Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn lis 11, 2019 10:11 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt wrz 20, 2019 10:47 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 9
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Witam jeszcze raz

Posiadam honde varadero przebieg 49tys ogólnie silnik bardzo ładnie pracuje żadnego klepania cykania dzwonienia przy schodzeniu z obr i wgl jedynie lekko słychać kosz sprzęgłowy takie szumienie ale w porównaniu z ktm to niebo a ziemia ;)

Dużo sie juz naczytałem na tym forum na różne tematy ale mam jeszcze kilka pytań postaram sie je napisać bardzo zwięźle

1 posiadam szybe 50cm gdy trzymam głowe nad szybka to jest bardzo głośno (jeszcze nie jestem ubrany i mam słaby kask) kupować dużą szybke 60cm czy poczekać aż sie ubiore i kupie lepszy kask i wtedy zadecydować ?

2 jaki kask do 500zł najlepiej kupić ?

3 -OLEJ- czytałem lektury na tym forum i ... obecnie mam zalanego motula 5100 10w40 opinie nie są najlepsze co do tego mutula i zadecydowałem zalać albo

-VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40 lepkosc kinematyczna w 100c 14,8 SN

- shell advance 4t ultra lepkosc kinematyczna w 100c 14,2 SN

co o tym myślicie ? chciałbym żeby ten kosz sprzęgłowy jeśli to możliwe był jak najcichszy a poza tym 2gi bieg jak wbijam to jest takie trzaśniecie wiem że one tak mają ale naczytałem sie ze jak ludzie przechodzili na valvolaina to było dużo lepiej

4 -kierunkowskazy- czesto zdarza sie ze np kierunek włącza mi sie po np 5 sek od włączenia czy mam szukać przekaźnika czy zastosować sie do instrukcji z forum i wyczyszczeniu tego własnie włącznika na kierownicy ?

5 -przełożenia- albo źle szukam albo dostępne są tylko seryjne przełożenia 16/47 ? ogólnie vmax 215 ale obroty na 6 biegu są z 2 tys przed czerwonym polem teraz nie pamietam ile to jest ale chciałbym założyć w przyszłości przełożenia na moc według mnie lepsza elastyczność przynajmniej 16/49

6 co sprawdzić na koniec sezonu na co zwrócić jeszcze uwage ? czy wymienić świece ? na pewno bede chciał zajrzeć do zaworów tylko fajnie było by o jakiś poradnik jak to zrobić

czy zaglądać do napinaczy i jak to zrobić ? czytałem ze ktoś blokował łańcuszek opaskami zaciskowymi czy jakoś tak i odkrecał napinacz zeby mu rozrząd nie przeskoczył czyli rozumiem ze varadero nie ma jak w przypadku np ktma śruby blokującej wał wtedy mogłem sobie regulować zawory sprawdzać napinacz rozrządu ustawiać zapłon itp

ma ktoś serwisówke? czy były w jezyku polskim ?

Na razie tyle


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So wrz 21, 2019 2:53 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Cześć!

1. Kupić lepszy kask. Jeśli to nie pomoże to dokupić deflektor.
2. Do tej kwoty nic nie polecę.
3. Tutaj się nie wypowiem, bo sam jeżdżę na Motulu 5100. Wcześniej miałem Castrola i to dopiero była masakra.
4. Wyczyścić.
5. Fabryczne zębatki występują tylko w jednej konfiguracji. Zamienniki spokojnie znajdziesz (celuj w Sunstara).
6. Przede wszystkim kostki od głównych połączeń elektrycznych tj. alternator-regulator i kostkę przekaźnika rozrusznika. Zazwyczaj to one powodują poważniejsze problemy. Ogólny przegląd/serwis elementów eksploatacyjnych też jest wskazany (płyny, klocki, tarcze, napęd, opony itd.).

Aby wyregulować luzy zaworowe i tak musisz skręcić napinacze. Można je wtedy zdemontować i sprawdzić - będzie przy okazji. Jeśli ustawisz rozrząd na znakach ("górny martwy punkt" na kole magnesowym) to nie ma takiej opcji, żeby przeskoczył sam z siebie. Opaskami zapewne był przypięty łańcuszek rozrządu, aby nie spadł wgłąb silnika, gdy ściągnięte były wałki.

Zapłonu w Varadero się nie ustawia.

Serwisówki występowały tylko w języku angielskim.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So wrz 21, 2019 5:00 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 9
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Bardzo dziękuję za rady

Zapytam może w ten sposób skoro ten kask ma byc na pare lat to jaki najlepiej kupić?

Aha i będę chciał kupić ubranie s "seca" mozecie cos powiedzec czy warto

Dzisiaj sprawdzałem i mam zebatke bez tłumika drgań jak będę wymieniał to kupić z tym tłumikiem czy to nic nie daje ? Bo teraz ogólnie nie szarpie jakoś mocno na niskich obrotach na 6 biegu moze troche bardziej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So wrz 21, 2019 8:27 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Kask jest dość osobistą sprawą i trudno wskazać "dobry". Każdy ma nieco inny kształt głowy i to co jednemu będzie leżeć jak ulał, to w przypadku drugiego będzie porażką. Ja zaczynałem przygodę z kaskiem Scorpion EXO 900 air. Kupiłem go w promocji i służył mi przez wiele lat, przy czym do cichych nie należał. W kwestii listy polecanych modeli lepiej by wypowiedział się ktoś inny :)

Tłumik drgań posiadają zębatki oryginalne oraz jedna z serii JT - zębatek tego producenta unikaj jak ognia, szczególnie w przypadku tych "małych". Niestety mają one tendencje do niszczenia wielowypustu wałka zdawczego... Guma nie będzie miała wpływu na szarpanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So wrz 21, 2019 10:01 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 744
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Adn. 1
Defektor załatwia sprawę turbulencji, hałasu i owadów w 99%, mam 186 cm wzrostu, jeden z cichszych kasków na rynku ale dopiero po dołożeniu deflektora jest naprawdę komfortowo, cisza, brak turbulencji, z otwartą szczęką w upalne dni przelotowa 140 - 150 km/h nie stanowi problemu (jest dosyć komfortowo), deflektor trzeba najpierw ustawić pod siebie bo samo dołożenie to nie wszystko....

Adn. 2
Co do budżetowego kasku, całkiem nieźle wykonany jest LS2 FF370
https://allegro.pl/oferta/kask-ls2-ff37 ... 8312767280

Kupiłem go jakiś czas temu dla żony, bo zdeklarowała się, że będzie ze mną jeździć (jednak zmieniła zdanie). Sam go przetestowałem (chociaż to rozmiar S-ka i mega ciasno ale czego się nei robi aby zaspokoić ciekawość)

Kask jest naprawdę dobrze wykonany, szczękowiec, nie skrzypi, jest blenda, mechanizm chodzi bardzo lekko i płynnie i moim zdaniem wygodniej się otwiera szczękę w rękawicy niż w Schubercie C3, okular również łatwo się opuszcza/podnosi w rękawicy, może nie jest mistrzem ciszy ( C3 wymiata), są punkty do mocowania pinlocka, wentylacja jednak przeciętna.

Tak jak james pisze, dozbierać przez zimę grosza i kupić już raz a dobrze, na lata, bo taki kaska "na teraz" to marnowanie kasy

Adn. 3
Jak chyba 80% motocyklistów też zalewam do XLa Motul 5100 10w40, zalałem raz BelRay aby kosz uciszyć(dużo ciszej niż na Motulu) ale po nocnym postoju sklejał sprzęgło i była porażka i stres po pierwszym odpalaniu po nocy bo wbijanie jedynki z wciśniętym sprzęgłem wyglądało tak jak bym wbijał bez sprzęgła czyli kangur i silnik zdychał, później przed odpaleniem wbijałem2 bieg i "na sucho" szarpałem motocyklem na biegu aby rozkleić przekładki od tarczek :/

Adn. 4
Zastosować się do porad z Forum, częsta przypadłość

Adn. 5
Kupiłeś niewłaściwy motocykl, sprzedaj Viadro i kup Hayabusę czy GTR1400 - trochę sarkazm, trochę jednak serio, jest to ciężki turystyk stworzony do łykania kilometrów w całkiem komfortowych warunkach po niekoniecznie idealnie równych drogach. Do zapie...nia są inne sprzęty, na pewno nie Viadro ;)

Adn. 6
Na pewno poczytać o HISSie abyś w trasie nie spanikował i nie wzywał zaraz lawety i zastosuj się koniecznie do porad jamesa bo wtedy to może być laweta konieczna jak usterka dopadnie Cie po zmierzchu w drodze....

Warto skontrolować linkę sprzęgła, nad alternatorem, u mnie tam się przetarła o swój pancerz, dobrze, że było to blisko domu, bez sprzęgła biegi dobrze wchodziły ale ruszyć z skrzyżowania bez sprzęgła to kupa stresu i strachu :/

Serwisówka po polsku jest na chomikuj.pl

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So wrz 21, 2019 10:41 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/01/2017 o 21:33
Posty: 224
Lokalizacja: WGM
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003
Odnośnie szyby.
Mam akcesoryjną MRA z deflektorem i dużo więcej daje zmiana kątu pochylenia niż podnoszenie deflektora.

james napisał(a):

Tłumik drgań posiadają zębatki oryginalne oraz jedna z serii JT - zębatek tego producenta unikaj jak ognia, szczególnie w przypadku tych "małych". Niestety mają one tendencje do niszczenia wielowypustu wałka zdawczego... Guma nie będzie miała wpływu na szarpanie.


Prawda. Kupiłem kiedyś zebatkę zdawczą JT i nowa miała większy luz na wałku niż stara Sunstar którą zdejmowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N wrz 22, 2019 1:59 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 9
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Ok na pewno sie zastosuje do tych wszystki informacji u mnie musi byc wszystko sprawne w 100% także te wszystkie informacje o których napisaliście są dla mnie badzo pomocne

Co do pk 5 to po prostu jak wracałem nowym odcinkiem a1 to miałem 30km prostej drogi takze sprawdziłem ile pójdzie a przełożenie chciałbym lekko zmienić na moc dlatego żeby silnik miał jeszcze lżej

znalazłem kask https://www.imready.eu/pl/kask-szczekow ... BhEALw_wcB

ale na pewno przed kupnem jakiegoś pojade do sklepu sie doradzić przymierzyć


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N wrz 22, 2019 9:29 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 744
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Tylko zwróć uwagę, ze tan kask nie ma podbródka/deflektora, który w chłodne dni idealnie uszczelnia "głowę", nie podwiewa zimnym powietrzem oraz ten podbródek WYCISZA znacznie kask (mam wypinany i bez niego jest po prostu głośno)

Nie wiem jak teraz, ale 2 znajomych ma SHARKi szczękowe (nie wiem jakie modele) i obaj mówią, że kask skrzypi.

Zwróć uwagę w kasku szczękowym na blendę przeciwsłoneczną, pinlock, podbródek/deflektor bo z tego będziesz bardzo często korzystał, wręcz zawsze :)

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N wrz 22, 2019 7:53 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 9
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
dobra dzisiaj zrobiłem 200km i jechałem z 20 min w korku czyli wiadomo ruszam i staje i raz zdarzyło jej sie zgasnąć ale wyłączyłem i włączyłem zapłon i na tyk zapaliła

czyli mam problem z hissem czyli dobrze rozumiem jest to immobilizer który rozłącza pompe paliwa jeśli tak to czemu? czy może pompa paliwa ma zabrudzone kostki i sie odcina ?

czy wyczyszczenie wszystkich kostek pomoże żeby problem nie powrócił ?

druga sprawa motor trzyma obroty 1000rpm podwyższyć je do 1200? i to jest ta śrubka z prawej strony ? próbowałem kręcić ale sie nie dało

jak ściągnąłem bak to wszystkie śrubki od wtrysków maja plomby także chyba niec nie było grzebane


dzisiaj jak wróciłem do domu to zgasiłem moto i po 10 min odpaliłem i jak dałem lekko gazu to podczas odkrecania manetki lekko strzelił tak pod bakiem co to może być 1szy raz sie to zdarzyło

w załączniku wysyłam zdjęcia i model świec czy mieszanka jest ok ? i czy lepiej wymienić świece na irydowe jak tak to macie jakieś sprawdzone ?

http://pokazywarka.pl/6j054e/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N wrz 22, 2019 8:43 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 744
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
HISS podczas jazdy problemów nie stwarza, np zrobiłeś przerwę w podróży, zgasiłeś motocykl, po kilku min wsiadasz na moto, włączasz hebla, przekręcasz zapłon, wciskasz start silnika, silnik kręci normalnie ale za nic nie odpali chociażbyś kręcił z 15 minut, takie coś zdarza się sporadycznie, ale się zdarza. Miałem tak w Transalpie 650 2006r mam tak też w Varadero 1000 2006r, ma tak kumpel w CB 600 F4 oraz drugi kumpel w Hornecie.

Plastikowa nakrętka do podwyższania obrotw ma zabezpieczenie, aby regulować obroty, pociągnij lekko DO SIEBIE aż linka wskoczy i wtedy reguluj, gdy skończysz, wciśnij ten plastik OD SIEBIE

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N wrz 22, 2019 10:38 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2015 o 00:24
Posty: 111
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Viaderko wtryskowe powinno mec swiece: NGK IJR 8B9

Warto poprowadzic rownolegle dodatkowa linke sprzegla. W razie "W" znacznie ogranicza stres, wystarczy tylko przepiąć końcówki i mozna jechac dalej.

Warto tez zamontowac na stałe voltomierz i poszerzenie bocznej stopki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn wrz 23, 2019 2:44 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 9
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Poszerzona stopke już mam voltomierz mogę sobie założyć bo już mam podłączone gniazdo od zapalniczki A to przy varadero często się zrywają te linki ? Ogólnie sprzęgło lekko chodzi

Ok czyli świece tylko te żadnych innych zamienników nie ma ? Koniec sezonu już za chwilę takze będę to wszystko co mi radzicie robił serwisowke w języku pl też mam

A to powiedzcie mi jeszcze dlaczego ona wtedy mi zgasła? Mógł to być np czujnik sprzegla? Bo jak to w korku cały czas się operuje tym sprzeglem ? Czy to ta pompa paliwowa

Aha jeszcze się zapytam czy znacie jakiś dobry serwis w okolicach Częstochowy, Wielunia? I czy do hondy Varadero idzie po taniosci kupić jakiś interfejs diagnostyczny albo może ktoś ma z mojej okolicy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn wrz 23, 2019 4:21 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1206
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
eneron napisał(a):
HISS podczas jazdy problemów nie stwarza, np zrobiłeś przerwę w podróży, zgasiłeś motocykl, po kilku min wsiadasz na moto, włączasz hebla, przekręcasz zapłon, wciskasz start silnika, silnik kręci normalnie ale za nic nie odpali chociażbyś kręcił z 15 minut, takie coś zdarza się sporadycznie, ale się zdarza. Miałem tak w Transalpie 650 2006r mam tak też w Varadero 1000 2006r, ma tak kumpel w CB 600 F4 oraz drugi kumpel w Hornecie.
Ja mam na to taki patent:
wyłączasz kluczyk OFF,czerwony włącznik od zapłonu i pompy na ON,wciskasz rozrusznik i przekręcasz kluczyk na ON.
Świece tylko ngk i linka sprzęgła oryginał.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn wrz 23, 2019 7:11 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/09/2019 o 21:18
Posty: 9
Lokalizacja: czestochowa
Płeć: Nie określono
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Ale to nie można tego usunąć jakoś tej usterki żeby się WGL tak nie działo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn wrz 23, 2019 8:02 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2091
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Nie wiem, czy nie wprowadzę teraz w błąd, ale problem jest chyba związany z czujnikiem położenia wału korbowego (impulsatorem). Teoretycznie jego wymiana powinna rozwiązać problem, pytanie tylko na jak długo?...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL