odgięcie plastiku przy zegarach
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz lut 26, 2017 4:05 pm
- Imię: irek
- Marka motocykla: honda
- Model: xl1000
- Rocznik: 2004
odgięcie plastiku przy zegarach
witam, może ktoś pomoże mam mały problem,a mianowicie moje wiaderko przechyliło się na prawy bok i zatrzymało się na szafce ale po oględzinach naszczescie nic nie pękło, ale jak poniżej na zdjęciu po prawej stronie powstała szpara koło zegara.... rozebrałem wszystkie plastiki nic nie pękło. zamontowałem ponownie i zero rezultatu .... moze ktos ma jakis sensowny pomysł ?
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
W mojej ocenie powinno pomóc delikatne podgrzanie opalarką i nagięcie do prawidłowej pozycji. Zdemontuj element.
UWAŻAJ !!!
Zrobiony jest prawdopodobnie z polipropylenu (PP) lub ABS'u. Oba te materiały temperaturę topnienia mają poniżej 300 st.C (jeśli dobrze pamiętam) To dość niewiele. "Mięknie" już po podgrzaniu do 120 - 150st.C.
Nagrzewaj niższą temperaturą, a dłużej - cierpliwość popłaca. Nagnij i przytrzymaj do względnego ostygnięcia. Lepiej ponownie podgrzać i dogiąć bardziej, niż przesadzić i prostować.
UWAŻAJ !!!
Zrobiony jest prawdopodobnie z polipropylenu (PP) lub ABS'u. Oba te materiały temperaturę topnienia mają poniżej 300 st.C (jeśli dobrze pamiętam) To dość niewiele. "Mięknie" już po podgrzaniu do 120 - 150st.C.
Nagrzewaj niższą temperaturą, a dłużej - cierpliwość popłaca. Nagnij i przytrzymaj do względnego ostygnięcia. Lepiej ponownie podgrzać i dogiąć bardziej, niż przesadzić i prostować.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
Coś mi się wydaje że stelaż czachy się skrzywił.irokrom pisze:witam, może ktoś pomoże mam mały problem,a mianowicie moje wiaderko przechyliło się na prawy bok i zatrzymało się na szafce ale po oględzinach naszczescie nic nie pękło, ale jak poniżej na zdjęciu po prawej stronie powstała szpara koło zegara.... rozebrałem wszystkie plastiki nic nie pękło. zamontowałem ponownie i zero rezultatu .... moze ktos ma jakis sensowny pomysł ?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz lut 26, 2017 4:05 pm
- Imię: irek
- Marka motocykla: honda
- Model: xl1000
- Rocznik: 2004
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
dzięki za za propozycje podgrzania ale chyba az tak nie będę szaleć, co do wygiętego stelaża właśnie sprawdzałem rozkreciłem cały przód i wszystkie elementy plastikowe całe i właściwe kształty hmmm
jutro zrobię zdjęcie z bliska może coś zobaczycie co wam się rzuci w oczy bo jak na moje oko niby oki ale po złożeniu dupa, maszynę zostawiłem rozebraną jak na zdjęciu bo odrazu za jednym zamachem wymienię olej w lagach, a apropo jaki olej dajecie do lagów i czy jak się pocą to wymieniacie uszczelniacz i osłonę pyłową czy tylko uszczelniacz ?
jutro zrobię zdjęcie z bliska może coś zobaczycie co wam się rzuci w oczy bo jak na moje oko niby oki ale po złożeniu dupa, maszynę zostawiłem rozebraną jak na zdjęciu bo odrazu za jednym zamachem wymienię olej w lagach, a apropo jaki olej dajecie do lagów i czy jak się pocą to wymieniacie uszczelniacz i osłonę pyłową czy tylko uszczelniacz ?
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
Na oko nie da się sprawdzić czy prosty wg,mnie.Do lag idzie 10W(pełny syntetyk zalałem)a uszczelniacze przeciwpyłowe musisz okiem ocenić.
- PEPE64
- Sympatyk Weteran
- Posty: 998
- Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
Jak już robisz, to zrób porządnie. Skruszałe osłony pyłowe, przyspieszą zużycie nowych uszczelniaczy.irokrom pisze:...jak się pocą to wymieniacie uszczelniacz i osłonę pyłową czy tylko uszczelniacz ?
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz lut 26, 2017 4:05 pm
- Imię: irek
- Marka motocykla: honda
- Model: xl1000
- Rocznik: 2004
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
wielkie dzieki za informacje lagi wyczyścilem i oddalem do serwisu gdzie pozadnie to zrobia i za swietna cene w raz z polelowaniem rur bo sama wymiana uszczelniaczy nic nie da jak sie nie wypoleruje zarysowań przez ktore beda się pocić lagi dalej i co sadzicie o gumach na lagi ?
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
Ja mam osłony neoprenowe już dwa sezony.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz lut 26, 2017 4:05 pm
- Imię: irek
- Marka motocykla: honda
- Model: xl1000
- Rocznik: 2004
Re: odgięcie plastiku przy zegarach
dokładnie tez zakładam neoprenowe osłony jak zaloze maszyne zapodam zdjecie