Skrzywiona tarcza hamulcowa

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#16 Post autor: Pretor »

moim zdaniem tarcza się przegrzewa przez zakleszczony-brudny zacisk.
Przy dobrym zacisku niby dlaczego tarcza miałaby sie grzać. Krzywe - wybałuszone miejsce na tarczy jako najbardziej wysunięte w stronę klocków odsunęło by je i tyle. Żadnego hamowania. Żadnego grzania.

Stawiam na zacisk. Zresztą to łatwo sprawdzić jak się ma centralną podstawkę.

Masz?
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#17 Post autor: smutek »

Pretor pisze:moim zdaniem tarcza się przegrzewa przez zakleszczony-brudny zacisk.
Przy dobrym zacisku niby dlaczego tarcza miałaby sie grzać. Krzywe - wybałuszone miejsce na tarczy jako najbardziej wysunięte w stronę klocków odsunęło by je i tyle. Żadnego hamowania. Żadnego grzania.

Stawiam na zacisk. Zresztą to łatwo sprawdzić jak się ma centralną podstawkę.

Masz?
Albo nie jest brudny tylko jest krzywy po udeżeniu

rambo

#18 Post autor: rambo »

panowie i ja mam cos z przednim heblem. jak depne w klame to minimalnie czuje na niej bicie, i moto hamuje jakoś tak nierównomiernie. choć jak wytracam prędkosć to te zjawisko nie wystepuje impulsowo zawsze tak samo przy danej prędkosci. tylko róznie :roll:

albo niech mi ktoś powie i wytłuamczy czemu mocowanie zacisku są rózne z lewej i prawej strony, co to za patent z tą dzwignią zacisku :o

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#19 Post autor: Pretor »

po lewej stronie masz pompę hamulca tylniego. Ogólnie to "dual":):)

poczytaj:

http://www.hondavaradero.pl/mambo2/inde ... Itemid=162
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Viktor

#20 Post autor: Viktor »

no niestety centralnej nie mam,ale mam nadzieje ze w ponidziałek problem sie rozwiaze,gdyż umówiłem sie juz w serwisie.Tylko po tych waszych podpowiedziach(za które wielkie dzieki)bede sugerował ze to moze byc jednak zacisk :? Najważniewjsze ze nie jest to cos tak strasznego co by mnie musiało uziemnic i nie mógłbym sobie pośmigać w ten weekend :lol: .W next week opisze historie,jak to wyszło w serwisie i co stwierdzili,no oraz jak sie ustosunkowali do moich(Wszych) sugesti :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#21 Post autor: endurasek »

Ktos tu wspomnial ze tarcz sie nie prostuje , chce to sprostowac pewnie ze idzie to sprostowac robia to ale to nie byle gdzie a potem dal bym ja do przeszlifowania na stole magnetycznym i bedzie perfekto. Faktycznie jest tak bo juz to przerabialem ze jesli tarcza jest krzywa to przy hamowaniu zaczyna motorem trzepać ale ze by tarcza sie grzala to nie bardzo no chyba ze zacisk (tloczki) nie cofaja sie do konca i caly czas trze o tarcze. ja bym rozebral zacisk sprawdzil czy tlok cofa sie do konca i jak jest wytarta powieszchnia klocka (rowno czy z kanta).Jeszcze jest tak ze sam zacik tez plywa teraz nie pamietam jak jest we wiaderku czy z jednej strony sa umiejscowione tloczki czy z obu, jesli z jednej to cza by zobaczyc czy te dwie prowadnice z boku sa proste. Zrobic tak sciagnac zacisk wyciagnąć klocki i wsadzic za miast nich cos plaskiego (jakas blacha rowna i taka sama na grubosci no i przycisnac hamulec tak ze by tloczek doszedl do blachy a sama blacha oparla sie z drugiej strony. i zobaczyc czy nie ma szczeliny, czy cala powieszchnia sie opiera. No bo jak moze byc zacisk krzywy no co tam sie moze skrzywic jedynie te prowadnice.

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#22 Post autor: Pretor »

Wszytko można prostować i kleić. Są jednak granice opłacalności i granice bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę "wysokie" kwalifikacje większości wyuczonych mechaników to grzebanie przy tarczy w celu szukania oszczędności jest dość ryzykowne. Ja osobiście bym kupił nową . W Plazie lub w EBC. Pewnie kosztuje 500-600 zł. oryginalna.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Viktor

#23 Post autor: Viktor »

wielkie dzieki za kolejne info.Moge dodać tylko tyle ze w weekend zrobiłem w sumie jakies 300km i mam wrazenie ze coraz mniej ta tarcza sie nagrzewa :? .jutro sam biore sie za rozebranie tego zacisku i mam nadzieje ze dojde co jest tam nie tak :idea: :idea: :idea:

Viktor

#24 Post autor: Viktor »

:D dzis rozłozyłem zacisk z mechaniorem i wszystko przejzelismy.Tarcza jest prosta,zacisk precuje juz jak nalezy (chyba sie zabrydził) i mam nadzieje ze jak zima odejdzie i w weekend przyjdzie WIOSENKA to znowu zrobie nastepne km na moto i bedzie WSZYSTKO DOBRZE.
POZDRAWIAM :roll:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#25 Post autor: Pretor »

a tak spytam z ciekawości. Jak sprawdzaliście tarczę czy jest prosta? :roll:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#26 Post autor: endurasek »

no tez chcialem o to zapytac 8) bo bez jakiego czujnika to ani rusz, chociasz sie zastanawiam jak by to sprawdzic gdzies we warsztacie cza by zrobic jaki przyrzad. Bo tarcza jest wentylowana i czujnik by musial sie poruszac miedzy dziurkami, moment robilem to kiedys w FJR i dalo rady. :D


pytanko do admina ale nie z tej beczki :D
czemu nadal nad zdjeciem mam napis "uczy sie jezdzic" ja juz brykam od ponad 15 lat i cos tam umiem (zminic bieg, zapalic na popych :lol: )
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 8:09 pm przez endurasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#27 Post autor: Pretor »

http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... =4&start=0

Tutaj znajdziesz odpowiedz:):)

A poza tym człowiek uczy się całe życie. :wink:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#28 Post autor: endurasek »

Pretor pisze:http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... =4&start=0

Tutaj znajdziesz odpowiedz:):)

A poza tym człowiek uczy się całe życie. :wink:

hahahah dobre ale nie widze ze by bylo juz cos ustalone, to pewnie po "uczy sie jezdzic " bedzie " wlasnie zdalem prawojazdy na rower" :lol:

Viktor

#29 Post autor: Viktor »

:shock: a wiec.... mozecie sie śmiac ale sposób był banalny,mozliwe ze nie w 100% idealny ale jak na warunki które mielismy to ja jestem pełen podziwu.A wiec gosciu "mechanior(mozecie go nazytwac Kaziu,badz Zeniu"jak kto woli bo napewno nie jest pracownikiem autoryzowanego serwisu HONDY,zdjał zaciski,wzioł jakies ustrojstwo (przypominajace śrubokret),przyczepił do lagi na wysokosci tarczy i krecac kołem (motong na podnosniku zeby koło sie kreciło) po chwili stwierdził ze tarcza jest prosta i tak niewielkie ewentualne odchylenie(którego nie ma ) jest mozliwe przy tego typu tarczach.Nastepnie rozebralismy zacisk i teraz juz wszystko powinno grać .
PS:moje osobiste zdanie jest takie ze najprawdopodobniej motong który kupiłem stał przez jakis dłuzszy okres i sie delikatnie zacisk zapiek,a teraz juz powinno byc wszystko oki. :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#30 Post autor: Pretor »

Czyli mechanik autoryzowanego serwisu Hondy ma sokole oko (czyt. wyłapie nawet pół milimetrowe odchylenie tarczy). :wink:

Dobra zawsze to jakiś wstępny banalny pomysł na sprawdzenie tarczy.
Przejedz się i zobaczysz czy jest ok.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”