Jak w temacie.
Chciałem się podzielić doświadczeniem z uszczelnianiem układu wydechowego. Na koniec sezonu 2008 rozszczelniła mi się część układu wydechowego - odcinek od cylindra do następnego segmentu. Sprawa wyglądała następująco: poluźniły się śruby łączące rure wydechu z kolektorem wydechowym co spowodowało wydmuchanie uszczelki przy kolektorze oraz na drugim końcu rury.Poza tym obluzowane elementy dwoniły podczas pracy silnika. Uszczelka do kolektora wydechowego została kupiona w sewisie (koszt 20 lub 25 zł), natomiast drugi koniec został uszczelniony zbrojonym sznurem grafitowym. Przed włożeniem rury w rurę sznur został oklejony szarą taśmą by całość się nie rozlazła podczas montażu. Po skręceniu wydechu silnik został uruchomiony, szara taśma wytopiła się w 10 min. czemu towarzyszył naprawde delikatny smrodek. Od tamtej pory przejechałem ponad 3 tys. km i wszystko pracuje idealnie.
Zamieszczam link do producenta sznurów:
http://www.leader-tech.pl/Szczeliwa/gra ... fitowe.htm
Sznury te są używane m.in. w zakładach chemicznych w instalacjach do produkcji amoniaku gdzie panuja wysokie temp. i ciśnienia.
Gdyby ktoś potrzebował to posiadam jeszcze mały zapas opisywanego sznura. Mam też sznury glikokrzemianowe i azbestowe ale na chwile obecną grafitowy jest najlepszym rozwiazaniem.
Uszczelnienie wydechu
Uszczelnienie wydechu
Baqeńczak!