kolizja tłoka i zaworów

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#31 Post autor: roadrunner »

Ceny w ASO Honda za te części to odpowiednio 159 i 129zł/szt.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
Gebels
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 479
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 11:59 pm
Lokalizacja: Chotomów
Kontakt:

#32 Post autor: Gebels »

jak ze wszystkim do motocykli :evil:
Najlepiej kiedyś się przekonałem na łożyskach główki ramy, które udało mi się zakupić w serwisie (UWAGA) wózków widłowych. Za komplet zapłaciłem 26zł :)
Pokazując facetowi wyjęte oryginalne Yamahy (120zł) powiedział: Panie, wywal pan ten szajs... ;)

Seba, powodzenia życzę i czekamy na dalszą relację :)
Nie dyskutuj z idiotą - bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#33 Post autor: roadrunner »

Gebels pisze:jak ze wszystkim do motocykli :evil:
Najlepiej kiedyś się przekonałem na łożyskach główki ramy, które udało mi się zakupić w serwisie (UWAGA) wózków widłowych. Za komplet zapłaciłem 26zł :)
Pokazując facetowi wyjęte oryginalne Yamahy (120zł) powiedział: Panie, wywal pan ten szajs... ;)

Seba, powodzenia życzę i czekamy na dalszą relację :)
Ja tak samo kupiłem łożyska do kół... Zamiast 70 zł za sztukę, bezpośrednio u producenta orginalnych, kupiłem wszystkie do przedniego i tylnego koła, za 100!
Przy okazji ciekawostka... ASO Honda za "orginalne" opony, czyli Bridgestone-y, życzy sobie 1200 i 1800 za sztukę, czyli 3tys. za komplet! Jak wszyscy dobrze wiedzą, u producenta tych "orginalnych" opon, za tyle można kupić 3 komplety...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#34 Post autor: seba0000 »

Hejka , nowe zawory oraz uszczelniacze zakupione. Jutro z mechanikiem od mojego większego rydwanu bierzemy się za głowicę , wymieniamy i docieramy zawory. Mam nadzieję , że gniazda nie uszkodzone.
Obrazek
Zaworki MADE IN JAPAN.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#35 Post autor: Kuba-car »

Seba,jak mógłbyś to zrób(nawet odręczny)rys.tech. nowych zaworków z wymiarami-może się na przyszłość przyda?! Nowe fury z motorami 16v mają też bardzo małe zaworki a ceny są dużo niższe.
Pozdro! 8)

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#36 Post autor: roadrunner »

Kuba-car pisze:Seba,jak mógłbyś to zrób(nawet odręczny)rys.tech. nowych zaworków z wymiarami-może się na przyszłość przyda?! Nowe fury z motorami 16v mają też bardzo małe zaworki a ceny są dużo niższe.
Pozdro! 8)
Obawiam się że zawory do silnika samochodowego mogą nie wytrzymać w motocyklu. Są przewidziane do pracy w niższych temperaturach i pod mniejszym obciążeniem. Nie bez powodu np. w szlifierkach stosuje stosuje się kute tytanowe zawory. Próżno szukać w "cywilnych" autach takiej technologii, podczas gdy w motocyklach jest ona powszechna...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#37 Post autor: Kuba-car »

Paliwo też masz inne??
Moc z 1l/poj też masz inną??
A silnik uturbiony ma niższe parametry cieplne?,czy może zawory wolniej się w samochodowym silniku domykają?-tak np.co drugi obrót :oops:

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#38 Post autor: roadrunner »

Kuba-car pisze:Paliwo też masz inne??
Moc z 1l/poj też masz inną??
A silnik uturbiony ma niższe parametry cieplne?,czy może zawory wolniej się w samochodowym silniku domykają?-tak np.co drugi obrót :oops:
A owszem, moc mam inną. Silniki motocykli sportowych uzyskują 170-190Km z 1l pojemności. Który cywilny samochód jest tak "wyżyłowany"??
Silnki motocykli "kręcą się" do 14-16 tys. obrotów, a więc odprowadzanie ciepła jest wolniejsze i przeciążenia dużo większe. Nie znam ani jednego samochodu poza bolidem F1, którego silnik pracuje w takich warunkach.
W końcy układy chłodzenia samochodów są dużo wydajniejsze a ich wielkość, objętość metalowych części silnika i objętość cieczy w układzie, powoduje dużo większą bezwładność cieplną, cze - nagrzewa się wolniej i nie tak gwałtownie, stygnie z resztą też...
To tak z grubsza...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#39 Post autor: seba0000 »

A teraz najważniejsze pytanie : czy szpilki głowicy mogą być ponownie użyte ???
W mojej omedze mam diesla X25DT i tam szpilki są jednorazowe.
Gniazda zaworowe nie uszkodzone , skrzywieniu uległy tylko zawory. Zdjęcia dołączę w późniejszym czasie teraz mam problemy z wgraniem ich.

Obrazek
Gniazda zaworów ssących - uszkodzeń brak.

Tutaj "ogięte" % zawory :

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt mar 09, 2012 10:27 pm przez seba0000, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#40 Post autor: roadrunner »

Instrukcja serwisowa Hondy nie zaleca wymiany szpilek, bez względu na okoliczności, chyba że są one uszkodzone... Myślę że bez obawy możesz zostawić stare orginalne.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#41 Post autor: seba0000 »

Przeglądając zdjęcia te których nie wgrałem zauważyłem po powiększeniu jednego , że na ścianie przedniego cylindra w środku - korpus silnika spoczywa sobie jedna z tulejek ustalających głowicę !!! (wypadła przy wyciąganiu głowicy , gdyż szło to bardzo opornie) Szybko pobiegłem do garażu żeby ją wyjąć . Także przez nie uwagę koszty mogłyby wyjść X razy większe - mogłaby być niezła kaszanka w silniku . Ale tulejka szczęśliwie trafiła na miejsce .

A propos rysunku postaram się coś namalować :) jak znajdę chwilę ale ostrzegam z rysunku technicznego nie byłem rewelacyjny !

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#42 Post autor: seba0000 »

Jeszcze jedna sprawa , czy uszczelkę głowicy zakłada się na sucho czy daje się jakiś klej silikon czy coś podobnego ? Z tego co pamiętam jak mnie uczono daje się na suchą odtłuszczoną powierzchnie. Pytam dlatego , że miałem tam jakiś silikon .

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#43 Post autor: roadrunner »

Uszczelkę pod głowicą tylko i wyłącznie na sucho!
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#44 Post autor: seba0000 »

Panowie pytanie , czy pokrywy łożyskujące wałki rozrządu należy przed przykręceniem osadzać na jakimś uszczelniaczu ? Chodzi mi o szczelność kanałów olejowych dostarczających smarowanie na wałki rozrządu czy po prostu na sucho i dokręcić śruby serwisowym momentem ? Miałem tam ślad po jakiejś czerwonej substancji . Zbliżam się do końca roboty. W przedniej głowicy łożyskowanie wałków nie wygląda zbyt ładnie. Tylna głowica ma idealnie gładką powierzchnie w przedniej widać RYSY natomiast wałki idealnie gładkie. Nie podoba mi się ta przednia głowica tam się kiedyś coś musiało wydarzyć .

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#45 Post autor: zalmen3 »

Nic się nie uszczelnia, powierzchnie łożyskowe wałków przed położeniem w bieżnie trzeba nasmarować olejem molibdenowym (według instrukcji serwisowej jest to mieszanina smaru molibdenowego (MoS) i oleju silnikowego w stosunku 1:1) lub jeżeli nie masz to samym olejem silnikowym (tak zaleca Haynes). Pokrywki wałków przykręcasz systemem "na krzyż" czyli najpierw jedna śruba, potem ta po przekątnej do pierwszej, potem jedna z pozostałych i ta po przekątnej do trzeciej. Instrukcja serwisowa dodatkowo zaleca dokręcać śruby w 3 krokach, tzn. masz ostatecznie uzyskać moment 21 Nm, wiec najpierw wszystkie dokręcasz na 7 Nm, potem na 14 i na końcu dopiero na 21, przy zachowaniu kolejności dokręcania takiej jak opisałem powyżej.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”