Dziwne szarpniecia podczas jazdy

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
yankeesmax
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 13, 2022 10:55 am
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Dziwne szarpniecia podczas jazdy

#1 Post autor: yankeesmax »

Witam. Mam takie pytanie bo zauwazelem ze jak jade na luzie to w pewnym momencie czuc takie lekki szarpniecie na lancuchu. Wiadomo im jade wolniej to czuc to troszke mocniej a im szybciej to troche delikatniej i czesciej az do jakiejs tam wiekszej predkosci gdzie nie jest to wyczuwalne. Sprawdzilem naciagniecie lancucha oraz czy czy jest rowno naciagnie i wszystko wyglada dobrze. Czy ktos sie z tym spotkal i czy jest to normalne.
P.S. Jesli to normalne to wybaczcie jestem laikiem ;)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
JarekS
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 296
Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
Imię: Jarek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świecie / Lünen

Re: Dziwne szarpniecia podczas jazdy

#2 Post autor: JarekS »

Sprawdź stan małej zębatki. W moim przypadku było podobnie. Łańcuch w bardzo dobrym stanie. Siedział bardzo dobrze na dużej zębatce, nie wyczuwałem żadnych luzów. Za to w silniku…! Zęby były aż powyginane do tylu. Chyba zębatka owa wykonana była z marnej jakości stali. Po wymianie kompletu napędu szarpanie ustąpiło.
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.

~ Jakub Żulczyk

yankeesmax
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 13, 2022 10:55 am
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Dziwne szarpniecia podczas jazdy

#3 Post autor: yankeesmax »

@JarekS spoko na pewno sprawdzę choć nie wydaje mi się aby miała być to przednia zębatka gdyż to "szarpanie" ma mniejsza częstotliwość niż jeden obrót zębatki, no chyba że nie za każdy razem łapie łańcuch, ale to szarpanie jest systematyczne wiec to odpada, ale na pewno sprawdzę ;)

Awatar użytkownika
Bayboos