Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Wt sie 16, 2022 5:47 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 10, 2012 9:43 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 489
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Ja nie wożę ze sobą regulatora. Z części to zabieram chyba tylko żarówki i bezpieczniki. Raz miałem klocki, bo te założone były już dość zjechane, ale dojechałem na nich bez problemu. Raz mi padł aku i nie pomogło nawet to że zdarzyło się to w centrum miasta Białystok - wszystkie serwisy do których dzwoniłem mnie olały i wracałem na lawecie.
Wniosek taki, że grunt to rozsądek i dobre ubezpieczenie assistance - wszystkiego tak jak pisałeś nie da się ani wziąć ani przewidzieć.

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 02, 2013 12:37 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 25/12/2012 o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: marki/wawa
Płeć: Nie określono
Koledzy... nie oglądałem i nie mierzyłem jak działa regulator w wiadrach lecz powiem wam ciekawostkę.
Kiedyś miałem problem z regulatorem napięcia w Maździe 323f z 94r... padł mi regulator, rozwalił akumulator... kolega pracujący w IC załatwił mi nowy regulator po rabatach za 200zł... kupiłem tez nowy regulator. minął rok i znowu padł regulator... Akurat jakoś był u mnie znajomy elektryko-elektronik pasjonata amator wszechwiedzący i mnie poprostu wysmiał że takie "gówno" kupiłem zamiast wsadzić regulator napięcia od malucha... po tym jak to powiedział pojechałem na złom i zakupiłem za magiczne 5zł regulator z którego wychodziła dwa kabelki, jeden należało wlutowac pod szczotkę natomiast drugi nie pamietam gdzie. fakt był taki że przez kolejne 4lata nic sie nie działo a regulator był tez słusznego wieku. Jeżeli na forum jest ktoś kto siedzi troche w elektryce to może niech przebada temat bo warto :D
Ja ze swojej strony zapytam znajomego czy ma jakis pomysł no bo niestety nasze alternatory się różnią od samochodowych

_________________
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 18, 2013 9:37 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 460
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
kucyk_323 napisał(a):
niestety nasze alternatory się różnią od samochodowych

Znacznie się różnią :) i nic się od fiata nie podpasuje
Trzeba dbać o sprawność i dobre połączenie całego układu
uzwojenie alternatora----regulator----akumulator




Witam wszystkich na forum jestem tu nowy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt mar 29, 2013 8:19 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2184
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator. :why:

Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So mar 30, 2013 12:45 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 460
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
james napisał(a):
Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator. :why:

Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).


Nie mam regulatora dukati

Ale tak działa regler że się grzeje całą "nadprodukcję " energi przerabia na ciepło
, nie gaś świateł mijania NIGDY regulator będzie miał lżej

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So mar 30, 2013 12:09 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2184
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
next22 napisał(a):
james napisał(a):
Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator. :why:

Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).


Nie mam regulatora dukati

Ale tak działa regler że się grzeje całą "nadprodukcję " energi przerabia na ciepło
, nie gaś świateł mijania NIGDY regulator będzie miał lżej

Dzięki za odpowiedź ;)
Wiem, że oddaje ciepło, ale ciekawi mnie jego temperatura robocza. :) Afryki, na oryginałach mają 43-50 stopni, u mnie to może być 50, lub troche powyżej. Jeżeli okaże się, że ten typ tak ma to troche go "odciążę" - wentylator 40x40x10 z komputera + pasta termoprzewodząca pomiędzy ramę a regler. [:D]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 6:41 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/10/2010 o 14:22
Posty: 327
Lokalizacja: Czyżowice
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 8:20 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 25/11/2012 o 21:51
Posty: 427
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
matusz82 napisał(a):
Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Albo na bogato dać miedziana blachę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 1:11 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2184
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
matusz82 napisał(a):
Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.


Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 7:42 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 521
Płeć: Nie określono
Czy może Ktoś mi wytłumaczyć od początku do końca na czym polega problem regulatorów napięcia we Viaderkach ?
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem :8 ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ... :ofcorse:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 8:40 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2184
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
daro napisał(a):
Czy może Ktoś mi wytłumaczyć od początku do końca na czym polega problem regulatorów napięcia we Viaderkach ?
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem :8 ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ... :ofcorse:

Czy od początku do końca to nie wiem, ale coś tam powiedzieć mogę. Problem głównie dotyczy modeli SD01, gdzie Honda poszła na całość i montowała regulatory bez żadnego użebrowania. Miały one często tendencję do przegrzewania się. W tym wypadku, najlepszym rozwiazaniem jest zakup czegoś a'la Ducati Energia. Ten "typ" ma żeberka i jest większy od oryginału, przez co oddaje ciepło większą powierzchnią.
Po analizie położenia regulatora względem całego motocykla można dojść do wniosku, że jest to zła lokalizacja, gdyż cyrkulacja powietrza jest ograniczona, co jest oczywiście prawdą. Honda jednak w jakimś stopniu zabezpieczyła się przed tym i w ramie, za regulatorem, jest wycięty otwór, poprzez który powietrze może go chłodzić. Dodatkowo obroty tylnego koła w jakimś stopniu także wymuszają obieg pod siedzeniem.

Ja, tak jak pisałem wcześniej montuję w najbliższym czasie wentylator, który będzie przymocowany do żeberek. Teoretycznie mogę uzyskać nawet do 5-10stopni mniej, co w gorące dni jest wynikiem bardzo dobrym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 8:54 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 521
Płeć: Nie określono
Nie rozgryzłem jeszcze elektryki w niej do końca ale w R1200GS ADV alternator produkował jak dobrze pamiętam coś ok 750W i nigdy nie pojawił się problem z nad produkcją energii :8 a regulator był ukryty pod siedzeniem chyba bez szukania wybitnie przewiewnego miejsca.
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 9:12 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2184
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
daro napisał(a):
Nie rozgryzłem jeszcze elektryki w niej do końca ale w R1200GS ADV alternator produkował jak dobrze pamiętam coś ok 750W i nigdy nie pojawił się problem z nad produkcją energii :8 a regulator był ukryty pod siedzeniem chyba bez szukania wybitnie przewiewnego miejsca.
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy ;)

A sprawdzałeś jego temperaturę? Z tego co się orientuję to BMW miało faktycznie mocny alternator, ale sporo tego prądu było na bieżąco zużywane... To nie jest kwestia mocy alternatora, a liczby W, które trzeba zamienić na ciepło. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 10:18 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 521
Płeć: Nie określono
Nie- nigdy mnie to nie zaciekawiło. Różne tematy były poruszane ale nigdy regulatora .
Dokładnie moc alternatora w R1200GS wynosi 720W .
Zastanawiam się gdzie ten prąd mógłby być w większym stopniu konsumowany.
Dwie świece zapłonowe, jedna żarówka H7 55W na mijania, tył tył 20W i tyle.
Manetki nie używane w upale dni :cool1: i nic więcej co mogłoby w znaczy sposób różnić się od Viaderka które to mocą alternatora nie powala - 434W . Tu może być problem braku mocy a niej jej nadmiaru ... biorąc pod uwagę dwie żarówki na mijaniu 2x55W + 20W tył , wentylator, opcjonalnie navi, manetki,zapłon plus inne jakieś bajerki to może się suma zakręcić przy fuul wydajności , a przy spadku napięcia regulator ma co robić ....

przytoczę tu post kolegi YACCO1 : viewtopic.php?f=69&t=4234#p54096

Jetem bliższy teorii że prądu brakuje, a nie że jest jego nadmiar i to jest powodem przegrzewania regulatora (jestem na etapie węszenia ;) ) wiec błędy w myśleniu możliwe [:DD]

Wszystkim których interesuje temat prądu w motocyklach czyli (co i jak?) polecam artykuł Piotra Barszczewskiego zamieszczony na łamach serwisu - Ścigacz.pl : http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html

oraz bliższe zapoznanie się z zasadą działania regulatora napięcia :

http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html

Po wstępnej analizie tych i innych materiałów wnioskuję że propozycje które tu padają :

matusz82 napisał(a):
Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.


i

Yanek napisał(a):
Albo na bogato dać miedziana blachę :)


i

james napisał(a):
Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?


wszystkie mają sens pod warunkiem że układy wmontowane w obudowę nie odkleiły się i tym samym pomożemy im tymi wszystkimi sposobami odprowadzać temperaturę . Ciepło które powstaje nie jest efektem zamiany nadmiaru energii w ciepło bo nadmiar jej jest "pompowany" w masę ramy, a jest tylko produktem ubocznym pracy układów elektronicznych. Tak to ja rozumiem i chętnie temat podrąże .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 03, 2013 11:55 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/10/2010 o 14:22
Posty: 327
Lokalizacja: Czyżowice
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
james napisał(a):
matusz82 napisał(a):
Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.


Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?



Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL