Dziwny objaw - "bzyczenie" z pod baku :)
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dziwny objaw - "bzyczenie" z pod baku :)
Mam mały problem na wiosne na przednim cylindrze wymieniłem plytki zaworowe i niby wszystko ok.
Od niedawna przy 3-4 tysiącach strasznie mi "brzęczy" z pod baku (jakby metalowa podkładka wpadała w wibracje i wydaje metaliczny głos.
Nie ma to cos wspólnego z napinaczem ? - dodam ze przy regulacji musiałem ten napinacz popuścić aby ściągnąć wałki.
Dodam tez ze ten metaliczny głos nie zawsze występuje - zazwyczaj jak jadę pod górę i silnik jest bardziej obciążony. na biegu jałowym jak moto stoi nic nie słychać.
Od niedawna przy 3-4 tysiącach strasznie mi "brzęczy" z pod baku (jakby metalowa podkładka wpadała w wibracje i wydaje metaliczny głos.
Nie ma to cos wspólnego z napinaczem ? - dodam ze przy regulacji musiałem ten napinacz popuścić aby ściągnąć wałki.
Dodam tez ze ten metaliczny głos nie zawsze występuje - zazwyczaj jak jadę pod górę i silnik jest bardziej obciążony. na biegu jałowym jak moto stoi nic nie słychać.
re
Wiesz,ja miałem taką sztukę też po regulacji-a właściwie kontroli luzów.W trakcie jazdy wpadał w wibracje element łączący połówki gmoli przed silnikiem.Posprawdzaj to co możesz z elementów które były rozbierane.
Powodzenia
Powodzenia
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
He he klasyk. Ja też pierwsze sprawdził bym gmole na łàczeniu
Już nie jeden chciał od razu silnik rozbierac
Już nie jeden chciał od razu silnik rozbierac
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
No to faktycznie jest szansa ,że to nie ta śrubavipkojot pisze:W tym problem ze nie mam gmoli ....
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Mam to samo , z powodu tego bzyczenia wziąłem się za regulacje luzów zaworowych. Ssące przedniego cylindra miały po 0.25 i 0.23 . Wymieniłem płytki złożyłem wszystko jak instrukcja mówi . Po odpaleniu , jak silnik się rozgrzał tak bzyczenie powróciło. Jest to regularne bzyczenie. Jak dla mnie dobiega ono z dołu silnika i to z prawej strony. Ale nie będę się przy tym upierał bo trzeba osłuchać stetoskopem. . Dzisiaj jeszcze raz wezmę się za sprawdzenie luzów zaworowych na obu cylindrach i wymienię sprężyny napinaczy (kupiłem i leżą). Aczkolwiek zastanawiam się nad napędem pompy wody i oleju czy to może dochodzić stamtąd ? A gmole ma dokręcone także to nie to.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Zawory sprawdzone jeszcze raz , luzy mieszczą się w tolerancjach serwisowych. Na napinacze brakło czasu .
Zastanawiam się czy ten odgłos może wydawać też pęknięty pierścień tłokowy ? :shock:
okazuje się jeszcze że napinacz łańcucha rozrządu przedniego cylindra nie ma tej metalowej nakładki na końcu tłoka (tylny ma) , czy tak powinno być ? Na stronie motoristy na zdjęciu rozrządu jest na obu napinaczach (nr 6)
[/img]
do vipkojot : ustaw rozrząd na znaki odkręć śrubę napinacza . Wkładasz dorobiony kluczyk i blokujesz napinacz. Napinacz odkręca się kluczem imbusowym . Po wyjęciu ściągasz seger z napinacza i rozkładasz na części (on się rozkręca ) składa się w odwrotnej kolejności i nakręca kluczykiem . Po umieszczeniu w korpusie i dokręceniu wyjmujesz kluczyk , napinacz sam się ustawi i dopnie płozę łańcucha.
Dostęp jest lepszy jak ściągniesz airboxa , ale znów trzeba pół viadra rozbierać.
Zastanawiam się czy ten odgłos może wydawać też pęknięty pierścień tłokowy ? :shock:
okazuje się jeszcze że napinacz łańcucha rozrządu przedniego cylindra nie ma tej metalowej nakładki na końcu tłoka (tylny ma) , czy tak powinno być ? Na stronie motoristy na zdjęciu rozrządu jest na obu napinaczach (nr 6)
[/img]
do vipkojot : ustaw rozrząd na znaki odkręć śrubę napinacza . Wkładasz dorobiony kluczyk i blokujesz napinacz. Napinacz odkręca się kluczem imbusowym . Po wyjęciu ściągasz seger z napinacza i rozkładasz na części (on się rozkręca ) składa się w odwrotnej kolejności i nakręca kluczykiem . Po umieszczeniu w korpusie i dokręceniu wyjmujesz kluczyk , napinacz sam się ustawi i dopnie płozę łańcucha.
Dostęp jest lepszy jak ściągniesz airboxa , ale znów trzeba pół viadra rozbierać.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
nie załączałem linka bo nie wchodzi. Chodzi o to , że na schemacie rozrządu oba napinacze mają ten metalowy kapturek, u mnie tylko tylny.Kuba-car pisze:Nie wiem co miało być na fotce 6-bo się nie odpala
tutaj :http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=1710 kolega na obu napinaczach ma te metalowe nakładki.