olej przy 7tys mil
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 12:10 am
- Lokalizacja: ostrow wlkp
olej przy 7tys mil
witam serdecznie wszystkich
z racji ze pare dni temu kupilem varadero to chce powymieniac olej,plyn chlodniczy i hamulcowy.motor zakupilem w angli i tutaj chce wymienic sobie olej filtrem dlatego ze na poczatku kwietnia pojade nim do polski a plyn chlodniczy i hamulcowy wymienie sobie w polsce u fachowca.i teraz moje pytanie jakim olejem i plynami go zalac?motor jest z 2001r przebieg 7tys mil-na 100% autentyczny acha i motor przez ostatnie 15miesiecy stal w garazu.przy takim przebiegu myslalem nad full syntetykiem ale to jest jak wiadomo gaznik i nie wiem czy moj tok myslenia jest dobry?bo ponoc ganiki wola semi syntetyk.
bede wdziczny za pomoc
podrawiam michal
z racji ze pare dni temu kupilem varadero to chce powymieniac olej,plyn chlodniczy i hamulcowy.motor zakupilem w angli i tutaj chce wymienic sobie olej filtrem dlatego ze na poczatku kwietnia pojade nim do polski a plyn chlodniczy i hamulcowy wymienie sobie w polsce u fachowca.i teraz moje pytanie jakim olejem i plynami go zalac?motor jest z 2001r przebieg 7tys mil-na 100% autentyczny acha i motor przez ostatnie 15miesiecy stal w garazu.przy takim przebiegu myslalem nad full syntetykiem ale to jest jak wiadomo gaznik i nie wiem czy moj tok myslenia jest dobry?bo ponoc ganiki wola semi syntetyk.
bede wdziczny za pomoc
podrawiam michal
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Proponuję troche poszukać w tym dziale, a napewno znajdziesz wszystko co cię interesuje
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 12:10 am
- Lokalizacja: ostrow wlkp
czytalem zanim zalozylem temat zeby nie zasmiecac forum ale ilu uzytkownikow tyle opini
no i przy tym przebiegu naprawde nie wiem czym ja zalac(marke wybiore na 99%motula).tylko najwazniejsze parematry pozostaja.na pierwsza mysl nasowa sie zeby zmienic na full syntetyk.jesli sie myle to sprostujcie mnie
pozdrawiam
no i przy tym przebiegu naprawde nie wiem czym ja zalac(marke wybiore na 99%motula).tylko najwazniejsze parematry pozostaja.na pierwsza mysl nasowa sie zeby zmienic na full syntetyk.jesli sie myle to sprostujcie mnie
pozdrawiam
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanko
Czy ta śruba do spustu oleju ma standardowa gwint czy jakiś nietypowy,bo ani ja ani mechanik ze swymi super kluczami nie byliśmy w stanie jej odkręcić i czeka mnie rozwiercanie. Sam to sobie zrobię ale nie chciałbym być zaskoczony jakimś nietypowym gwintem i powrotem z działki z zaślepką z patyka :?
Czy ta śruba do spustu oleju ma standardowa gwint czy jakiś nietypowy,bo ani ja ani mechanik ze swymi super kluczami nie byliśmy w stanie jej odkręcić i czeka mnie rozwiercanie. Sam to sobie zrobię ale nie chciałbym być zaskoczony jakimś nietypowym gwintem i powrotem z działki z zaślepką z patyka :?
Pozytywnie zakręceni mają lżej
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Śruba ma jak najbardziej standardowy gwint do swojej średnicy, skoro jednak nie udało jej się normalnie wykręcić, istnieje wysokie prawdopodobieństwo że wykręcisz ją razem z gwintem miski olejowej ponieważ jest ona z duralu. Zanim zabierzesz się za wykręcanie zaopatrz się w nowy korek oraz np. wkładkę HELICOIL do naprawy gwintów:
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
http://www.bollhoff.pl/produkty.htm
i wkręć ją na LOCTITE
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... mepage.htm
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
http://www.bollhoff.pl/produkty.htm
i wkręć ją na LOCTITE
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... mepage.htm
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Wiedza że istnieją takie zestawy-bezcenna. Nie wiedziałem że coś takiego istnieje. Kiedyś bawiłem się już w rozwiercanie (szpilka od cylindra została mi w bloku).Powolne rozwiercanie począwszy od drobnego wiertełka załatwi sprawę,a potem i tak oczyszczenie narzynką. W przypadku niepowodzenia przygotuję otwór na większą śrubkę Bo jest tam trochę m-ca na to. Dziękuję za informację
Pozytywnie zakręceni mają lżej
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Jeżeli już dojdzie do zerwania gwintu, lepiej odtworzyć gwint o tej samej średnicy, bez rozwiercania i kombinowania. Najczęściej można się ograniczyć do wkręcenia sprężynki naprawczej. Nie ma sensu powiększać otworu na większy korek jeżeli nie jest to konieczne.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Spróbuj użyć tzw. wykrętaka tzn. coś w rodzaju wkręta w kształcie stożka z przeciwnym gwintem, dostaniesz je w każdym dobrym sklepie z narzędziami. Jedna uwaga, lepiej zapłacić trochę więcej i kupić wykrętaki dobrej jakości, żeby nie było przykrych niespodzianek...
W śrubie którą chcesz wykręcić wierci się otwór o 1-3mm węższy niż średnica śruby, w otwór, pokrętłem do gwintowników, wkręca się wykrętak i powinno pójść. Można spróbować lekko podgrzać okolicę śruby ale nie polecam spawać czegokolwiek do śruby. Pamiętaj że stop z którego wykonana jest miska ma dużo niższą temperature topnienia niż stal i można zniszczyć nieodwracalnie miskę olejową...
W śrubie którą chcesz wykręcić wierci się otwór o 1-3mm węższy niż średnica śruby, w otwór, pokrętłem do gwintowników, wkręca się wykrętak i powinno pójść. Można spróbować lekko podgrzać okolicę śruby ale nie polecam spawać czegokolwiek do śruby. Pamiętaj że stop z którego wykonana jest miska ma dużo niższą temperature topnienia niż stal i można zniszczyć nieodwracalnie miskę olejową...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
:shock: To kolejne narzędzie o którego istnieniu nie miałem pojęcia. Jeśli dobrze zrozumiałem jego działanie,to obawiam się ze spowodować ono morze jedynie rozsadzenie łba śruby. Ja już na tej cholerze dwa stare dobre klucze oczkowe złamałem przy zastosowaniu przedłużki. Spróbuje u spawaczy a potem ewentualnie zajrzę do narzędziowego .
Pozytywnie zakręceni mają lżej
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
re
Do ZZbig1
Często się zdarza-zwłaszcza w Fordach że korek wkręcony w alum.miskę prawidłowo(dość mocno) po roku lub określonym przebiegu,nie daje się odkręcić.Próby"obstukania"lub odkręcania tzw Ruskim kluczem(przecinak+młotek)kończą się rozbiciem miski
Najlepszy w tej sytuacji jest migomat naspawujesz na ogryziony z boków łeb korka-większą nakrętkę. Uzyskujesz 2 bonusy-masz mocno nagrzaną śrubę korka i masz za co go złapać kluczem. :shock:
Reszta to już bułka z masłem.
Powodzenia 8)
Często się zdarza-zwłaszcza w Fordach że korek wkręcony w alum.miskę prawidłowo(dość mocno) po roku lub określonym przebiegu,nie daje się odkręcić.Próby"obstukania"lub odkręcania tzw Ruskim kluczem(przecinak+młotek)kończą się rozbiciem miski
Najlepszy w tej sytuacji jest migomat naspawujesz na ogryziony z boków łeb korka-większą nakrętkę. Uzyskujesz 2 bonusy-masz mocno nagrzaną śrubę korka i masz za co go złapać kluczem. :shock:
Reszta to już bułka z masłem.
Powodzenia 8)