Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#106 Post autor: płock1964 »

Yanek pisze:
matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Albo na bogato dać miedziana blachę :)
Tak sobie teraz dopiero przeczytałem i pomyślałem , że wstawienie między stal ( rama ) a aluminium ( obudowa regulatora ) miedzi i przepuszczenie sporego prądu w warunkach wilgoci da chyba skutek odwrotny ? A jak jeszcze troszkę soli ? Normalnie regularna elektroliza ? Może jakiś fachman się wypowie ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#107 Post autor: YACCO1 »

płock1964 pisze:
james pisze:
daro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji
Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemu :) A mycie czy deszcz? To przetrwa ;)

#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlocie :) Po tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu :8
I w tym miejscu następuje tzw. kwadratura koła - styk jest brudny, więc się grzeje - utlenia się - grzeje się jeszcze bardziej - jeszcze bardziej się utlenia. Przy max. grubości tlenków zaczyna tracić przewodność - ale moto wibruje, więc przerywa warstwę tlenków i w tym miejscu zaczyna iskrzyć, więc grzeje się jeszcze bardziej, roztapia plastik, ten wnika w złącze i nieszczęście gotowe.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.

A piwo owszem bardzo chętnie :slini: :isok2:
a gdzie szukać tej kostki?
nasz na myśli kostkę wpiętą do regulatora?
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#108 Post autor: james »

YACCO1 pisze:
płock1964 pisze:
james pisze:
daro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji
Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemu :) A mycie czy deszcz? To przetrwa ;)

#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlocie :) Po tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu :8
I w tym miejscu następuje tzw. kwadratura koła - styk jest brudny, więc się grzeje - utlenia się - grzeje się jeszcze bardziej - jeszcze bardziej się utlenia. Przy max. grubości tlenków zaczyna tracić przewodność - ale moto wibruje, więc przerywa warstwę tlenków i w tym miejscu zaczyna iskrzyć, więc grzeje się jeszcze bardziej, roztapia plastik, ten wnika w złącze i nieszczęście gotowe.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.

A piwo owszem bardzo chętnie :slini: :isok2:
a gdzie szukać tej kostki?
nasz na myśli kostkę wpiętą do regulatora?
Kostka alternator-regulator jest pod bakiem, po lewej stronie.
Druga kostka, to ta przy przekaźniku rozrusznika i głównym bezpieczniku.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#109 Post autor: YACCO1 »

moja modyfikacja ....
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=5597

znalazłem na innym forum ciekawą modyfikację.
gość zamontował regulator pod bakiem dla lepszego chłodzenia.
może coś takiego sprawdziło by się u nas?
Obrazek
Obrazek

jeszcze jedno pytanie...
czy regulator napięcia musi być przykręcony do masy?
czy aby działał wystarczy podłączona wtyczka?
co to są te zielone przewody które są przykręcone śrubą do regulatora?

Obrazek

chyba przeniosę regulator do przodu ale nie chcę wiercić dziur w ramie ani jej szlifować w celu lepszej masy.
przymocuję opaskami.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#110 Post autor: YACCO1 »

..halo jest tu kto?
czy wszyscy leżą na Mariolce?
upss !!! Majorce


jeszcze jedno pytanie...
czy regulator napięcia musi być przykręcony do masy?
czy aby działał wystarczy podłączona wtyczka?
co to są te zielone przewody które są przykręcone śrubą do regulatora?

Obrazek
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

Re: Regulator napięcia

#111 Post autor: piter121 »

Tak regulator musi byc przykrecony do masy. U mnie przewody sa zalane w regulatorze, nie sa na kostce(2004) sa tam 3 zolte,czerwony i zielony

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#112 Post autor: YACCO1 »

piter121 pisze:Tak regulator musi byc przykrecony do masy. U mnie przewody sa zalane w regulatorze, nie sa na kostce(2004) sa tam 3 zolte,czerwony i zielony
przewody mam takie same.
ale czy musi być masa na obudowie?
czy po prostu regulator jest przykręcony do ramy /masy/ aby nie odpad i miał lepsze chłodzenie?
na schemacie nie widać żeby obudowa była podpięta do masy.
Obrazek
masą jest zielony przewód podpięty w kostce do regulatora.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#113 Post autor: płock1964 »

YACCO1 pisze:..halo jest tu kto?
czy wszyscy leżą na Mariolce?
upss !!! Majorce


jeszcze jedno pytanie...
czy regulator napięcia musi być przykręcony do masy?
czy aby działał wystarczy podłączona wtyczka?
co to są te zielone przewody które są przykręcone śrubą do regulatora?

Obrazek
Wyraźnie widać, że te zielone przewody to właśnie masa z innych urządzeń, podciągnięta pod regulator, a jeden z tych przewodów wychodzi z regulatora. Wentylator od kompa, chłodzący regulator, wspomaga odprowadzenie ciepła - niektórym podobno się sprawdza. Regulator normalnie musi być przykręcony do masy, bo przez masę traci ciepło.
W tym wykonaniu - z dodatkowym radiatorem i wentylatorem nie musi być przykręcony do masy, ale musi być dodatkowa masa z tych zielonych przewodów do ramy.
Czy warto przenosić regulator w pobliże silnika? czyli źródła ciepła? skoro zależy nam na tym, żeby ciepło tracił? Nie wydaje mi się.
Bardziej logicznym dla mnie byłoby przeniesienie go na sam tył.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#114 Post autor: YACCO1 »

Regulator zamontowany z przodu może i zbiera ciepło z silnika ale za to ma lepsze chłodzenie podczas jazdy.
Za to orginalnie zamontowany po pierwsze się grzeje po drugie brak przepływu chłodnego powietrza a po trzecie w pobliżu jest gorący tłumik.
Nie wiem czym sugerował się producent wybierając miejsce montażu regulatora
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia

#115 Post autor: Rafik »

Witam, Panowie mam pytanie! Ostatnio padł mi aku, szukam przyczyny, może faktycznie sam z siebie?! Ale kontroluje regulator wydaje mi się że podaje ciut za dużo około 14,8 na włączonych światłach i różnych obrotach. Co prawda mam marketowy miernik za 10zł,w tygodniu sprawdzę lepszym, ale może ktoś mi podąć jakie powinno być max ładowanie? Czy około 14,8 o nie za dużo???

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#116 Post autor: james »

Teoretycznie 14.5V na światłach mijania.
Z akumulatorem nie powinno się nic stać przy 14.8V, zresztą takie jest normalne ładowanie bez świateł. Dokonaj jeszcze pomiaru na drogowych i bez świateł. Może twój moto tak ma, a może kończy się regulator.
Póki co nie warto ekstra inwestować, ale warto kontrolować raz na jakiś czas ;)

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia

#117 Post autor: Rafik »

Zrobiłem małą rundkę około 60km i miernik pokazywał na 3000 obr. 15,07V, A na 5000 obr 14,8V (na światłach mijania)
Szkoda mi nowego aku, ale też nie chcę inwestować w nowy regulator - jeśli nie muszę.. Jutro będę miał dwa dodatkowe mierniki i porównam je, czy równo wskazują..
W instrukcji akumulatora pisze do 14,6..

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#118 Post autor: james »

~15.1V to już trochę dużo. Porównaj napięcia, jeżeli będą identyczne lub mocno zbliżone to najprawdopodobniej jest to problem z regulatorem. Gdybyś był zmuszony to zakupu reglera to nie kupuj taniego, "chińskiego" zamiennika - lepiej dołożyć do Ducati Energia :)

Skoro instrukcja mówi 14.6V to pewnie tak jest. Akumulatory są w końcu różne.
Ja w instrukcji do mierniku aku mam taki zapis:
14.3-14.8 - akumulator jest ładowany wyższym napięciem, wszystkie elementy działają poprawnie
14.8-15.3 - akumulator przeładowany, możliwy problem z regulatorem napięcia
>15.3 - uszkodzony regulator napięcia, możliwość uszkodzenia urządzeń elektronicznych

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia

#119 Post autor: Rafik »

james dzięki za odp. :kufle: Jutro sprawdzę innymi miernikami. Ale czuję, że będzie kolejna inwestycja w regulator ;(

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#120 Post autor: james »

Jeżeli byłbyś zmuszony kupić to bierz takiego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam i sprawdza się. Warto także wprowadzić trochę "tjuningu" i dołożyć profilaktycznie wentylator :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”