Motooiler

Tematy dotyczące zakupu, montażu i eksploatacji akcesoriów.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#16 Post autor: Dukii »

Fajnie ze się pojawiłeś!!

pierwsze pytanie: jak z czystością łańcuch i tylnej felgi?? jak hippol działa na łańcuch o-ring i x-ring? czy ma wogóle jakiś wpływ?
KTM 690 R.... istny diabeł! Mój pierwszy raz..... 10.04.2013

V-Oila
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 07, 2009 11:37 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#17 Post autor: V-Oila »

witaj
po odpowiednim ustawieniu podawania nie ma problemu z czystoscią felgi i łancucha. dla tych jednak ktorzy nigdy nie korzystali ze scotta na przyklad:
smarowanie ciagle to smarowanie stratne /total loss lubrication/ i nalezy sobie zdawac sprawe z tego ze jesli olej jest rozprowadzany po lancuchu to niestety ale GDZIES musi sie podziac. tym miejscem z reguly sa okolice zebatki zdawczej gdzie sily osrodkowe sa nawieksze i tam odbywa się największy 'zrzut'. zawsze tak jest i nie ma to nic wspolnego z marka urzadzenia. jesli ktos ze scottem sie wypowie to bede wdzieczny. zalezy mi na rzetelnym porownaniu. przy intensywnym dosc smarowaniu ktore sotosuje w trasie i przelotach 90-120km/h szybciej nie jezdze nie ma sladu oleju na feldze. w ogole. jedyne miejsce gdzie cos jest to oslona lancucha.
po postawieniu moto na kosie bywa ze po odjechaniu zostaje kapka oleju ktory wypływa własnie z okolic zebatki zdawczej poniewaz sie tam zbiera. w kazdym razie - nie ma zaolejenia okolicy przebiegu łańcucha czy felgi lub zębatki jesli tego by sie obawiac.
a w porownaniu ze smarowaniem dezodorantem to jest po prostu luksus. moto lśni.
jesli chodzi o oddzialywanie na oringi to nie ma tu klopotu. ta guma jest olejoodporna. NIE jest odporna na np. ropę, którą niektóre indywidua z lubościa czyszcza swe łancuchy... /nawiasem - tylko naftą! chyba ze ktos lubi wydawac siano na jakąs extra chemię np. castrola/.
jesli juz o tym mowa - ani dezodoranty ani scott czy motooiler V-Oila nie zdejmują z użytkownika konieczności okresowego czyszczenia łańcucha. to własnie brud w polaczeniu ze starym lubryfikantem dobijają łańcuch najszybciej. w przypadku smarowania ciągłego olej 'wypadający' z łancucha na bieżąco 'myje' go a sam łańcuch jest znacznie prościej umyć bo nie jest pozaklejany smarem o konsystencji gumy.
na koniec - przy smarowaniu ciągłym ZNACZACO maleje koniecznosc naciagania lancucha - przy wiekszych przebiegach rzadziej bywasz w serwisie, mniej placisz i wiecej latasz. I TO wlasnie jest najlepszy dowod na zmniejszenie zuzycia eksploatacyjnego.
moja Afri miala ostatni raz naciagany lancuch 9tkm temu. cos nie widac zebym musial jej zafundowac kolejny raz w nadchodzacych tygodniach.

pozdrawiam
mateusz symbuła / matjas / V-Oila
zakręty są jak bar - wchodzisz bez gazu, wychodzisz na gazie ;)

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#18 Post autor: JAQB »

A jak z serwisem tego urządzenia i jaki okres bezawaryjności gwarantujesz :?:

V-Oila
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 07, 2009 11:37 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#19 Post autor: V-Oila »

Witaj
daję gwarancję na rok od daty zakupu - przy uszkodzeniu wynikłym z winy producenta /wady materiałowe, montażowe/ wymieniam urządzenie /elektronikę czy zawór/ na nowe w ramach gwarancji.
pozdrawiam
m
zakręty są jak bar - wchodzisz bez gazu, wychodzisz na gazie ;)

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#20 Post autor: JAQB »

Reasumując: podaj kwotę oraz jak można oilera zamówić, czy wystawiacie faktury (forma płatności, itp.)?

V-Oila
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 07, 2009 11:37 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#21 Post autor: V-Oila »

reasumując mówisz... widzę ze wyczerpałem nieco temat ;)
Olejarka w detalu kosztuje 350PLN i oczywiscie wystawiam na nią fakturę VAT przy takiej cenie zakupu urzadzenia.
co do samej formy płatności to można i za pobraniem /czego bardzo nie lubię.../ lub mozna przedpłacić na konto na podstawie np. faktury pro forma lub potwierdzonego zamówienia. i to jest lepsze bo nie muszę latac na pocztę.
tytułem ew. zachety dodam ze przy opcji detalicznej pokrywam koszty wysyłki /kurier siódemka/.
za dwa tygodnie jestem umówiony na montaż olejarki na Viaderku z Wrocławia więc będę mógł sie pochwalić jak to wyglada.
w piatek wyjezdzam na tygodnowy urlop wiec proszę wziąć moją nieobecność pod uwage przy składaniu ew zamowien. z uwagi na zanteresowanie urzadzeniem i ww wyjazd nie jestem w stanie produkować 'na półkę' i zamówienia w 'nowym rozdaniu' będą realizowane po 25. maja.
niemniej poczte bede czytywał i mozna do mnie pisać do czego zachecam ;)
pozdrawiam
serdecznie
Mateusz Symbuła / V-Oila / Wrocław
zakręty są jak bar - wchodzisz bez gazu, wychodzisz na gazie ;)

Awatar użytkownika
rumun
Udaje motocyklistę
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 07, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

#22 Post autor: rumun »

a jak ktos nie ma potrzeby na fakturę to jaka cena zakupu ?

V-Oila
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 07, 2009 11:37 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#23 Post autor: V-Oila »

:arrow: priv
zakręty są jak bar - wchodzisz bez gazu, wychodzisz na gazie ;)

V-Oila
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 07, 2009 11:37 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#24 Post autor: V-Oila »

widzę, że temat umarł nieco.
ja w tym czasie nie próżnowałem i proszę, do wglądu wynik mojej pracy:



http://picasaweb.google.pl/matjaswro/XLV1000VARADERO#

ja jestem bardzo zadowolony z efektu. wszystkie elementy znalazły niezłe miejsce /pod owiewkami tylko jezdzi powietrze/.

pozdrawiam
matjas V-oila




Obrazek
zakręty są jak bar - wchodzisz bez gazu, wychodzisz na gazie ;)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Motooiler

#25 Post autor: płock1964 »

Witam. Urządzenie testowałem ponad rok w Afryce - i muszę powiedzieć , że w wiaderku założę również . Naprawdę warto. Nic nie chlapie , łańcuch czysty, pod pokrywą zębatki czysto. Nalewałem co popadło - kilka razy nawet mixol. Polecam, będziesz Pan zadowolniony. Szerokości.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

Re: Motooiler

#26 Post autor: JAQB »

płock1964 pisze:Nic nie chlapie , łańcuch czysty, pod pokrywą zębatki czysto.
Coś musiałeś dostać w zamian , że tak reklamujesz :lol: :lol: :lol: .
A tak na prawdę to muszę zrobić krótki opis, bo mnie producent prosił pół roku temu :oops: .

Więc zacznę od montażu. Jest prosty i krótki. Mnie zajęło to ok.3 godzin. Miejsce montażu było gdzieś na zdjęciach wcześniej, zrobiłem to identycznie.
Motooila zamontowałem przed wycieczką do Estonii więc mogłem go przetestować. Wyniki były niezadowalające, spodziewałem się czegoś innego. Ale w końcu zajażyłem , że nie potrafię go obsługiwać. Bo jest tam potencjometr, który musiałem operować intuicyjnie (producent zapomniał go opisać). Jest na nim przełącznik o pozycjach 1 i 2 oraz gałka min.: max. Przełącznik operuje częstotliwością otwierania zaworu olejowego, gdzie pozycja 1 otwiera go co ok.40sek. a pozycja 2 co ok.70sek. I stąd moje wq..wienie było bo myślałem że jest na odwrót (intuicyjnie 1 wolne, 2 szybkie podawanie oleju). Chcąc zminimalizować podawanie oleju, bo miałem zachlapane już wszystko czyli kufry, felgę, top case :shock: , tablicę rejestracyjną :shock: , tłumiki, stopki, no i buty, przełączałem na 1 a powinienem na 2. Ale to trzasnełem się jak już byłem w domu, wziąłem stoper i dziadowi zmierzyłem tętno. Teraz jeżdżę cały czas na 2 i potencjometr na minimum no jest w porządku. Ale pisząc ktoś, że felga czysta itd. to pisze bajki. Generalnie polecam bo nie trzeba się zajmować łańcuchem, ale w zamian za wygodę trzeba czyścić motór (co i tak często robię).

Plusy:
-łatwa instalacja urządzenia
-zbiornik oleju starcza (mi) na ok.10.000 km
-czysty łańcuch
-względny spokój

Minusy:
-brak szczegółowej instrukcji obsługi
-brudzi wszystko dookoła łańcucha (intensywność zależy od nastawienia potencjometra)
jak mam teraz nastawione na 2 to felga, tłumik i stopki wiecznie do czyszczenia

V-Oila
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 07, 2009 11:37 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#27 Post autor: V-Oila »

hej

Jaqb - a pisałem pół roku temu, żeby odesłać sterownik celem poprawy minimalnej nastawy? ;)

od tamtej pory zmieniłem nieco elektronikę, głównie za namową kolegów z forum Yamahy XJR1300, którzy również narzekali na to, że jak jest na 'minimum' to może brudzić.
teraz 'minimum' jest naprawdę minimalne i jest znacznie lepiej. jeśli w dalszym ciągu narzekasz na brudny motocykl Jaqb, odeślij mi sterownik poprawię mu wnętrzności i na pewno zauważysz poprawę.

Instrukcję również uzupełniłem ;) ze zmian jeszcze to w standardzie są większe zbiorniki: 170ml. na wniosek niektórych userów, którym 110ml było mało ;)

pozdrawiam
matjas
zakręty są jak bar - wchodzisz bez gazu, wychodzisz na gazie ;)

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#28 Post autor: JAQB »

Witaj Matjas,
Nie zrozum mnie źle, ja miałem nerwa na urządzenie w pierwszych miesiącach jego użytkowania, ale teraz jest git :wink: . Skoro poprawiłeś elektronikę to odeślę do Ciebie ten sterownik i spróbujesz mi go poprawić. A co do zbiorniczka to wydaje mi się że jest wystarczający (lejąc do niego hipol). Być może wogóle nie będę musiał czyścić felgi :D .

Awatar użytkownika
buba6
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: śr sie 26, 2009 12:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#29 Post autor: buba6 »

I ja zamontowałem ten wynalazek w naszych afrykanskich wiaderkach, jezeli ten wyjazd to wytrzyma, to wszystko wytrzyma :)

Pierwsze spostrzezenia. Paczka przyszla, wszystko ladnie zapakowane, na szczescie jest i instrukcja i zdjecia na stronie producenta, wiec jakos zaloze :) Szybkier ozebranie motocykla, zeby centralke podpiac na desce rozdzielczej, przewod poprowadzony, zasilanie wpiete do lampy tylnej za pomoca sprytnej zlaczki. Elektrozawor znalazl u mnie miejsce pod lewa oslona, po przeciwnej stronie jest regulacja zawieszenia. przymocowalem go do ramy, musi sie trzymac, nastepnie wezyk do podajnika poprowadzilem z wykorzystaniem elementow do mocowania kabli w instalacjach elektrycznych, takich malych uszek przyklejanych na tasmie dwostronnej z opaska samozaciskowa. Te ustrojstwa przykleilem do oslony lancucha i tak trafila rurka w okolice wachacza i do podajnika. zbiorniczek powedrowal ww miejsce gdzie zyje sobie lampa. Wszystko wyglada solidnie i widac dobre wykonanie. Mialem kiedys scootoilera i wcale lepiej nie bylo. uwarzam ze nie ma co przeplacac.

jak napisalem, zobaczymy jak sie sprawdziwi podczas wyjazdu, ale poki co jestem bardzo zadowolony.
Obrazek

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Motooiler

#30 Post autor: płock1964 »

JAQB pisze:
płock1964 pisze:Nic nie chlapie , łańcuch czysty, pod pokrywą zębatki czysto.
Coś musiałeś dostać w zamian , że tak reklamujesz :lol: :lol: :lol: .


Witam. W zamian dostałem tylko satysfakcję , że zrobiłem coś na podstawie opisu : http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=3190
A felga czysta.
Pozdrawiam, szerokości.

Poprawiam link :http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=260
to jest urządzenie w wersji przedprototypowej :mrgreen: . Kolega pomógł przerobić elektronikę w/g opisu, a dalej już poszło.
A felga czysta: jadąc latem i sucho - czas otwarcia zaworu - minimum ( wacha się w okolicach 1 sek - pewnie zależy od napięcia ), czas między otwarciami - ok 1,5 minuty.

Pozrawiam, szerokości.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 6:59 pm przez płock1964, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria”