regulator napięcia grzeje się

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mireek72
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 04, 2015 1:00 am
Imię: Mirek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Sochaczew

regulator napięcia grzeje się

#1 Post autor: mireek72 »

Mam problem z regulatorem napięcia, zmieniłem już 3 raz, w tym raz sprawę badał profesjonalny elektryk motocyklowy. Diagnoza była taka, że to wina akumulatora, który dawał zwarcie przy większym obciążeniu. Po zmianie akumulatora rzeczywiście problem ustapił, mimo wszystko został również zmieniony regulator. Po ok 4 000 km problem wrócił, pompa przestała podawać paliwo, sprawdziłem tak pompę jak i jej zasilanie, jedno i drugie było ok mimo to pompa nie działała, doszedłem do wniosku, że to musi być wina prądu (za słaby), zmieniłem regulator ma stary i wszystko zaczęło działać, ale regulator niestety mocno się grzeje co wiadomo może doprowadzić to poważnych szkód w instalacji. Ktoś ma jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: regulator napięcia grzeje się

#2 Post autor: Staszek1 »

Rozumiem, że czytałeś wątki odnośnie ładowania, topienia się kostek itd? Zastosowałeś wszystkie podane przez kolegów metody zaradzenia tym sytuacjom? Posprawdzałeś i oczyściłeś wszelkie możliwe łączenia i kostki? (ma prawo coś zaśniedzieć po 17 latach) Nie masz przesadnie "nadokładanych" gadżetów elektrycznych, które obciążają układ?
Jeśli tak, to ciężko coś jednoznacznie wskazać.
Jeszcze pytanie, co znaczy nadmiernie się grzeje?
Warto byłoby porównać z innym egzemplarzem.
(Swoją drogą nigdy nie sprawdzałem czy w Hance też i jak bardzo się grzeje regulator?)
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

fred
Rekrut
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 27, 2009 12:12 pm
Lokalizacja: Socho

Re: regulator napięcia grzeje się

#3 Post autor: fred »

Regulator to obok alternatora jeden z dwóch elementów, które zostały wymienione w mojej SD01.
To, że się grzeje to naturalne (po to ma radiator) ale problem powstaje kiedy się spali i utkniesz na drodze (niestety to przerobiłem). Po wymianie na większy regulator z dużym radiatorem (chyba dedykowany do Suzuki o ile pamiętam więc inna wtyczka itd...) i mniej więcej w tym samym czasie, iskrzącego alternatora, problemy nigdy się już nie pojawiły.
fred

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: regulator napięcia grzeje się

#4 Post autor: melon1968 »

mireek72 pisze:Mam problem z regulatorem napięcia, zmieniłem już 3 raz, w tym raz sprawę badał profesjonalny elektryk motocyklowy. Diagnoza była taka, że to wina akumulatora, który dawał zwarcie przy większym obciążeniu. Po zmianie akumulatora rzeczywiście problem ustapił, mimo wszystko został również zmieniony regulator. Po ok 4 000 km problem wrócił, pompa przestała podawać paliwo, sprawdziłem tak pompę jak i jej zasilanie, jedno i drugie było ok mimo to pompa nie działała, doszedłem do wniosku, że to musi być wina prądu (za słaby), zmieniłem regulator ma stary i wszystko zaczęło działać, ale regulator niestety mocno się grzeje co wiadomo może doprowadzić to poważnych szkód w instalacji. Ktoś ma jakiś pomysł?
To normalne że się grzeje.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: regulator napięcia grzeje się

#5 Post autor: james »

Staszek w znacznej części wyczerpał już temat. Regulator będzie się grzać, będzie ciepły. Regulatory są robione w taki sposób, aby maksymalnie obciążać alternator nawet na biegu jałowym, stąd jego temperatura (inaczej jest w przypadku regulatorów, produkowanych przez jednego z użytkownika forum Africa Twin). Aby go trochę odciążyć, możesz jeździć na światłach/zrezygnować z dziennych o ile masz.

Możliwym rozwiązaniem twojego problemu jest założenie woltomierza, zakup nowego regulatora Ducati Energia (ma radiator i powierzchnię oddawania ciepła większą niż oryginał) i montaż wentylatora komputerowego, aby go dodatkowo schłodzić. Nie wiem, czy elektryk to sprawdzał, ale warto podłączyć amperomierz i zweryfikować, czy pobór prądu jest na odpowiednim poziomie.

Z założonym wentylatorem, na postojówkach i biegu jałowym, regulator ma u mnie taką temperaturę, że da się go dotknąć, ale delikatnie parzy.

Awatar użytkownika
Pegaz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
Lokalizacja: Międzyborów

Re: regulator napięcia grzeje się

#6 Post autor: Pegaz »

Ja mam regulator Ducati Energia i po odpaleniu motocykla szybko robi się gorący. Kostki mam wywalone, przewody polutowane. Kilka lat temu kupiłem drugi regulator, podmieniłem i tak samo się grzeje. Widocznie tak ma być.

Awatar użytkownika
Fotom
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 210
Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice

Re: regulator napięcia grzeje się

#7 Post autor: Fotom »

Pegaz pisze: Widocznie tak ma być.
Tak ma być, bo na tym polega jego zadanie. Nadmiar wyprodukowanej energii el. zamienia na ciepło.

Awatar użytkownika
ZL17
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 19
Rejestracja: sob paź 29, 2016 12:56 pm
Imię: Zbych
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: regulator napięcia grzeje się

#8 Post autor: ZL17 »

Ja także mam założony regulator Ducati Energia a pod nim mam gruby fragment aluminiowej blachy wycięte na kształt podstawy tego regulatora. Oczywiście oba elementy posmarowane pastą odprowadzającą ciepło i wszystko przykręcone jest do ramy w fabrycznym miejscu. Choć rama w tym miejscu jest ciepła to wszystko działa jak trzeba już 3 lata. U mnie także kostka wywalona i polutowane w tym miejscu przewody.

Awatar użytkownika
mireek72
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 04, 2015 1:00 am
Imię: Mirek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Sochaczew

Re: regulator napięcia grzeje się

#9 Post autor: mireek72 »

Wszystko rozumiem, ale stwierdzenie że tak ma być jakoś mnie nie uspokaja, jak napisałem jest to trzeci regulator w tym roku, grzeje sięnie że jest cieply tylko tak że jest mocno gorący, nie da sie dotknąć, no i w zasadzie nie przeszkadzałoby mi to gdyby się w końcu nie przepalał, nie wiem co mam z tym robić 18 lat viadro jeździło bez problemu, a teraz cyrk, nie bardzo mam ochotę co 2 miesiące kupować tego gówna po 800 zlotych, a chinoli boję się tam pchać. To wygląda jak by przyczyna pojawiła się gdzie indziej. Może to nowy problem skoro nikt nie wie co to może być. Podobnie było kiedy wywalało mi uszczelniacze, a to iskrzył tzw. alternator i zapalał opary oleju w komorze silnika.

Awatar użytkownika
PEPE64
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 992
Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: 51.717457, 19.228985

Re: regulator napięcia grzeje się

#10 Post autor: PEPE64 »

mireek72 pisze:Wszystko rozumiem, ale stwierdzenie że tak ma być jakoś mnie nie uspokaja, jak napisałem jest to trzeci regulator w tym roku...nie bardzo mam ochotę co 2 miesiące kupować tego gówna po 800 zlotych...Podobnie było kiedy wywalało mi uszczelniacze, a to iskrzył tzw. alternator i zapalał opary oleju w komorze silnika.
Ewidentnie masz problem z elektryką. Może coś za bardzo obciąża obwód ładowania?
Ciężko ma i alternator i regulator. Jak moto długo stoi, to bateria nie pada? Trzeba by pomierzyć amperomierzem poszczególne obwody, podczas pracy silnika oraz napięcie zmienne na fazach alternatora.
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.

Awatar użytkownika
ZL17
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 19
Rejestracja: sob paź 29, 2016 12:56 pm
Imię: Zbych
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: regulator napięcia grzeje się

#11 Post autor: ZL17 »

Ja bym chyba zaczął od sprawdzenia napięcia pomiędzy fazami. Jeśli jest ok, tzn. pomiędzy poszczególnymi fazami jest prawie takie samo to sprawdziłbym następnie podłączenie mas. Oczywiście obowiązkowo usunięcie wspomnianej kostki i połączenie (zlutowanie) tu przewodów.

Awatar użytkownika
mireek72
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 04, 2015 1:00 am
Imię: Mirek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Sochaczew

Re: regulator napięcia grzeje się

#12 Post autor: mireek72 »

Wszystkie pomiary zostały wykonane, jak napisałem wcześniej, przestałem sam grzebać i odżałowałem na profesjonalistę z dobra opinią, jako przyczynę wskazał zwarcie w akumulatorze, skutkowało to wymianą akumulatora i regulatora, niestety podziałało na 4000 km, znowu jest to samo, wniosek chyba prosty, że to nie była przyczyna, w tym motocyklu zawsze wszystko działało, a jak coś wymieniałem to zawsze na oryginał bez spawania i lutowania i chciałbym żeby tak zostało. Varadero robili 15 lat, gdyby coś miało być lutowane to z pewnością Japończycy wpadli by na ten pomysł.
Koledzy nie piszcie bardzo proszę pierdół typu że oddawanie ciepła to zadanie regulatora i ma się grzać, oczekuję informacji na temat przyczyny problemu, w takim sensie, że jeśli ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie to chciałbym żeby się podzielił, dywagacje to strata czasu i mojego i waszego. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janre
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003

Re: regulator napięcia grzeje się

#13 Post autor: janre »

Kolego sprawdź alternator. Gdzieś na forum jest procedura sprawdzania alternatora i całej elektryki, i jakim parametrom powinien odpowiadać. Co do kostki od alternatora to faktycznie warto polutować kable, bo obciążenie tam jest dość duże i pod wpływem wstrząsów i utleniania zaczyna tam się grzać i wręcz topić kostka i kable. Regulator zawsze będzie ciepły podczas pracy i to dość mocno. Fizyki nie oszukasz. Przeczytaj ten wątek dokładnie http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... 8&start=30

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”