3 do 4 tys obrotów nierówna praca.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 2:20 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
3 do 4 tys obrotów nierówna praca.
Cześć,
Przeszukałem posty i nie znalazłem.
Co prawda było troche podobnych ale niestety nie daje odpowiedzi na moje pytanie.
Mam SD02. Przy obrotach około 3 do 4 tys niezależnie od tego czy stoje czy jadę silnik nierówno pracuje.
Nie jest tak, że przerywa czy wypadaja zaplony, ale silnik ma jakby arytmię ;-)
Na wolnych obrotach chodzi równo, na wiekszych niż 4 tys też.
A w przedziale srodkowym jakoś dziwnie chodzi. Jak jade sobie osiedlową uliczka na 1 biegu z takimi obrotami to wyraźnie czuje jak szarpie.
Miał tak ktoś?
Jaka może być przyczyna?
A poza tym przy hamowaniu silnikiem zdarza sie przepał i stzrelenie w wydech. Czy przy moto z wtryskiem może tak być? Wydawało mi sie ze tylko w gaźnikowcach. Co o ty sądzicie?
Przeszukałem posty i nie znalazłem.
Co prawda było troche podobnych ale niestety nie daje odpowiedzi na moje pytanie.
Mam SD02. Przy obrotach około 3 do 4 tys niezależnie od tego czy stoje czy jadę silnik nierówno pracuje.
Nie jest tak, że przerywa czy wypadaja zaplony, ale silnik ma jakby arytmię ;-)
Na wolnych obrotach chodzi równo, na wiekszych niż 4 tys też.
A w przedziale srodkowym jakoś dziwnie chodzi. Jak jade sobie osiedlową uliczka na 1 biegu z takimi obrotami to wyraźnie czuje jak szarpie.
Miał tak ktoś?
Jaka może być przyczyna?
A poza tym przy hamowaniu silnikiem zdarza sie przepał i stzrelenie w wydech. Czy przy moto z wtryskiem może tak być? Wydawało mi sie ze tylko w gaźnikowcach. Co o ty sądzicie?
Jak zabawa to w błocie, albo na szosie ;-)
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Za strzelanie przy hamowaniu silnikiem moga byc odpowiedzialne wydmuchane uszczelki wydechu - jest to dosc czesta usterka w Viaderkach. Do ukladu wydechowego jest wtedy zasysane lewe powietrze co powoduje detonacyjne spalanie resztek paliwa w spalinach - usterka ta moze zaklocac prace ECU i wplywac negatywnie na prace calego silnika (np. szarpanie). Uszczelki sa 3 - po jednej w miejscu gdzie tlumiki lacza sie z kolektorami i jedna na laczeniu krotkiego kolektora wychodzacego z tylnego cylindra z kolektorem glownym. Uszczelki sa tanie (oklo 15 zl sztuka - oryginalne Honda), jednak czesto przy rozbieraniu ukladu wydechowego ulegaja uszkodzeniu obejmy (poprostu sie rozlatuja, bo sa przezarte przez korozje), ktorych ceny sa okolo 10x wyzsze niz ceny uszczelek. Co ciekawe sruby do obejm nie sa w komplecie z samymi obejmami - jest to dodatkowy koszt, jednak stare sruby z reguly daje sie wykorzystac w nowych obejmach. Sama wymiana jest prosta, trzeba byc przygotowanym na "rozginanie" gniazd uszczelek, bo po wyjeciu starych nowe sa wieksze niz otwory. Wszystko dognie sie spowrotem podczas zaciskania obejm (obejmy przy tlumikach 26 Nm, obejma przy kolektorze tylnego cylindra 21 Nm). Przy wymianie uszczelki kolektora tylnego cylindra niestety trzeba wymontowac cala reszte kolektora (odkrecic od przedniego cylindra, wyjac sade lambda {jezeli ja masz}; dokrecamy potem sruby przy cylindrze 12 Nm, sonda lambda 44 Nm). Po zalozeniu nowych uszczelek, podczas skladania wszystkiego do kupy nalezy bardzo uwazac by nie uszkodzic nowych - sa one zrobione z grafitu wzmocnionego miedziana siatka, warstwa grafitowa jest bardzo podatna na uszkodzenia co moze skutkowac nieszczelnosciemi ukladu i cala praca moze pojsc na marne.
Pozdraiwam
Pozdraiwam
Ostatnio zmieniony śr sie 04, 2010 1:57 pm przez zalmen3, łącznie zmieniany 1 raz.
Strzelanie z wydechów to raczej problem uszczelek wydechu. Z reguły tylny cylinder uszczelka między kolanem od cylindra o "portkami" czyli kolektorem.
U mnie waliło jak dzikie op wyminie uszczelek jest jak trzeba.
Co do nierównej pracy też to zauważyłem przy stałym gazie i jeździe na jeden lub dwa moto nieznacznie szarpie. Na wyższych biegach i większych obrotach jest dobrze.
U mnie waliło jak dzikie op wyminie uszczelek jest jak trzeba.
Co do nierównej pracy też to zauważyłem przy stałym gazie i jeździe na jeden lub dwa moto nieznacznie szarpie. Na wyższych biegach i większych obrotach jest dobrze.
- kam1l_slij
- Udaje motocyklistę
- Posty: 154
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 1:08 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl1000 v2
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Żory