Nierówna praca silnika

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
AndrzejW
Uczy się jeździć
Posty: 86
Rejestracja: pt paź 17, 2008 6:30 pm
Marka motocykla: HONDA
Model: Crosstourer
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Nierówna praca silnika

#1 Post autor: AndrzejW »

Witam

Od pewnego czasu dzieje mi się następująca rzecz: silnik podczas pracy ze stałą prędkością, do czadu do czasu "gubi zapłony". Objawia sie to na postoju jak trzymam silnik na obrotach to słychać co pewien czas lekkie pyknięcie z tłumików i następuje lekki chwilowy spadek obrotów, natomiast podczad jazdy ze stałą prędkością da się wyczuć lekkie szarpanie. Co to może być, myślałem o świecach, ale mają dopiero 27 tys. a wymiana jest przy 48 możliwe że padły??

Pozdrawiam Andrzej

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#2 Post autor: Przemek »

Czy ten objaw powtarza się często i w równych odstępach czasu, czy też tylko czasami i nieregularnie?
Jesli nieregularnie i od czasu do czasu, to mogą to być świece.
nieaktualne

Awatar użytkownika
Zimny
Zapalony motocyklista
Posty: 677
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: Chotomów

#3 Post autor: Zimny »

Abo paliwo :cry:

Awatar użytkownika
AndrzejW
Uczy się jeździć
Posty: 86
Rejestracja: pt paź 17, 2008 6:30 pm
Marka motocykla: HONDA
Model: Crosstourer
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#4 Post autor: AndrzejW »

Pojawia sie w różnych odstępach czasu, paliwo raczej nie bo tankowałem na różnych stacjach. W czwartek jadę do Krakowa do MotoFun niech zobaczą co się dzieje

aslanpl
Udaje motocyklistę
Posty: 169
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#5 Post autor: aslanpl »

A filtr paliwa?
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

#6 Post autor: olo »

albo pompa :idea:

Awatar użytkownika
kam1l_slij
Udaje motocyklistę
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 1:08 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda
Model: Xl1000 v2
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Żory

#7 Post autor: kam1l_slij »

Jak zła WACHA to się ''wacha'' w obrotach :( szczególnie jak ma mniej oktanów niż 95, próbowałem na Chorwacji ( 91), tanie polskie stacje pewnie też taką mają... a sprzedają jako 95... na czym lejesz? No i nie wykluczone świeczki albo kabelki WN POZDRAWIAM
Prąd, paliwo, woda, olej ;)

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

Re: Nierówna praca silnika

#8 Post autor: Przemek »

AndrzejW pisze:Witam

Od pewnego czasu dzieje mi się następująca rzecz: silnik podczas pracy ze stałą prędkością, do czadu do czasu "gubi zapłony". Objawia sie to na postoju jak trzymam silnik na obrotach to słychać co pewien czas lekkie pyknięcie z tłumików i następuje lekki chwilowy spadek obrotów, natomiast podczad jazdy ze stałą prędkością da się wyczuć lekkie szarpanie. Co to może być, myślałem o świecach, ale mają dopiero 27 tys. a wymiana jest przy 48 możliwe że padły??

Pozdrawiam Andrzej
I co, wyjaśniło się coś?
nieaktualne

Awatar użytkownika
koniu
Udaje motocyklistę
Posty: 148
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 6:05 am
Lokalizacja: Wolbrom

#9 Post autor: koniu »

Ja bym ściągnął zbiornik i skontrolował filtr powietrza.Wymieniałeś kiedyś go? I tak samo filtr paliwa. A czy on ma faktycznie tyle przejechane , jesteś pewny? I oczywiście świece też trzeba skontrolować jak wyglądają i jaką maja szczelinę pomiędzy elektrodami oczywiście wiadomo w odpowiedni sposób oraz jaki mają kolor, a jak coś nie tak to czy jedna a może obydwie.Wydaje mi się że zaczyna od podstaw a jak nie to dalej się szuka przyczyny.

Awatar użytkownika
AndrzejW
Uczy się jeździć
Posty: 86
Rejestracja: pt paź 17, 2008 6:30 pm
Marka motocykla: HONDA
Model: Crosstourer
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#10 Post autor: AndrzejW »

Witam, już wszystko jasne. Świece sprawdzone (filtry wymieniane ma przeglądzie 3 tys km temu). Panowie podpieli komputer i okazało się że wszystko jest ok. Szarpanie jest spowodowane zużytym napędem (łańcuch jest przeciągnięty w jednym miejscu, czego nie zauważyłem). Co do pykania z tłumików na postoju to podobno jak są przelotowe to może taki efekt występować. Więc nie ma sie co martwić, trza nowy napęd zamawiać

Co do przebiegu to jestem pewny, mam go od nowości :D

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”