Varadero na wtrysku. Problem z obrotami i mocą

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
wisien91
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: czw cze 11, 2020 11:51 am
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2009

Varadero na wtrysku. Problem z obrotami i mocą

#1 Post autor: wisien91 »

Witam,
Jestem świeżym posiadaczem Varadero z 2009 roku. Motorek jest z zagranicy więc nie mam pojęcia czy coś było z nim robione. przebieg 42k. Umówiłem się w serwisie na wymianę płynów i ogólny przegląd ale mają dopiero termin w lipcu...
Także do lipca nie wytrzymałem i zrobiłem nim 100km. I wszystko było ok. Po 100km wybrałem się nim do pracy i po 20km na trasie z prędkością ok 90 km wreszcie dobrze się zagrzał. Zatrzymałem się pod sklepem - wszystko w porządku i zgasiłem motocykl. Jak wróciłem po 5minutach to miałem problem z ruszeniem. Motocykl odpalał super ale przy wrzuceniu biegu od razu gasł. 3 próby i to samo. Pomyślałem że to czujnik przy nóżce. Odpaliłem postał na wolnych, poruszałem nóżka i normalnie ruszył. Po kolejnych 5 km Moto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach. Prawie za każdym razem przy dojeździe do skrzyżowania przy wciskaniu sprzęgła odrazy gasł. Wydaje mi się że też moc spadła. Dojechałem do pracy. Postał 10 godzin i odpali ale obroty za niskie i strasznie falują. Po wrzuceniu biegu muszę mu dodawać gazu bo gaśnie. Przy przegazowywaniu raz ma dobre obroty za chwilę ma nierówne i obniżone. Odrazy na powrocie zajechałem do serwisu. Tam powiedzieli że to raczej ustawienia biegu jałowego. Pogrzebali przy wtrysku i powiedzieli żeby przyjechać w lipcu... Nic nie pomogło. Teraz Moto i rozgrzany i zimny ma problem z obrotami. Wyczyściłem mu świece i jakby trochę lepiej. Raz dojeżdżam do skrzyżowania i gaśnie a raz trzyma obroty. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś sugestie?

wisien91
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: czw cze 11, 2020 11:51 am
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2009

Re: Varadero na wtrysku. Problem z obrotami i mocą

#2 Post autor: wisien91 »

Poszedł na serwis i tak: Gaśnięcie przy ruszaniu to przyczyna rozsypanego czujnika od stopki, który raz łączył raz nie...
Co do utraty mocy itp to wina była w syfie w baku. Wyczyszczony bak i układ wtryskowy, wymienione świece i płyny, regulacja zaworów.
Motocykl odpala i ma moc, ale jakby nie do końca chodzi tak jak powinien. Po pierwsze przy odpaleniu obroty trzyma ok 1800 natomiast po chwili rozgrzania zamiast zejść na 1500 wzrastają na 2200. Póki się nie rozgrzeje potrafi strzelać z rury oraz przy dodaniu gazu trochę się dławić. Po rozgrzaniu ok, ale reakcja na gaz jest obniżona. Potrafi też przy wciśnięciu sprzęgła zawiesić się chwile na średnich obrotach np 5000 - 6000 i powoli z nich schodzi. Kompresja ok, na jednym cylindrze 1bar mniej niż na drugim.
W serwisie mnie spławili i powiedzieli, że jest dobrze tak ma być. Cały sezon tak przejeździł i teraz jest 45k. Po zimie odpalił na widok kluczyka, silnik pracuje cały czas tak samo.

Co to waszym zdaniem? Myślę, żeby go oddać na regulację przepustnic. Mogą to być objawy braku synchronizacji? Z kolei zawieszanie się na obrotach to jakby lewe powietrze... coś nie do końca złożone po czyszczeniu.

Pozdro.

legenda995
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 9:18 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: czestochowa

Re: Varadero na wtrysku. Problem z obrotami i mocą

#3 Post autor: legenda995 »

Pewnie ciągnie lewe powietrze zmień ten serwis i oddaj komuś innemu pewnie pierdola jakaś może grzebali przy przepustnicach i ich nie wyregulowali może gumy od przepustnic nie dokrecone

Ładowanie masz dobre ?


Jak to gaźnik to może pompa paliwa

wisien91
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: czw cze 11, 2020 11:51 am
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2009

Re: Varadero na wtrysku. Problem z obrotami i mocą

#4 Post autor: wisien91 »

Dzięki za odp. Dopiero teraz miałem czas się zabrać za Moto. Dokrecilem gumy na przepustnicach. Były mocno niedokrecone. Obroty obniżyłem śruba blokującą przepustnice. No i teraz w sumie jest git. Obroty spadają na 1300. Chodzi jak powinien. Jedyne co to obroty trochę falują. Myślę że jednak ta synchronizacja by się przydała.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”