Witam,
moje Varadero ostatnio zaczęło się dziwnie zachowywać. Biegi w górę wchodzą bez najmniejszego problemu, jedynka na postoju również, neutral także. Problem występuje podczas jazdy... Dla przykładu: rozpędzam się motocyklem, wrzucam kolejno biegi aż do np. piątki i próbuję zejść w dół... Przy pierwszym zejściu jest okej, każda kolejna próba zrzucenia biegu się nie udaje aż do momentu "wysprężynowania" dźwigni zmiany biegów /mocniejsze naciśnięcie dźwigni w dół/. Po tym zabiegu mogę zredukować bieg. Każdą kolejną redukcję muszę poprzedzić tym "wysprężynowaniem". Po redukcji w górę biegi wchodzą bez zarzutu. Problem występuje tylko i wyłącznie przy redukcji.
Gdzie szukać przyczyny? Czy ma ktoś jakieś pomysły? Sprawdziłem dźwigienkę, nigdzie nie zahacza.
Pozdrawiam.
Problem z redukcją biegów
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: pt paź 17, 2014 4:55 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125
- Rocznik: 2004
- VenoMek
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 253
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 10:35 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: Honda
- Model: VT750C2 A.C.E.
- Rocznik: 1998
- Lokalizacja: śląskie: Ruda Śląska oraz Imielin
Re: Problem z redukcją biegów
Tak się zmienia biegi w motocyklach. Wysprzęglasz (naciskasz klamkę), lekka przegazówka i bieg w dół (te czynności w jednym momencie - tzw. redukcja z międzygazem) następnie zasprzęglasz (puszczasz klamkę) i następny bieg tak samo. Nie należy zmieniać kilku biegów na raz - naciskasz klamkę i wajchujesz biegami kilka na raz - nie... tak się nie robi.
Pozdrawiam
VenoMek
Tomek
Honda Shadow VT750 C2 A.C.E. '98
Honda Varadero XL1000V Travel '08
VenoMek
Tomek
Honda Shadow VT750 C2 A.C.E. '98
Honda Varadero XL1000V Travel '08
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: pt paź 17, 2014 4:55 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125
- Rocznik: 2004
Re: Problem z redukcją biegów
VenoMek pisze:Tak się zmienia biegi w motocyklach. Wysprzęglasz (naciskasz klamkę), lekka przegazówka i bieg w dół (te czynności w jednym momencie - tzw. redukcja z międzygazem) następnie zasprzęglasz (puszczasz klamkę) i następny bieg tak samo. Nie należy zmieniać kilku biegów na raz - naciskasz klamkę i wajchujesz biegami kilka na raz - nie... tak się nie robi.
Problem rozwiązany, temat do zamknięcia. Upierałem się przy swoim poniekąd, idąc w ciemno że coś jest nie tak od strony mechanicznej. Wczoraj całe popołudnie poświęciłem na rozbieranie. Zdjąłem dekiel, wyciągnąłem tarcze sprzęgła i koszyk sprzęgłowy... pod spodem jest mechanizm odpowiedzialny za zmianę biegów. Coś nie chodziło tak jak trzeba, jedna z blaszek się blokowała przy wysprzęglaniu. Co się okazało? Wałek, który idzie od silnika aż do dźwigienki zmiany biegów był skrzywiony. Dodatkowo jeden z elementów, na którym trzyma się mechanizm zmiany biegów również był krzywy przez co całość się delikatnie przestawiła i nie przy każdym "wysprzęgleniu" łapany był ząbek od biegu. Teraz znowu można jeździć jak kiedyś, a i przy okazji wymieniony został olej na nowy ;-)
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.