wymiana oleju

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
golliat
Rekrut
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Jugow/Dublin

wymiana oleju

#1 Post autor: golliat »

witam wszystkich mam male zapytanie co ma wymiana oleju do skrzyni biegow wlasnie jestem po wymianie i zaczela mnie dreczyc taka mala zecz jak zmiana biegow wchodza teraz bardziej chropowato i nieprzyjemnie wymienilem olej na zalecany i nie wiem co to moze byc a mam dopiero 30000km zrobione czy jakis jeszcze extra sevisik skrzynki mnie czeka

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

Re: wymiana oleju

#2 Post autor: smutek »

golliat pisze:witam wszystkich mam male zapytanie co ma wymiana oleju do skrzyni biegow wlasnie jestem po wymianie i zaczela mnie dreczyc taka mala zecz jak zmiana biegow wchodza teraz bardziej chropowato i nieprzyjemnie wymienilem olej na zalecany i nie wiem co to moze byc a mam dopiero 30000km zrobione czy jakis jeszcze extra sevisik skrzynki mnie czeka
Skrzynia kąpie się w tym samym oleju co silnik więc ma z nim dużo wspólnego :wink:

A jeśli piszesz o oleju zalecanym to jaki masz na myśli ?

Motul 10 W to optymalne rozwiązanie i poprawia pracę skrzyni
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

Awatar użytkownika
Zimny
Zapalony motocyklista
Posty: 677
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: Chotomów

#3 Post autor: Zimny »

Skrzynia na Motulu działa znakomicie :lol:
Poprzednio miałem zalany Castrol bez rewelacji :cry: :cry:

Arti
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 283
Rejestracja: wt sty 01, 2008 4:28 pm
Lokalizacja: Rio

#4 Post autor: Arti »

Ja również wlałem Motul 5100 10W40, a po wymianie zrobiłem 3500 km i wszystko działa bez zarzutu.

golliat
Rekrut
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Jugow/Dublin

#5 Post autor: golliat »

wymiane mialem w serwisie Hondy i polecili mi castrola 10 W 40 i tez taki mam cenowo nie bylo zle no i myslalem ze castrol to jakis markowy i bedzie ok
po wczorajszej jezdzie stwierdzilem ze jak sie dobrze zagrzeje to sie to troszke poprawia tylko nie wiem czy sie tym tak bardzo zamartwiac czy poprostu nie wymienic na inny poleacny przez was

KWINTO

#6 Post autor: KWINTO »

Ja uznaję wyłącznie MOTUL 5100.
Wielu moich kolegów w świecie 4kołowców do modeli Hondy TRX680 gdzie napęd przenoszony jest przez przekładnię hydrokinetyczną używa wyłącznie tego oleum. Inne były testowane i niestety zawsze było coś nie tak.
Ogólnie Honda lubi Motula.

Z Castrolem bywa różnie...

Awatar użytkownika
Zimny
Zapalony motocyklista
Posty: 677
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: Chotomów

#7 Post autor: Zimny »

golliat pisze:wymiane mialem w serwisie Hondy i polecili mi castrola 10 W 40 i tez taki mam cenowo nie bylo zle no i myslalem ze castrol to jakis markowy i bedzie ok
po wczorajszej jezdzie stwierdzilem ze jak sie dobrze zagrzeje to sie to troszke poprawia tylko nie wiem czy sie tym tak bardzo zamartwiac czy poprostu nie wymienic na inny poleacny przez was
Daj sobie spokój wymienisz jak będzie pora bo szkoda kasy :wink:
Ja też jezdziłem na castrolu i po zalaniu motula jest ok i biegi super chodzą :lol: :lol: :lol:

golliat
Rekrut
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Jugow/Dublin

#8 Post autor: golliat »

no to wielkie dzieki bo juz z mala despera zaczynalem chodzic bo nie lubie jak cos dolega mojemu dziecku jeszcze mnie czeka wymiana lancucha bo przed wyjazde do polski chce miec juz nowy bo pare km sie nawinie moze sie jeszcze skusze na te (ustronstwo do smarowania lancucha) pozdrowienia i dzieki za rady Mariusz

Awatar użytkownika
Hun996
Udaje motocyklistę
Posty: 133
Rejestracja: czw maja 17, 2007 4:02 pm
Lokalizacja: Komorów

#9 Post autor: Hun996 »

KWINTO pisze:Ja uznaję wyłącznie MOTUL 5100.
Ja też i do tego 15W50
>> Skierniewice's Brotherhood of Beer <<

rambo

#10 Post autor: rambo »

pany, co wy sie tak uparliście na tego motula 5100. toż to zwykły minerał z dodatkiem syntetycznych estrów, czyli zwykły półsyntetyk. używał ktoś 300V z motula z Was...?

Awatar użytkownika
rumun
Udaje motocyklistę
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 07, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

#11 Post autor: rumun »

rambo pisze:pany, co wy sie tak uparliście na tego motula 5100. toż to zwykły minerał z dodatkiem syntetycznych estrów, czyli zwykły półsyntetyk. używał ktoś 300V z motula z Was...?
właśnie wlałem 300v ester 10w40 biegi lataja aż miło silnik jak by ciszej mruczał ale to co mi poprawiło nasrtój to praca skrzyni rewela

Awatar użytkownika
Jezier
Udaje motocyklistę
Posty: 128
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

#12 Post autor: Jezier »

rambo pisze:pany, co wy sie tak uparliście na tego motula 5100. toż to zwykły minerał z dodatkiem syntetycznych estrów, czyli zwykły półsyntetyk. używał ktoś 300V z motula z Was...?
Jeżdżę na DLu i również przy ostatiniej wymianie zastosowałęm M 300V - rewelacja i nie chodzi mi tylko o kolor :)
Ride Eat Sleep - Repeat!

Corab
Zapalony motocyklista
Posty: 813
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:24 pm
Lokalizacja: Otrębusy

#13 Post autor: Corab »

a propo olei to postawiłem maszynkę do serwisu na tzw duży przegląd przy 24 tyś km, choć mam już 30. Okazało się, że w Hondzie Plaza zalali mi Shell Advence Ultra 10W40 :shock:
Podróże pomagają nam zapomnieć o codzienności

rambo

#14 Post autor: rambo »

chyba najlepszy z półsyntetyków na rynku ten shell

Corab
Zapalony motocyklista
Posty: 813
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:24 pm
Lokalizacja: Otrębusy

#15 Post autor: Corab »

rambo pisze:chyba najlepszy z półsyntetyków na rynku ten shell
W pełni syntetyczny olej do 4-suwowych silników motocykli

- Shell Advance Ultra 4 jest syntetycznym olejem opracowanym specjalnie do smarowania nowoczesnych, wysokoobrotowych, czterosuwowych silników motocyklowych pracujących w warunkach najwyższych obciążeń.

- To jest najlepszy dostępny olej Shell do silników 4-suwowych

- Najlepszy olej silnikowy dla nowoczesnych motocykli, używany w wyścigach i rajdach motocyklowych

- Technologia sprawdzona w sporcie motocyklowym w wyścigach przez Ducati i rajdach przez KTM (WSBK, Mistrzostwach Świata Supersport, Mistrzostwach Świata Enduro i Motocrossie)

- Przewyższa najwyższe specyfikacje międzynarodowe (API - SL i JASO MA) oraz wszystkich Japońskich i Europejskich producentów motocykli
Podróże pomagają nam zapomnieć o codzienności

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”