Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulator napięcia

#211 Post autor: vaaks »

No i stało się - regulator padł. :( Dobiły go wysokie temperatury w Czarnogórze, ale i tak się cieszę, że nie padł 2tys. km od domu.
Szukam teraz czegoś w zastępstwie, nie chcę kupować używki, bo nie wiem co kupię. Możecie coś doradzić do SD2 2007r.?
:(
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Pawelmoto
Uczy się jeździć
Posty: 64
Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000VA
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wadowice

Re: Regulator napięcia

#212 Post autor: Pawelmoto »

Witam ja ud dłuższego czasu jeżdżę na regulatorze od gościa z Rzeszowa http://www.reg_mot.republika.pl/index.htm i przyznam że niezły regulator trzyma sztywno napięcie, grzeje się bo się grzeje ale nic się puki co nie stało.

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulator napięcia

#213 Post autor: vaaks »

Problem rozwiązany - wymiana regulatora. Regulator SD02 ma symbol FH008AB. Prąd do 50A. Występuje w wielu motocyklach
HONDA 1000 CBR RR FIREBLADE (SC57/SC59A) 2006/2007
HONDA 1000 CBF 2006/2009
HONDA 1000 CBF ABS 2006/2009
HONDA 250 NSS FORZA EX (MF08) 2005/2007
HONDA 250 NSS FORZA X (MF08) 2005/2007
HONDA 600 CBR RR / ABS (PC40A/PC40E/PC40C/PC40F) 2007/2012
HONDA 700 XL V TRANSALP 2008/2013
HONDA 700 XL V TRANSALP ABS 2008/2013
Różnica jest tylko w końcowych literkach.
Ja zastosowałem od CBF 1000 z symbolem FH008CE
Różnią się długością przewodów i jedną wtyczką, stąd inne oznaczenie modelu CE
Przedłużyłem przewody ( dałem nowe - stare były wyraźnie przegrzane ) wykorzystując stare wtyczki. Niestety konektory japońskie i u nas w sklepach niedostępne - sporo pracy, aby dało sie stare wykorzystać, lutując przewody.
Wszystko wróciło do wartości serwisowych.
Koszt używki w doskonałym stanie z rozbitka po 11k km - 130 zł i kilka zł za przewody. Zaoszczędzone kilkaset zł.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Regulator napięcia

#214 Post autor: melon1968 »

Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Regulator napięcia

#215 Post autor: vaaks »

melon1968 pisze:Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.
Wystarczy kontrolować wskazania woltomierza, a to dzięki woltomierzowi wykryłem fakt uszkodzenia regulatora. Wskazania nie zmieniały się ze zmianą obrotów, a wraz z nagrzewaniem się spadały z 13,0 V do 11,9 V. to zmusiło mnie do przyjrzenia się i wykrycia problemu.
A więc montujcie woltomierze, aby sie nie zdziwić w trasie brakiem prądu.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Regulator napięcia

#216 Post autor: Kris »

Dokładnie tak Vaaks :) voltomierz robi robote i trzeba go mieć w zasięgu wzroku :isok:
Załączniki
Photo0424.jpg
Photo0424.jpg (167.36 KiB) Przejrzano 10512 razy

filet9
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Kolbudy

Re: Regulator napięcia

#217 Post autor: filet9 »

Witam
Podtzuci ktoś lz Was linka do jakiegoś sklepu w sieci z regulatorem firmy Ducati? Szukam i albo już nie ma albo nie umiem szukać. A moze ktoś z Was ma na zbyciu takowy? Wozil na zapas i mu już nie potrzebny... jak co to proszę o kontakt lub info ze stroną.

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Regulator napięcia

#218 Post autor: next22 »

To taki przykład :)
nie znam sklepu nie znam regulatora :
http://www.grewel-moto.pl/produkty/2752-434400300.aspx
A w sercu zawsze XL600V :)

filet9
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Kolbudy

Re: Regulator napięcia

#219 Post autor: filet9 »

Next22 na ten przykład akurat trafiłem. Szkoda, że nie dostępny. Jakby ktoś miał aktualne przykłady to będę wdzięczny. Pytanie czy ktoś wie jaka jest jakość tych regulatorów DZE. Sa droższe od ducati ale czy równie niezawodne jak one czy jak chinszczyzna za 70 pln.

jaryy
Rekrut
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Regulator napięcia

#220 Post autor: jaryy »

płock1964 pisze:
BAJO pisze:WITAM, Też mam problem z ładowaniem na swiatłach 11,6 V bez swiateł 12,1 V. Czy przyczyną może być stary akumlator (Ładował sie 6 godzin i miał tylko 12,3 V)

Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.

Sprawdzenie obwodu ładowania w moto


1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.

Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl
Kolego co do punktu 2 to chyba nie sa prawidłowe wartości 2,5 A ? to powinny być wielkości rzędu dziesiątych części mA, serwisówka do SD01 podaje MAX 0,1 mA nie wiem jak w innych modelach.

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Regulator napięcia

#221 Post autor: next22 »

Zastanów się nad tym :
http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm
chwalony na forum Afrykańskim .
A w sercu zawsze XL600V :)

filet9
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Kolbudy

Re: Regulator napięcia

#222 Post autor: filet9 »

Tylko tu trzeba jak rozumiem dorabiać wtyczkę pod dany motocykl w moim przypadku varadero. A ja szukam regulatora na zapas w razie uszkodzenia mojego podczas jazdy za granicą. Zamówiłem regulator tourmaxa w inter cars ale ten jest bez radiatora i nie wiem jak z chłodzeniem będzie. Nie wiem jak te firmy DZE jakościowo bo cenowo trochę droższe od tourmaxa a mają radiator. W sieci nie za dużo o nich opinii i informacji.
https://4bikes.pl/p/718/145713/dze-regu ... tryka.html

jaryy
Rekrut
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Regulator napięcia

#223 Post autor: jaryy »

Kolego to jak awaryjnie to można coś takiego zastosować do podłączenia regulatora:
Link: http://pl.farnell.com/wago/222-412/term ... dp/1300511
A tak w ogóle to w sieci jest dostępnych pełno standardowych złączek elektrycznych kwestia kupienia i zrobienia dwóch kompletów.

jaryy
Rekrut
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Regulator napięcia

#224 Post autor: jaryy »

Alternator przewinięty.
Założony nowy akumulator.
Regulator stary.
Napięcie ładowania 14.08 V drogowe światła i 5k obrotów.
Na wolnych obrotach napięcie 13.66 V.
Na światłach mijania napięcie w okolicach 14.00 14.15 V niezależnie od obrotów.
Też tak macie SD02 2003 r.

Pawelmoto
Uczy się jeździć
Posty: 64
Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000VA
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wadowice

Re: Regulator napięcia

#225 Post autor: Pawelmoto »

Witam u mnie sytuacja wygląda tak Varadero SD02 2008r niezależnie od obrotów i załączonych świateł czy nawet z podpiętym tel do ładowania pokazuje woltomierz 13.1 nie ma problemów z odpalaniem ani żadnego resetowania licznika czy coś, mogę to tak zostawić czy nie za bardzo ? zrobiłem już tak ponad 4 tys km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”