Dziwny objaw - "bzyczenie" z pod baku :)

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

Dziwny objaw - "bzyczenie" z pod baku :)

#1 Post autor: vipkojot »

Mam mały problem na wiosne na przednim cylindrze wymieniłem plytki zaworowe i niby wszystko ok.
Od niedawna przy 3-4 tysiącach strasznie mi "brzęczy" z pod baku (jakby metalowa podkładka wpadała w wibracje i wydaje metaliczny głos.
Nie ma to cos wspólnego z napinaczem ? - dodam ze przy regulacji musiałem ten napinacz popuścić aby ściągnąć wałki.

Dodam tez ze ten metaliczny głos nie zawsze występuje - zazwyczaj jak jadę pod górę i silnik jest bardziej obciążony. na biegu jałowym jak moto stoi nic nie słychać.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#2 Post autor: Kuba-car »

Wiesz,ja miałem taką sztukę też po regulacji-a właściwie kontroli luzów.W trakcie jazdy wpadał w wibracje element łączący połówki gmoli przed silnikiem.Posprawdzaj to co możesz z elementów które były rozbierane.
Powodzenia :wink:

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#3 Post autor: smutek »

He he klasyk. Ja też pierwsze sprawdził bym gmole na łàczeniu :lol:
Już nie jeden chciał od razu silnik rozbierac :lol:
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#4 Post autor: Kuba-car »

Mnie to spotkało w drodze do Mikorzyna..Już nawet zakładałem plan powrotu na lawecie-a nie odpuściłem :lol: :lol:

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#5 Post autor: vipkojot »

W tym problem ze nie mam gmoli ....
coraz bardziej mysle o sprężynce napinacza ... ale podobno w SD02 naprawili ten problem ..

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#6 Post autor: smutek »

vipkojot pisze:W tym problem ze nie mam gmoli ....
No to faktycznie jest szansa ,że to nie ta śruba :lol: :lol: :lol: :lol:
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#7 Post autor: vipkojot »

No cóż .. czeka mnie znowu ściąganie baku i sprawdzenie wszystkich śrubek i ew. tego napinacza.

w sumie nigdy go nie wykręcałem... wie ktoś jaka jest operacja ??
1. skręcamy go odpowiednia blaszką
2. odkręcamy od silnika i tyle ???
3. Nie trzeba odkręcać pokrywy zaworów ?

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#8 Post autor: Kuba-car »

Lepiej już ściągnij-no i przed wyjęciem napinacza ustaw wałki na znaki.Bo jak przeskoczy rozrząd nawet o 1 ząb.. :twisted: :cry:
Powodzenia 8)

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#9 Post autor: seba0000 »

Mam to samo , z powodu tego bzyczenia wziąłem się za regulacje luzów zaworowych. Ssące przedniego cylindra miały po 0.25 i 0.23 . Wymieniłem płytki złożyłem wszystko jak instrukcja mówi . Po odpaleniu , jak silnik się rozgrzał tak bzyczenie powróciło. Jest to regularne bzyczenie. Jak dla mnie dobiega ono z dołu silnika i to z prawej strony. Ale nie będę się przy tym upierał bo trzeba osłuchać stetoskopem. . Dzisiaj jeszcze raz wezmę się za sprawdzenie luzów zaworowych na obu cylindrach i wymienię sprężyny napinaczy (kupiłem i leżą). Aczkolwiek zastanawiam się nad napędem pompy wody i oleju czy to może dochodzić stamtąd ? A gmole ma dokręcone także to nie to.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#10 Post autor: seba0000 »

Zawory sprawdzone jeszcze raz , luzy mieszczą się w tolerancjach serwisowych. Na napinacze brakło czasu .
Zastanawiam się czy ten odgłos może wydawać też pęknięty pierścień tłokowy ? :shock:
okazuje się jeszcze że napinacz łańcucha rozrządu przedniego cylindra nie ma tej metalowej nakładki na końcu tłoka (tylny ma) , czy tak powinno być ? Na stronie motoristy na zdjęciu rozrządu jest na obu napinaczach (nr 6)
Obrazek
[/img]

do vipkojot : ustaw rozrząd na znaki odkręć śrubę napinacza . Wkładasz dorobiony kluczyk i blokujesz napinacz. Napinacz odkręca się kluczem imbusowym . Po wyjęciu ściągasz seger z napinacza i rozkładasz na części (on się rozkręca ) składa się w odwrotnej kolejności i nakręca kluczykiem . Po umieszczeniu w korpusie i dokręceniu wyjmujesz kluczyk , napinacz sam się ustawi i dopnie płozę łańcucha.
Dostęp jest lepszy jak ściągniesz airboxa , ale znów trzeba pół viadra rozbierać.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#11 Post autor: Kuba-car »

Nie wiem co miało być na fotce 6-bo się nie odpala,ale pierdzionki to raczej u góry usłyszysz(jeśli usłyszysz),może jednak pooglądaj ten napęd pompy :roll:
Hałas dobiegał z dołu-z prawej strony..

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#12 Post autor: seba0000 »

Kuba-car pisze:Nie wiem co miało być na fotce 6-bo się nie odpala
nie załączałem linka bo nie wchodzi. Chodzi o to , że na schemacie rozrządu oba napinacze mają ten metalowy kapturek, u mnie tylko tylny.

tutaj :http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=1710 kolega na obu napinaczach ma te metalowe nakładki.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#13 Post autor: Kuba-car »

Cudów nie ma-jak Honda wymyśliła to być musi.A już na pewno napinacz jest taki sam dla obu głowic.
Pytanie gdzie ten kapturek-czy on nie lata przypadkiem luzem po łańcuchu-i to jest Twoje dzwonienie :roll:

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#14 Post autor: seba0000 »

Kuba-car pisze: Pytanie gdzie ten kapturek-czy on nie lata przypadkiem luzem po łańcuchu-i to jest Twoje dzwonienie :roll:
jutro zrzucam michę z dołu i będę szukał . Aczkolwiek gdyby latał to pewnie narobiłby pięknego kipiszu !!!! Może lezy gdzieś na misce i daje o sobie znać !

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#15 Post autor: vipkojot »

Dzięki wielkie za rady.
Usterka usunięta :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”