Kupiłem nowy silnik, bo stary tak jak wcześniej gdzieś pisałem nie nadawał się za bardzo do niczego, wszystko chodzi ładnie pięknie, silnik cyka tak jak powinien, kompresja 11,5 bar na przednim i 10 bar na tylnym cylindrze, jednak jak to zwykle bywa jeszcze jest małe ale.
Motor muli i brakuje mu mocy na średnich obrotach, jak się katuje do 10-12 tyś na każdym biegu to ładnie się rozpędza, na średnich obrotach troche gorzej.
Podejrzewam źle wyregulowane gaźniki, bo:
- założyłem nowe świece - przepala bardzo dobrze, bo elektrody są białe, brak jakichkolwiek osadów
- kupiłem nowy filtr powietrza
- sprzęgło nie robi problemów
- zdjąłem tłumik, niestety muszę go przeczyścić, bo poprzedni właściciel bardzo nie dbał o moto i jezdzil na jednym cylindrze, zarzynając silnik, co spowodowało, że w środku jest dużo osadzonego oleju, bo jak się rozgrzeje to bardzo kopci na niebiesko (wykluczyłem pierścienie olejowe w swoim silniku bo świece są czyste)
Dlatego zwracam się z prośbą o jakieś wskazówki/schemat jak wyregulować te nieszczęsne gaźniki. Chyba że przyczyna może być jeszcze inna.
PS. Z prędkością maksymalną też gorzej, 105 to wszystko co się da. A na 5 biegu to poniżej 90kmh to on zwalnia, a nie przyspiesza... Co to może być?
Regulacja gaźników
-
- Rekrut
- Posty: 46
- Rejestracja: czw lip 03, 2014 2:47 pm
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO 125
- Rocznik: 2001
Re: Regulacja gaźników
Mógłby ktoś opisać jak wyregulować skład mieszanki? Ile obrotów wykręcić na początek? Ustawiqaćtak żeby były jak najwyższe obroty?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: pn lip 21, 2014 5:37 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulacja gaźników
kubulus:
Wydaje mi się, że jak masz Varadero 125 z 2008 to ono jest na wtrysku i powinieneś sprawdzić sondę lambda. Po świecy widać że masz za ubogą mieszankę. Jak sprawdzić sondę musisz sprawdzić w necie, bo ja miałem taką awarię tylko raz w życiu (zwarła się w drugą stronę i auto jadło 25l/100)i od razu kupiłem nową.
sirturek:
Serwisówka podaje, że na początek 1 obrót. Ale tak na prawdę to najlepiej podjechać do jakiegoś moto serwisu bo bez wakumetrów takie zabiegi mogą nic nie dać.
Wydaje mi się, że jak masz Varadero 125 z 2008 to ono jest na wtrysku i powinieneś sprawdzić sondę lambda. Po świecy widać że masz za ubogą mieszankę. Jak sprawdzić sondę musisz sprawdzić w necie, bo ja miałem taką awarię tylko raz w życiu (zwarła się w drugą stronę i auto jadło 25l/100)i od razu kupiłem nową.
sirturek:
Serwisówka podaje, że na początek 1 obrót. Ale tak na prawdę to najlepiej podjechać do jakiegoś moto serwisu bo bez wakumetrów takie zabiegi mogą nic nie dać.