gażnik

Tematy związane z częściami zamiennymi do Hondy Varadero.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Zbyszek00
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 10:03 am
Marka motocykla: Varadero
Model: SD2
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Ciechanowiec

gażnik

#1 Post autor: Zbyszek00 »

Może ktoś doradzi jakie dysze i gdzie je nabyć aby zmniejszyć spalaanie w wiaderku 1999r.
Zbyszek Był IŻ 250 w dawnych latach ,następnie Suzki GS 450 ,Intruder VS 700 , Varadero,Triumch Sprint ,Varadero

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#2 Post autor: Dawidosss »

Viaderko z gaźnikiem z natury pali trochę więcej niż inne motocykle. Moim zdaniem wymiana dyszy nie pomoże ponieważ zmieniając dyszę zmniejszysz dopływ paliwa co bez zmiany innych parametrów takich jak ilość wpuszczanego powietrza doprowadzi po prostu do rozregulowania gaźnika. Jeśli z mniejszą dyszą wyregulujesz gaźnik tzn, zmniejszysz przepływ powietrza efekt będzie taki że silnik obniży nieco spalanie ale i zmniejszą się mu osiągi. Dużej różnicy bym się i tak nie spodziewał.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

elefant
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: sieradz

#3 Post autor: elefant »

Nic nie poradzisz kolego SDO1 z 99r tak ma,pali tyle co pali i mniej nie będzie
ale jak byś chciał wiedzieć co zrobić żeby więcej palił to zrób tak jak ja -- wpakuj silnik i gaźniki od VTR-y :D :D :D :D :D

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#4 Post autor: Dawidosss »

O tak. Większa gardziel większa dysza więcej powietrza. + 30 do mocy +2 do spalania.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

Re: gażnik

#5 Post autor: jedras »

Zbyszek00 pisze:Może ktoś doradzi jakie dysze i gdzie je nabyć aby zmniejszyć spalaanie w wiaderku 1999r.
Podobno pomaga założenie większej zębatki z przodu (lub mniejszej z tyłu). Poszukaj na forum. Było o tym pisane.

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#6 Post autor: Dawidosss »

Można zmienić zębatkę na mniejszą. Wtedy wzrosną prędkości na poszczególnych przełożeniach biegów i nieco spadnie spalanie niestety kosztem przyspieszenia. Należy jednak pamiętać że zbyt mała zębatka z przodu może zbyt nadmiernie obciążać silnik.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

elefant
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: sieradz

#7 Post autor: elefant »

Ja zmieniłem tylko zębatke tylną na taką jak w Vtr czyli 41 zębów ,przednia została taka sama 16 zębów bo varan z przodu też ma 16,dzieki temu zabiegowi obniżyłem obroty silnika o ok.300 przy 100km/h mam 4100 .No i fajnie jest mieć 6 biegów w varanie z 99 :D

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

#8 Post autor: jedras »

Dawidosss pisze:Należy jednak pamiętać że zbyt mała zębatka z przodu może zbyt nadmiernie obciążać silnik.
Możesz nieco rozwinąć tę myśl?

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#9 Post autor: Dawidosss »

Już rozwijam. O tuż Silnik jak wiemy dysponuje stałą mocą i momentem obrotowym zależnym od obrotów silnika. Przy fabrycznych ustawieniach silnika, skrzyni biegów i przełożeń zębatek napędowych otrzymujemy idealny kompromis pomiędzy przyspieszeniem, osiągami maksymalnymi i spalaniem motocykla. Zakładamy oczywiście że takowy kompromis to ustawienia fabryczne. Teraz do rzeczy. Przełożenia zębatek najlepiej porównać do tych w rowerze górskim tak najprościej to zobrazować. IM większa zębatka z przodu tym większa prędkość maksymalna i mniejsze przyspieszenie i na odwrót jeśli chodzi o zębatkę tylną. Jednak podstawy fizyki mówią doskonale że jeżeli średnica koła napędowego się zmniejsza proporcjonalnie z nią spada moment obrotowy danej przekładni. jeśli spada moment obrotowy musi wzrosnąć siłą przyłożona do przekładni potrzebna do wykonania przez przekładnię takiej samej pracy. To w skrócie znaczy tyle że Małą zębatka z przodu oznacza zwiększenie potrzebnej mocy silnika do jej obrócenia, co za tym idzie silnik pracuje na wyższym niż przewidywane obciążeniu. Wątpię żeby Jakiejś niewielkie zmiany średnic miały wpływ na prace silnika ale widziałem speców co zmieniali obie zębatki w skutek czego silnik po paru miesiącach szedł w drzazgi. Sory że się tak rozpisałem ale tak jakoś wyszło.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

Firewolf13
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 07, 2021 1:17 pm
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero sd1
Rocznik: 1999

Re: gażnik

#10 Post autor: Firewolf13 »

Panowie, ogrzewam temat.
Mój post odnośnie dysz w gaźnikach znajduje się w dziale części zamiennych.
Dysze praktycznie w każdym rozmiarze są obecnie dostępne na allegro, tylko kto zna wymiary tych mniejszych, które stosował serwis hondy ??
Ktoś pisał na forum że była taka akcja serwisowa kiedyś.
Dysza główna fabryczna tylnego gaźnika to rozmiar 170.
Na przykładzie Suzuki dr 650 z jednym gaźnikiem,gdzie dysza ma rozmiar 149, można domniemywać że do Varadero wystarczyłoby od 140 do 150, ale to tylko wolna dywagacja, a metodą prób zejdzie dużo czasu.
W każdym razie dysze kosztują grosze bo 16 złotych sztuka.
Jeśli ktoś posiada info odnośnie tych mniejszych wymiarów stosowanych przez serwis, to byłbym wdzięczny.
Zdaje się że fabrycznie tylny i przedni gaźnik też miały różne wymiary dysz głównych, czy się mylę ?

Awatar użytkownika
Gregor
Zapalony motocyklista
Posty: 1656
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
Imię: Grzesiek
Marka motocykla: Triumph
Model: Tiger 1200
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha

Re: gażnik

#11 Post autor: Gregor »

W zeszłym roku drastycznie wzrosło mi spalanie - do ok 10 litrów na setkę. Okazało się, że jest pęknięta membrana w gaźniku. Po wymianie wszystko wróciło do normy - 6 litrów na 100 km (przy mniejszej zębatce z tyłu). Niestety nie znalazłem żadnych zamienników membrany - Honda też już tego nie produkuje (musiałem kupić gaźniki z rozbiórki).
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200

ODPOWIEDZ

Wróć do „Części zamienne”