Utwardzenie przedniego zawieszenie

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
MaciekTOS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: pn lip 09, 2018 9:43 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Brak
Model: Brak
Rocznik: 0

Utwardzenie przedniego zawieszenie

#1 Post autor: MaciekTOS »

Witam , chciałbym dorobic tuleje które są w lagach między sprężyną a korkiem, robił ktoś taką przeróbkę ? Tylko właśnie nie wiem jak się zachowa wtedy zawieszenie czy będzie twardsze czy może zniknie objaw siadania zawieszenia , I ile można bezpiecznie zrobić dłuższe tuleje żeby to nie było za bardzo napięte . Macie jakieś spostrzerzenia ?

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#2 Post autor: Baza »

Po mojemu twardość się nie zmieni. Skrócisz za to skok zawieszenia. Od tego są sprężyny progresywne które są twardsze ale mają pełen zakres pracy.

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#3 Post autor: Staszek1 »

Twardość zawieszenia wyreguluj gęstością oleju, a nie "skracaniem" skoku sprężyny.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#4 Post autor: Merlin »

Staszek1 pisze:Twardość zawieszenia wyreguluj gęstością oleju, a nie "skracaniem" skoku sprężyny.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.
:) dla mnie to nieodczuwalna finezja :) nawet przy całkowitym przejściu z 10W na 15W, zmieniłem tak w Drag Starze 1100 bo tam faktycznie było bardzo miękkie zawieszenie ale szczerze przyznam, znaczącej różnicy nie odczułem.

Swoją drogą ciekawi mnie po co robić to w Varadero? U mnie zawieszenie pracuje perfekcyjnie, czy to solo, czy w pełni obładowany.

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#5 Post autor: Staszek1 »

U mnie po zrobieniu "mix'a" Viadro przestało tak bardzo nurkować przy mocniejszym hamowaniu.
To było założeniem zmian i się powiodło.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#6 Post autor: melon1968 »

Utwardzenie-usztywnienie przydaje się w szybkiej jeżdzie i nie mówię o dzidowaniu po autostradzie.Bo różnicę czuć w szybkich zakrętach.Nie obrażając nikogo w jeżdzie czoperowej tego nie zuważysz! ;D
A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#7 Post autor: Merlin »

melon1968 pisze:Utwardzenie-usztywnienie przydaje się w szybkiej jeżdzie i nie mówię o dzidowaniu po autostradzie.Bo różnicę czuć w szybkich zakrętach.Nie obrażając nikogo w jeżdzie czoperowej tego nie zuważysz! ;D
A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.
O to chodziło :isok:

PS
nie obrażam się tak łatwo :rotfl2:

MaciekTOS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: pn lip 09, 2018 9:43 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Brak
Model: Brak
Rocznik: 0

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#8 Post autor: MaciekTOS »

Czyli dając dłuższe tuleje , jedyne co zrobie to zmniejsze skok zawieszenia tak ? W sumie jakaś zmiana na plus bo zawsze bedzie mniej dobijać :) Ogólnie to w dwie osoby jest bardzo miękko przy dochamowaniu np .Rozebrałem to z zamiarem wymiany oleju I tak mi wpadł taki pomysł do głowy .Czyli jedyny ratunek na ten zawias to wymiana sprężyn na progresywne ? Macie jakieś sprawdzone ? Dodam że motocykl to 2002 rok .

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#9 Post autor: melon1968 »

MaciekTOS pisze:Czyli dając dłuższe tuleje , jedyne co zrobie to zmniejsze skok zawieszenia tak ? W sumie jakaś zmiana na plus bo zawsze bedzie mniej dobijać :) Ogólnie to w dwie osoby jest bardzo miękko przy dochamowaniu np .Rozebrałem to z zamiarem wymiany oleju I tak mi wpadł taki pomysł do głowy .Czyli jedyny ratunek na ten zawias to wymiana sprężyn na progresywne ? Macie jakieś sprawdzone ? Dodam że motocykl to 2002 rok .
Dużo ważysz?Na usztywnienie to zabawa z gęstym olejem a na utwardzenie tak jak piszesz dluższe tuleje (lub sprężyny zaworowe od ciężarówki) lub progresywne sprężyny.
Sprężyny zaworowe od ciężarówki stosowałem w bandicie. ;D

MaciekTOS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: pn lip 09, 2018 9:43 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: Brak
Model: Brak
Rocznik: 0

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#10 Post autor: MaciekTOS »

Niekoniecznie :) 90 kilo , wleje 20W I zrobie 2cm dłuższe tuleje zobaczymy jak to się zachowa , hehe aż tak twardo to raczej nie chce ale będę pamiętał :)

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#11 Post autor: Staszek1 »

Jest trochę czasu, więc pokombinowałem z przednim zawiasem.

O ile mieszanie gęstości oleju w lagach dało (moim zdaniem) dość odczuwalny efekt utwardzenia zawiasu, to ni jak nie da się go z powrotem zmiękczyć w szybki sposób w czasie trasy. A wiadomo, że płynna regulacja to rzecz pożądana. Warunki drogowe są różne
;D ;D ;D ;D
Dała mi do myślenia sytuacja, która zaistniała w czasie przejazdu przez Zakarpacie w ostatnim sezonie.
Tamtejsze drogi są delikatnie ujmując - kiepskiej jakości :hystery: i jazda nimi ciężkim motocyklem nie należy do przyjemnych i wymaga wyjątkowego skupienia. Zamiast podziwiać piękno otaczającej przyrody człowiek wpatrzony jest w dziurawy asfalt, a właściwie w to, co po nim zostało. Całe piękno wyjazdu szlak trafił. :xyz:
Wkurw....nie sięgnęło zenitu, gdy braciak przełączył w GSie tryb na offroad i poleciał po tym syfie wierzchem, a my (Viadromaniacy) powolutku, pomalutku, boczkiem boczkiem....... i kawa wystygła.
Nic w tym złego, gdyby to był odcinek kilku, no kilkunastu kilometrów. Ale nie.... cała ta Ukraina jest dziurawa jak ser (z wyłączeniem dróg tranzytowych) i zamiast zwiedzać Rumunię, dojechaliśmy ledwo do Odessy (swoją drogą przepiękne miasto ;) [:DD] ;)
Ale do tematu.
Postanowiłem wymodzić regulację przedniego zawiasu - tył jak wiemy jakąś regulacje ma.
Najprostsze rozwiązania jak wiemy są najskuteczniejsze. Postanowiłem wymienić korki lag na takie z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Podeszły rozmiarami od jakiegoś Triumpha [:DD] (u majfredna są po 120 PLN)
Regulacja przedniego zawieszenia XL 1000.jpg
Regulacja przedniego zawieszenia XL 1000.jpg (190.88 KiB) Przejrzano 7980 razy
Pewnie to nie załatwi sprawy idealnie, ale lepsza taka regulacja niż żadna ;D
Pytanie do kogoś, kto użytkował już motocykl z taką regulacją. Czego mogę się spodziewać?
To znaczy, czy różnice w skrajnych położeniach są jakoś bardzo odczuwalne? Nawet przy minimalnym ustawieniu sprężyna będzie "zgnieciona" bardziej od oryginału o 6 mm (przy maksymalnym - 25 mm) Czy to dużo? Ktoś coś modził w tym temacie? Ma jakąś wiedzę?
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#12 Post autor: next22 »

Coś takiego miałem w CBR to ustawienie napięcia wstępnego (SAG) pod wagę motocyklisty
Tam nie odczuwałem różnicy kręcąc tymi korkami ale ja to na sportach laik jestem :) :) :)
A w sercu zawsze XL600V :)

igrek1
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: wt kwie 16, 2019 11:57 am
Imię: Irek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#13 Post autor: igrek1 »

Staszek1, sezon rozpoczęty.. Jak Twoje koreczki w lagach?
Jest różnica?

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie

#14 Post autor: Staszek1 »

Rozpoczęty. ;D
Do tej pory miałem zawsze mieszankę oleju 10W i 15W w lagach i faktycznie przy hamowaniu moto tak bardzo nie nurkowało.
Teraz (odkąd mam koreczki) to dowiedziałem się, że Hanka ma całkiem komfortowe zawieszenie. Ładnie wybiera nierówności, co przy gęstym oleju raczej powodowało wypadanie plomb z zębów. Koreczki robią robotę i są bardzo łatwo i szybko przestawialne. Fajnie się to sprawdziło w niedzielę - "pyknąłem" dookoła Śniardwy i tam trafiłem kilkunastokilometrowy odcinek szutrów i drogi z "polnych kamieni". Kilka obrotów śrubokrętem i zrobiło się "prawie komfortowo" [:DD]. Po odcinku - kilka obrotów i znów powrót do lekko usztywnionego zawiasu. Szczerze powiem, że zakres ustawień mógłby być jeszcze bardziej na "soft", tak aby optymalne ustawienie było w połowie zakresu, a jest na prawie wykręconych korkach.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”