Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#91 Post autor: james »

daro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji
Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemu :) A mycie czy deszcz? To przetrwa ;)

#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlocie :) Po tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu :8

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#92 Post autor: płock1964 »

james pisze:
daro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji
Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemu :) A mycie czy deszcz? To przetrwa ;)

#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlocie :) Po tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu :8
I w tym miejscu następuje tzw. kwadratura koła - styk jest brudny, więc się grzeje - utlenia się - grzeje się jeszcze bardziej - jeszcze bardziej się utlenia. Przy max. grubości tlenków zaczyna tracić przewodność - ale moto wibruje, więc przerywa warstwę tlenków i w tym miejscu zaczyna iskrzyć, więc grzeje się jeszcze bardziej, roztapia plastik, ten wnika w złącze i nieszczęście gotowe.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.

A piwo owszem bardzo chętnie :slini: :isok2:
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#93 Post autor: james »

płock1964 pisze:
james pisze:
daro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji
Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemu :) A mycie czy deszcz? To przetrwa ;)

#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlocie :) Po tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu :8
I w tym miejscu następuje tzw. kwadratura koła - styk jest brudny, więc się grzeje - utlenia się - grzeje się jeszcze bardziej - jeszcze bardziej się utlenia. Przy max. grubości tlenków zaczyna tracić przewodność - ale moto wibruje, więc przerywa warstwę tlenków i w tym miejscu zaczyna iskrzyć, więc grzeje się jeszcze bardziej, roztapia plastik, ten wnika w złącze i nieszczęście gotowe.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.

A piwo owszem bardzo chętnie :slini: :isok2:
Kostki na linii alternator-regulator też się pozbyłem - nie dało się jej dotknąć :I
Muszę zrobić tam porządek... kolego, udało się Tobie jakoś zabezpieczyć te styki? Jakiś Elektrosol, albo WD40?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#94 Post autor: james »

Walka o "regulator" - podsumowanie

Przed gruntownym przeglądem:
-13,5V (aku)
-regulator - grubo powyżej 50 stopni (nie dotkniesz!!!!)
-mostek

Po naprawie:
-14,6V (aku)
-regulator ciepły (troche powyżej 40 stopni)
-bez mostka

Po naprawie (+mostek):
-14,7V (aku)
-regulator letni

Co było robione?
-przeczyszczenie masy od akumulatora (mocowanie do silnika),
-wyczyszczenie styków regulatora (kostka + piny w regulatorze),
-wyczyszczenie styków przekaźnika rozrusznika (kostka była stopiona na plusie; kostka + piny przekaźnika),
-zakonserwowanie połączeń preparatem "kontakt spray"
-zdrapanie lakieru pod regulatorem napięcia,
-pokrycie warstwy surowej ramy, pastą termoprzewodzącą,
-przykręcenie do regulatora wentylatora 40x40x10,

Jedyne, czego mi brakuje to podłączenie wentylatora do obwodu na stałe, ale wepnę się do dodatkowego przekaźnika pompy paliwa (na 2 pinach jest stałe napięcie 12V) + bezpiecznik 1A lub 2A na przewód.

Dokumentacji zdjęciowej brak, ze względu na brak czasu...

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#95 Post autor: daro »

płock1964 pisze:.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.
Taki pomysł chodził mi po głowie, przekonałeś mnie że warto to zrobić.
Kostki wycięte , przewody pięknie polutowane i zaizolowane ( naprawdę się starałem ) .. :2_pijacy: Kiedy będziesz w kraju ?

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#96 Post autor: płock1964 »

daro pisze:
płock1964 pisze:.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.
Taki pomysł chodził mi po głowie, przekonałeś mnie że warto to zrobić.
Kostki wycięte , przewody pięknie polutowane i zaizolowane ( naprawdę się starałem ) .. :2_pijacy: Kiedy będziesz w kraju ?
Niestety , nieprędko - ale co się odwlecze - to lepiej smakuje.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#97 Post autor: daro »

płock1964 pisze:
daro pisze:
płock1964 pisze:.

To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.
Taki pomysł chodził mi po głowie, przekonałeś mnie że warto to zrobić.
Kostki wycięte , przewody pięknie polutowane i zaizolowane ( naprawdę się starałem ) .. :2_pijacy: Kiedy będziesz w kraju ?
Niestety , nieprędko - ale co się odwlecze - to lepiej smakuje.
... no cóż ... poczekamy ;)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#98 Post autor: james »

james pisze:Walka o "regulator" - podsumowanie

Przed gruntownym przeglądem:
-13,5V (aku)
-regulator - grubo powyżej 50 stopni (nie dotkniesz!!!!)
-mostek

Po naprawie:
-14,6V (aku)
-regulator ciepły (troche powyżej 40 stopni)
-bez mostka

Po naprawie (+mostek):
-14,7V (aku)
-regulator letni

Co było robione?
-przeczyszczenie masy od akumulatora (mocowanie do silnika),
-wyczyszczenie styków regulatora (kostka + piny w regulatorze),
-wyczyszczenie styków przekaźnika rozrusznika (kostka była stopiona na plusie; kostka + piny przekaźnika),
-zakonserwowanie połączeń preparatem "kontakt spray"
-zdrapanie lakieru pod regulatorem napięcia,
-pokrycie warstwy surowej ramy, pastą termoprzewodzącą,
-przykręcenie do regulatora wentylatora 40x40x10,

Jedyne, czego mi brakuje to podłączenie wentylatora do obwodu na stałe, ale wepnę się do dodatkowego przekaźnika pompy paliwa (na 2 pinach jest stałe napięcie 12V) + bezpiecznik 1A lub 2A na przewód.

Dokumentacji zdjęciowej brak, ze względu na brak czasu...
Jeszcze apropo regulatora, bo może się to komuś przyda, to nie dało się wpiąć w przekaźnik od pompy (ten dodatkowy). Wentylator jest podłączony do podświetlenia tablicy rejestracyjnej przez co włącza się razem ze światłami - zawsze jeżdżę z włączonymi, więc nie stanowi to dla mnie problemu.

Jeżeli chodzi o jego temperaturę po testach w trasie (krótkiej bądź co bądź) to mógł mieć około 40 stopni (był ciepły, ale można było spokojnie przytrzymać rękę).

Awatar użytkownika
arcias
Uczy się jeździć
Posty: 71
Rejestracja: wt gru 15, 2009 2:51 pm
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Regulator napięcia

#99 Post autor: arcias »

No i mnie dopadła klątwa regulatora napięcia ;(
Nowy kupiony akumulator padł po kilku dniach. Najfajniejsze było to że stary regulator po odpaleniu motorka wskazywał idealny prąd ładowania 14,4V jednak po paru minutach grzał się poważnie i napięcie spadało do 10V
Postanowiłem zakupić nowy. Jednak że zainwestowałem już w nowe aku, styki pompy paliwowej szukałem czegoś za rozsądną cenę. Nie chciałem kupować czegoś najtańszego za 85zł. I tu przestroga cwaniaczki z allegro oferują coś takiego bardzo podobnego do oryginału:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 93901.html
Dzwoniłem do gościa pytałem co to za regulator stwierdził, że najlepszej jakości produkcja tajwan, nie miał jeszcze reklamacji, nie grzeje się i w ogóle super !!!
a wysyłają te najtańsze takie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 93937.html
No trudno nabity w butelkę podłączyłem to coś i po 10sek. już tego gołymi rękami dotknąć nie szło.
No to wymyśliłem coś takiego mega radiator Od procka Pentium 4 + pasta ledwo się zmieściło pod plastyki :oczy: Jest lepiej ale nadal się mocno grzeje pomiary napięcia w normie.


Reasumując: nie kupujcie tego badziewia grzeje się niesamowicie i nowy już gubi volty lepiej kupić coś markowego. Jak się sprawuje napiszę z biegiem użytkowania :thumbdown:
PS. Jak tu się wstawia zdjęcia ???
arcias motoholik amator
Honda Wiaderko SD01
Yamcia xj 600 Diversion
Honda x8rs 50

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#100 Post autor: james »

arcias pisze:No i mnie dopadła klątwa regulatora napięcia ;(
Nowy kupiony akumulator padł po kilku dniach. Najfajniejsze było to że stary regulator po odpaleniu motorka wskazywał idealny prąd ładowania 14,4V jednak po paru minutach grzał się poważnie i napięcie spadało do 10V
Postanowiłem zakupić nowy. Jednak że zainwestowałem już w nowe aku, styki pompy paliwowej szukałem czegoś za rozsądną cenę. Nie chciałem kupować czegoś najtańszego za 85zł. I tu przestroga cwaniaczki z allegro oferują coś takiego bardzo podobnego do oryginału:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 93901.html
Dzwoniłem do gościa pytałem co to za regulator stwierdził, że najlepszej jakości produkcja tajwan, nie miał jeszcze reklamacji, nie grzeje się i w ogóle super !!!
a wysyłają te najtańsze takie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 93937.html
No trudno nabity w butelkę podłączyłem to coś i po 10sek. już tego gołymi rękami dotknąć nie szło.
No to wymyśliłem coś takiego mega radiator Od procka Pentium 4 + pasta ledwo się zmieściło pod plastyki :oczy: Jest lepiej ale nadal się mocno grzeje pomiary napięcia w normie.


Reasumując: nie kupujcie tego badziewia grzeje się niesamowicie i nowy już gubi volty lepiej kupić coś markowego. Jak się sprawuje napiszę z biegiem użytkowania :thumbdown:
PS. Jak tu się wstawia zdjęcia ???
Sama pasta i radiator nie dają dużo. U mnie, przy wyłączonym wiatraczku regulator też jest dość ciepły, trudno jest przytrzymać na nim rękę dłużej niż kilka sekund, jednak przy włączonym wentylatorze, spokojnie można rękę położyć - po 150km cały czas był do dotknięcia, a na aku po wyłączeniu silnika napięcie >13V.

Instrukcja wstawiania zdjęć:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =91&t=4657

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Regulator napięcia

#101 Post autor: eneron »

Dziś sprawdziłem u siebie, moto pracowało w garażu 10 min, regulator gorący,dało się rękę utrzymać około 8 sek i było już zdecydowanie parzyło w dłoń.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
arcias
Uczy się jeździć
Posty: 71
Rejestracja: wt gru 15, 2009 2:51 pm
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Regulator napięcia

#102 Post autor: arcias »

Tak więc, mój patent wygląda o tak : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16d ... c4ba9.html
Na razie jest ok :isok: 02-05 lecę w trasę zobaczymy jak się sprawdzi. Relację zdam po przyjeździe ;]
arcias motoholik amator
Honda Wiaderko SD01
Yamcia xj 600 Diversion
Honda x8rs 50

Awatar użytkownika
arcias
Uczy się jeździć
Posty: 71
Rejestracja: wt gru 15, 2009 2:51 pm
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Regulator napięcia

#103 Post autor: arcias »

No i przyjechałem z 3 dniowego zlotu w Gnieźnie. Regulator działa bez problemu. Ładowanie 14,4 V książkowe. Patent działa jak na razie znakomicie :isok: Zobaczymy jak długo :whatup:
arcias motoholik amator
Honda Wiaderko SD01
Yamcia xj 600 Diversion
Honda x8rs 50

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Regulator napięcia

#104 Post autor: eneron »

No i stało się, nie mam ładowania :( Wczoraj przed wyjazdem w krótką traskę ładowałem na maxa aku, i po 210km tuż przed garażem już gdy odpalałem aby wjechać do garażu silnik ledwo zagadał :(

Bylem u kolegi, który się zajmuje motocyklami i odradził mi kupno regulatora oryginalnego, (ponoć Varadero, CBR XX itp mają problem z regulatorami). Mówił, że jest do zdobycia regulator jakiś inny, nie Hondowski (trzeba kabelki ucinać i na nowo coś tam kombinować), nowy Hondowski oryginalny ponoć nie gwarantuje bezproblemowej jazdy... Ten zamiennik to koszt około 100 - 110zł plus podpięcie (z prądem mam tyle wspólnego co Kopernik z Tabletem więc sam raczej tego nie zrobię?), natomiast ori w sumie pasować powinien Plug&Play no i będzie pasował na bank

Czy ktoś z Was stosował jakieś zamienniki regulatorów i jak się ona sprawdzają?? ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#105 Post autor: james »

eneron pisze:No i stało się, nie mam ładowania :( Wczoraj przed wyjazdem w krótką traskę ładowałem na maxa aku, i po 210km tuż przed garażem już gdy odpalałem aby wjechać do garażu silnik ledwo zagadał :(

Bylem u kolegi, który się zajmuje motocyklami i odradził mi kupno regulatora oryginalnego, (ponoć Varadero, CBR XX itp mają problem z regulatorami). Mówił, że jest do zdobycia regulator jakiś inny, nie Hondowski (trzeba kabelki ucinać i na nowo coś tam kombinować), nowy Hondowski oryginalny ponoć nie gwarantuje bezproblemowej jazdy... Ten zamiennik to koszt około 100 - 110zł plus podpięcie (z prądem mam tyle wspólnego co Kopernik z Tabletem więc sam raczej tego nie zrobię?), natomiast ori w sumie pasować powinien Plug&Play no i będzie pasował na bank

Czy ktoś z Was stosował jakieś zamienniki regulatorów i jak się ona sprawdzają?? ?
Ja ma u siebie regulator Ducati Energia + omawiany w temacie wentylator (300km w niezłym deszczu, 2 noce też na mokro i cały czas działa). Jesteś przekonany, że to regulator? Przekładałeś z innego motocykla? U mnie też go obstawiałem, a okazało się, że to alternator się spalił...

Ja proponuje zrobić taki test - naładuj aku, odpal Viadro i poczekaj, aż osiągnie temperaturę roboczą, albo chociaż silnik będzie ciepły. Później sprawdź napięcie na aku, a następnie "rozkręć go" do 5000 obrotów i dokonaj pomiaru ponownie (utrzymując te obroty). Jeżeli przy wysokich obrotach jest ~14V to padło aku.

Jeżeli jest <=13,5V to sprawdź napięcie (prąd zmienny) na kostce alternatora (po lewej stronie pod zbiornikiem). Przy 5000 obrotów powinno być takie samo napięcie rzędu >=50V, na każdej z 3 faz (sprawdzasz żółte przewody parami).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”