkowego skupienia. Zamiast podziwiać piękno otaczającej przyrody człowiek wpatrzony jest w dziurawy asfalt, a właściwie w to, co po nim zostało. Całe piękno wyjazdu szlak trafił. :xyz:
Wkurw....nie sięgnęło zenitu, gdy braciak przełączył w GSie tryb na offroad i poleciał po tym syfie wierzchem, a my (Viadromaniacy) powolutku, pomalutku, boczkiem boczkiem....... i kawa wystygła.
Nic w tym złego, gdyby to był odcinek kilku, no kilkunastu kilometrów. Ale nie.... cała ta Ukraina jest dziurawa jak ser (z wyłączeniem dróg tranzytowych) i zamiast zwiedzać Rumunię, dojechaliśmy ledwo do Odessy (swoją drogą przepiękne miasto ;) [:DD] ;)
Ale do tematu.
Postanowiłem wymodzić regulację przedniego zawiasu - tył jak wiemy jakąś regulacje ma.
Najprostsze rozwiązania jak wiemy są najskuteczniejsze. Postanowiłem wymienić korki lag na takie z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Podeszły rozmiarami od jakiegoś Triumpha [:DD] (u majfredna są po 120 PLN)
Załącznik:
Regulacja przedniego zawieszenia XL 1000.jpg
Regulacja przedniego zawieszenia XL 1000.jpg [ 190.88 KiB | Przeglądane 2075 razy ]

Pewnie to nie załatwi sprawy idealnie, ale lepsza taka regulacja niż żadna ;D
Pytanie do kogoś, kto użytkował już motocykl z taką regulacją. Czego mogę się spodziewać?
To znaczy, czy różnice w skrajnych położeniach są jakoś bardzo odczuwalne? Nawet przy minimalnym ustawieniu sprężyna będzie "zgnieciona" bardziej od oryginału o 6 mm (przy maksymalnym - 25 mm) Czy to dużo? Ktoś coś modził w tym temacie? Ma jakąś wiedzę?

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sty 22, 2020 5:47 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 454
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Coś takiego miałem w CBR to ustawienie napięcia wstępnego (SAG) pod wagę motocyklisty
Tam nie odczuwałem różnicy kręcąc tymi korkami ale ja to na sportach laik jestem :) :) :)

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 14, 2020 1:24 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 16/04/2019 o 11:57
Posty: 31
Płeć: Nie określono
Imię: Irek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999
Staszek1, sezon rozpoczęty.. Jak Twoje koreczki w lagach?
Jest różnica?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 14, 2020 9:31 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 512
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Rozpoczęty. ;D
Do tej pory miałem zawsze mieszankę oleju 10W i 15W w lagach i faktycznie przy hamowaniu moto tak bardzo nie nurkowało.
Teraz (odkąd mam koreczki) to dowiedziałem się, że Hanka ma całkiem komfortowe zawieszenie. Ładnie wybiera nierówności, co przy gęstym oleju raczej powodowało wypadanie plomb z zębów. Koreczki robią robotę i są bardzo łatwo i szybko przestawialne. Fajnie się to sprawdziło w niedzielę - "pyknąłem" dookoła Śniardwy i tam trafiłem kilkunastokilometrowy odcinek szutrów i drogi z "polnych kamieni". Kilka obrotów śrubokrętem i zrobiło się "prawie komfortowo" [:DD]. Po odcinku - kilka obrotów i znów powrót do lekko usztywnionego zawiasu. Szczerze powiem, że zakres ustawień mógłby być jeszcze bardziej na "soft", tak aby optymalne ustawienie było w połowie zakresu, a jest na prawie wykręconych korkach.

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL