Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#31 Post autor: zalmen3 »

Nie wiem czy już to sprawdzałeś, ale instrukcja serwisowa mówi tak:

1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwara w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch) :!:

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku i włączonych długich światłach :!: )
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU :!: :!: :!:
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie

Wiem że wszystko już sprawdzałeś, ale może warto jeszcze raz według tego schematu - u mnie wyszło klapnięte aku (pkt. 5) - ostro się zdziwiłem, bo byłem przekonany, że to regulator.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2012 10:51 pm przez zalmen3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#32 Post autor: YACCO1 »

postanowiłem jednak wymienić regler.
po wymianie napięcia ok i do tego nie skaczą.
były:
wolne obroty 14.6v
3000 obrotów 12.8v
5000 obrotów 12.8v
włączone światła:
12.3v,
12.1v,
12.1v
po wymianie:
wolne obroty 14.5v
3000 obr. 14.5v
5000 obr. 14.5v
włączone światła:
13.8v
14.1v
14.1v
czyli jak na razie wszystko ok.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#33 Post autor: Kuba-car »

zalmen3 pisze:Nie wiem czy już to sprawdzałeś, ale instrukcja serwisowa mówi tak:

1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwara w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch) :!:

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU :!: :!: :!:
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie

Wiem że wszystko już sprawdzałeś, ale może warto jeszcze raz według tego schematu - u mnie wyszło klapnięte aku (pkt. 5) - ostro się zdziwiłem, bo byłem przekonany, że to regulator.

Pozdrawiam
Pięknie i krok po kroku jak dla dziecka!!Pozdrawiam i szacun!! 8)

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#34 Post autor: YACCO1 »

..... wcześniej pisałem że zamontuję woltomierz.
mój typ padł na
http://allegro.pl/woltomierz-motocyklow ... 39730.html
.... Sprzedający "jselektronik "....
polecam w 100%
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

PiotrAs
Rekrut
Posty: 45
Rejestracja: pt lip 08, 2011 6:39 am
Lokalizacja: Września

#35 Post autor: PiotrAs »

To może od razu z termometrem :?: od kolegi z forum AT.
Koszt nie wiele wyższy (98Zł) a termometr czasem się przyda :D

:arrow: TUTAJ więcej info

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#36 Post autor: YACCO1 »

Sprzedający na allegro "jselektronik "
ma różne wersje.
takie z termometrem też...
http://allegro.pl/woltomierz-motocyklow ... 39766.html
i wiele innych.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
paulluz
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 10, 2011 2:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Siedlce

#37 Post autor: paulluz »

Może macie pomysł gdzie taki voltomierz zamocować? Fajna sprawa ale nie wiem gdzie będzie wygodnie. Mój pomysł to nad zegarami; a może wy macie ciekawsze? Póki dziur nie narobiłem :)
ride to live

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#38 Post autor: YACCO1 »

ja man zamocowany między zegarami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jeszcze jedno...
po pierwsze ...
aby pokazywał prawdziwe napięcie akumulatora i ładowania należy podpiąć go do akumulatora.
po drugie...
podpięcie np. do stacyjki daje przekłamania /zaniża napięcie/
ja zastosowałem przekaźnik /podłączyłem do stacyjki/ który po przekręceniu stacyjki podaje prąd pezpośrednio z akumulatora na woltomierz
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
paulluz
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 10, 2011 2:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Siedlce

#39 Post autor: paulluz »

I o tym samym pomyślałem, wygląda fajnie
ride to live

msparki
Udaje motocyklistę
Posty: 161
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Lokalizacja: ELBLĄG

#40 Post autor: msparki »

Też mi się podoba .

Dobry
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 260
Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
Lokalizacja: Łomianki

#41 Post autor: Dobry »

Czy ktoś może ma namiar na firmę która handluje takimi regulatorami do Viadra z 2005 roku . :lol:
troszeczkę już jeżdzę

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#42 Post autor: YACCO1 »

to są uniwersalne.
montujesz do czego chcesz.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Dobry
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 260
Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
Lokalizacja: Łomianki

#43 Post autor: Dobry »

YACCO1 pisze:to są uniwersalne.
montujesz do czego chcesz.
Ale ja pytałem o namiary na firmę gdzie można je kupić a nie o to czy są uniwersalne :idea: :lol:
troszeczkę już jeżdzę

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#44 Post autor: YACCO1 »

napisałem że u gościa "jselektronik"
tu masz aktualny link.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13033056
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Dobry
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 260
Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
Lokalizacja: Łomianki

#45 Post autor: Dobry »

YACCO1 pisze:napisałem że u gościa "jselektronik"
tu masz aktualny link.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13033056
Link jest do gościa od woltomierzy a chodzi mi (jak napisałem) o namiar na firmę która handluje REGULATORAMI NAPIĘCIA DO HONDY VARADERO Z 2005roku :lol:
troszeczkę już jeżdzę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”