Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#76 Post autor: james »

matusz82 pisze:
james pisze:
matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?

Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#77 Post autor: płock1964 »

Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.[/quote]
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.[/quote]


Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#78 Post autor: james »

płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.


Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V) :)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#79 Post autor: płock1964 »

james pisze:
płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.


Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V) :)
Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#80 Post autor: YACCO1 »

james pisze:
płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.


Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V) :)
A co to jest ten mostek?
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#81 Post autor: james »

płock1964 pisze:
james pisze:
płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.


Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V) :)
Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?
Masz rację, ale nie do końca. Plus z regulatora idzie na złącze rozrusznika, ale jeszcze wcześniej, na kostce jest rozgałęzienie na cały obwód w motocyklu, a jakiekolwiek spadki "tam", będą powodowały niższe wartości napięcia na akumulatorze. Mostek powoduje, że napięcie pójdzie bezpośrednio na aku.
Elektryk twierdzi, że takie rozwiazanie jest poprawne, a wyłapanie spadku napięcia w układzie jest możliwe, ale trzeba przejrzeć każdy element po kolei... a sprawdzenie każdego, przekaźnika, każdego styku, każdego przewodu jest dłuuuuugotrwałym procesem...

Pójdę jednak za sugestią i przejrzę styki, wyczyszczę o ile będą tego wymagały, wyciągnę bezpiecznik z mostka i napiszę jutro wieczorem, czy coś to zmieniło. :)
YACCO1 pisze:A co to jest ten mostek?
Mostek to bezpośrednie wyprowadzenie przewodów z kostki regulatora (+ i - prądu stałego) na akumulator. Hardkorowe chłopaki stosują go bez bezpiecznika, ale lepiej założyć :p

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#82 Post autor: płock1964 »

Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V) :)

Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?

Masz rację, ale nie do końca. Plus z regulatora idzie na złącze rozrusznika, ale jeszcze wcześniej, na kostce jest rozgałęzienie na cały obwód w motocyklu, a jakiekolwiek spadki "tam", będą powodowały niższe wartości napięcia na akumulatorze. Mostek powoduje, że napięcie pójdzie bezpośrednio na aku.
Elektryk twierdzi, że takie rozwiazanie jest poprawne, a wyłapanie spadku napięcia w układzie jest możliwe, ale trzeba przejrzeć każdy element po kolei... a sprawdzenie każdego, przekaźnika, każdego styku, każdego przewodu jest dłuuuuugotrwałym procesem...

Pójdę jednak za sugestią i przejrzę styki, wyczyszczę o ile będą tego wymagały, wyciągnę bezpiecznik z mostka i napiszę jutro wieczorem, czy coś to zmieniło. :)
Nie żebym się upierał, ale w serwisówce na schemacie plus idzie bezpośrednio z regulatora na złącze i dopiero tam jest przerwa z oczkiem, bezpiecznik i dalej przewód do akumulatora. Nie wiem, jak w realu, bo jestem dosyć daleko od motocykla.

Chyba coś schrzaniłem z cytowaniem.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#83 Post autor: james »

płock1964 pisze:
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V) :)

Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?

Masz rację, ale nie do końca. Plus z regulatora idzie na złącze rozrusznika, ale jeszcze wcześniej, na kostce jest rozgałęzienie na cały obwód w motocyklu, a jakiekolwiek spadki "tam", będą powodowały niższe wartości napięcia na akumulatorze. Mostek powoduje, że napięcie pójdzie bezpośrednio na aku.
Elektryk twierdzi, że takie rozwiazanie jest poprawne, a wyłapanie spadku napięcia w układzie jest możliwe, ale trzeba przejrzeć każdy element po kolei... a sprawdzenie każdego, przekaźnika, każdego styku, każdego przewodu jest dłuuuuugotrwałym procesem...

Pójdę jednak za sugestią i przejrzę styki, wyczyszczę o ile będą tego wymagały, wyciągnę bezpiecznik z mostka i napiszę jutro wieczorem, czy coś to zmieniło. :)
Nie żebym się upierał, ale w serwisówce na schemacie plus idzie bezpośrednio z regulatora na złącze i dopiero tam jest przerwa z oczkiem, bezpiecznik i dalej przewód do akumulatora. Nie wiem, jak w realu, bo jestem dosyć daleko od motocykla.

Chyba coś schrzaniłem z cytowaniem.
Wydaje mi się mocno, że owe oczko jest węzłem w obwodzie, a skoro przed nim (czyli w całym układzie) jest 13,8V, to na złączu od rozrusznika tracimy max. 0,3V - na aku mam 13,5V bez mostka. Uważam, że straty są związane z innym odbiornikiem.

Kolego, dziękuję za podjęcie dyskusji. Być może uda się znaleźć rozwiązanie tego problemu i redukcję mostków poprzez wyczyszczenie styków od "czegoś" :)

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#84 Post autor: daro »

Napotkałem ofertę krajowego specjalisty ds. regulatorów i statorów .
Bardzo proszę może kogoś zainteresuje :

http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

W ofercie firma posiada regulatory pasujące konstrukcją również do SD01.
Wszystko wygląda bardzo solidnie i z 24 m/c gwarancją !

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#85 Post autor: james »

daro pisze:Napotkałem ofertę krajowego specjalisty ds. regulatorów i statorów .
Bardzo proszę może kogoś zainteresuje :

http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

W ofercie firma posiada regulatory pasujące konstrukcją również do SD01.
Myślę, że uda się rozwiązać ten problem za niższe pieniądze :p Niestety dzisiaj niczego nie zrobiłem, także relacji nie zdam :why:

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#86 Post autor: daro »

Nie zawsze taniej znaczy lepiej [:p] ... czasami warto wysupłać kaskę dla motocykla ;)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#87 Post autor: james »

daro pisze:Nie zawsze taniej znaczy lepiej [:p] ... czasami warto wysupłać kaskę dla motocykla ;)
Z rzeczami droższymi jest analogicznie ;)

Wolę mieć sprawdzony regulator, niż "samoróbkę". Moim zdaniem posiadanie produktu popularnego jest lepsze bo... no właśnie, chociażby gmole givi. Gdyby te gmole były zrobione przez Pana Henia, to rurka PCV od hamulca tylnego przecierała się u każdego posiadacza ów rękodzieła... a tak zadziałali użytkownicy i wiadomo, że wystarczy podłożyć podkładkę, którą givi daje już w komplecie :))

Jeszcze nie wszystkie części mam skompletowane, więc na efekt finalny przyjdzie nam poczekać... jakby na to nie patrzeć regulator pracował w takich warunkach kilka dobrych tysięcy kilometrów, czy to w upale, czy temperaturach bliskich zeru i nadal nie wykazuje uszkodzenia. Przypuszczam, że dodatkowe chłodzenie go jest zabiegiem zbędnym, bo fabryka tak to wymyśliła, ale skoro można ją poprawić... [:D]

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#88 Post autor: daro »

[:D] James zbędna jest nasza polemika na temat czy jakość częściej idzie w parze z ceną,czy nie... moim zdaniem tak ale szanuję Twój odmienny pogląd i po części go podzielam bo wyjątki potwierdzają regułę. :cool1:

pozwól że przytoczę Twoją odpowiedź na moją niewiedzę :
james pisze: Problem głównie dotyczy modeli SD01, gdzie Honda poszła na całość i montowała regulatory bez żadnego użebrowania. Miały one często tendencję do przegrzewania się.
Czyli różnie to bywa z produktami "markowymi" i popularnymi.
Przytoczyłeś temat gmoli który zupełnie odbiega od tematu przewodniego ale skoro już to w/g mnie marka Givi nigdy nie powinna wypuścić na rynek produktu poniekąd niedokończonego . James :) więcej wiary nam potrzeba w takich Panów Heniów bo przeciwnym wypadku nasze dzieci będą zdane na monopol ChRL .

Tak dla jasności nie rozwijałem tematu dla podważenia zasadności zastosowania w Twoim projekcie "regulator" wentylatorka bo sam jestem ciekaw efektu .

Znalazłem, wrzuciłem dla Tych którym może wydać się to sensowne i tyle .... jeśli napisałem nie na temat to można ten post wykasować.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#89 Post autor: james »

Bardzo często jest tak, że produkt jest ten sam tylko w opakowaniu innej firmy, a kosztuje 2 albo 3 razy tyle. Producent ten sam, elementy składowe te same, a czy jest on lepszy? Być może w naszym przekonaniu tak. I tym akcentem kończymy off-topic :)

Myślę, żeby zrobić foto-relację z przebiegu zakładania tego cuda. Można by to w razie co wkleić do "Zrób to sam".
Wydaje mi się, że chłodzenie aktywne pomoże. Wentylatorek ma około 5000 obrotów przy 12V a i strumień powietrza jest dobrze wyczuwalny. Jedyne czego się obawiam to konieczność wymiany go po sezonie bądź dwóch - w komputerze przy średnim używaniu 7-8H/dzień wytrzymują około 3 lat... z tym, że tam piasek nie leci [:DD]

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#90 Post autor: daro »

... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”