Co robimy z tymi licznikami

Wiadomość
Autor
Sielczak
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 29, 2020 9:30 pm
Imię: Zibi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co robimy z tymi licznikami

#16 Post autor: Sielczak »

Wziąłem taki żeby w miarę zasłaniał dziurę po poprzednim liczniku.

Sielczak
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 29, 2020 9:30 pm
Imię: Zibi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co robimy z tymi licznikami

#17 Post autor: Sielczak »

Ok. Udało się zmienić. Zamiast KOSO przeglądając kilka zagranicznych for wybrałem na aliexpress sporo większy i tańszy licznik, dokładnie tu: https://pl.aliexpress.com/item/32947865 ... 5c0fohp25R
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
Załączniki
licznik.jpg
licznik.jpg (591.08 KiB) Przejrzano 5367 razy

Awatar użytkownika
Fotom
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 210
Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice

Re: Co robimy z tymi licznikami

#18 Post autor: Fotom »

Małe wiadro nie ma wskaźnika poziomu paliwa.

FiliP
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 19, 2015 2:23 pm
Imię: P
Marka motocykla: H
Model: V
Rocznik: 2005

Re: Co robimy z tymi licznikami

#19 Post autor: FiliP »

Sielczak pisze:Ok. Udało się zmienić. Zamiast KOSO przeglądając kilka zagranicznych for wybrałem na aliexpress sporo większy i tańszy licznik, dokładnie tu: https://pl.aliexpress.com/item/32947865 ... 5c0fohp25R
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
Cześć
Dzięi
Super.
któa brałeś wersję -with sensor 1 czy 2 czy sensor 1 i bracket?

Sielczak
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 29, 2020 9:30 pm
Imię: Zibi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co robimy z tymi licznikami

#20 Post autor: Sielczak »

Brałem tą with bracket, ostatnią z prawej. jest tam też sensor 1 jak na zdjęciu.
Wczoraj robiłem przegląd i przy okazji zalegalizowałem nowy licznik. Mam na nim teraz 13 km :)
Całość jest osadzona na customowej płytce montażowej. Pewnie wystarczy blaszka i wiertarka żeby taką przygotować. Plastik z tyłu obudowy nowego licznika jest ściągnięty, a całość przykręcona na tej płytce, która jest przejściówką na rozstaw śrub. Bieg neutralny, kierunki, prędkość, wyświetla się to ok. Poziom paliwa nie jest odczytywany w małym varadero, więc cały czas pokazuje max. Ładnie to wygląda, jest czytelne w słońcu.

PS od 1 lipca wchodzi vat na import z chin. Nie jestem pewien jak to w praktyce będzie realizowane. Chyba po stronie aliexpress. Bo nie sądzę żeby cło było w stanie trzymać te tysiące ton towarów. Musi to puszczać na bieżąco. Ale to się okaże bo mam jeszcze kilka innych rzeczy zamówionych.

piotrek9005sc
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 14, 2019 12:56 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: XL125
Rocznik: 2006

Re: Co robimy z tymi licznikami

#21 Post autor: piotrek9005sc »

Sielczak pisze:Ok. Udało się zmienić. Zamiast KOSO przeglądając kilka zagranicznych for wybrałem na aliexpress sporo większy i tańszy licznik, dokładnie tu: https://pl.aliexpress.com/item/32947865 ... 5c0fohp25R
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
Jeżeli chodzi o samo podłączenie tego licznika to kwestia wpasowania kabelków+kalibracja samego licznika. Czy trzeba było coś w nim przerabiać, żeby poprawnie odczytywał dane. Kwestia montażu to raczej wiertarka wystarczy + kilka złączek.
Fajnie, że na przeglądzie Ci to przeszło. Mój może do sierpnia wytrzyma, ale potem też będę musiał coś wykombinować. I również wchodzi w grę jakiś zamiennik, bo drugi raz oryginału za 900 zł nie będę kupował :/

A tak na marginesie to podejrzewam, że są 3 przyczyny padania tych wyświetlaczy.
1. Wilgoć - ten licznik nie ma uszczelek, docisk jest plastik o plastik, więc wilgoć wchodzi kiedy chce.
2. Wysoka temp. w okolicy wyświetlacza - żarówki od podświetlenia nagrzewają się na tyle, że po kilku minutach plastikowa ramka pod wyświetlaczem nagrzewa się na tyle, że można się poparzyć.
3. Drgania całego licznika - wydaje mi się, że gumowe podkładki są za małe. Może gdyby coś pod cały licznik podłożyć mogło by pomóc.

FiliP
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 19, 2015 2:23 pm
Imię: P
Marka motocykla: H
Model: V
Rocznik: 2005

Re: Co robimy z tymi licznikami

#22 Post autor: FiliP »

Chłopaki z Żor mi ogarnęły replacement w Ori puchę... coś ale ten Koso elektroniczny. Wygląda sensownie poszło "weck" wszystko - wszelkie wskazówki, diody no i felerny LCD... Kostka w kostkę plus walczę właśnie ze zdjęciem baku żeby podpiąć czujnik z koła przedniego....

FiliP
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 19, 2015 2:23 pm
Imię: P
Marka motocykla: H
Model: V
Rocznik: 2005

Re: Co robimy z tymi licznikami

#23 Post autor: FiliP »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”