Witam.
Na poczatku chcialbym sie serdecznie przywitac z posiadaczami oraz sympatykami Varadero
Od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem tego Malenstwa, wiec jak to przy zakupie pojazdu trzeba wymienic olej i filterek. Dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela ze Viadro zalane jest olejem Motul 10W40 PowerJet. Nie bede ukrywal, ze ta iformacja mnie bardzo zaskoczyla. Motocykl ma aktualnie przejechane 19600 mil i z tego co wiem to nie ubywa oleju. Mysle nad zmiana na Bel Ray 10W50 V-Twin. Co myslicie o takiej zmianie ? czy lepiej pozostac na polsyntetyku ? czy polecacie filtr z jakiejs konkretnej firmy ?
Pozdrawiam
Każdy chwali swoje. Ja zalewam valvoline synpower 10W-30(tak mam w serwiówce).Wg. mnie na 10W-30 skrzynia chodzi lepiej,chyba nie zależnie od marki oleju.10W-50 miałem ale było gorzej.
A ten motul co piszesz to do skuterów wodnych?
melon1968 pisze:A ten motul co piszesz to do skuterów wodnych?
Tak, do skuterow wodnych. Mowil ze ten olej jest wytrzymalszy na przeciazenia w V-ce. Tylko ze w tych skuterach nie ma skrzyni biegow ani sprzegla .... w sumie ja sie nie znam wiec sie nie odzywam
melon1968 pisze:A ten motul co piszesz to do skuterów wodnych?
Tak, do skuterow wodnych. Mowil ze ten olej jest wytrzymalszy na przeciazenia w V-ce. Tylko ze w tych skuterach nie ma skrzyni biegow ani sprzegla .... w sumie ja sie nie znam wiec sie nie odzywam
Zaraz będziesz pisał, że sprzęgło slizga itp.
W Varadero jest mokre sprzęgło i olej musi być z daną specyfikacją JASO MA, MA1, MA2 oznacza, że olej przeznaczony jest do smarowania mokrego sprzęgła.
Mam nadzieje ze nie bede tak pisac , od zakupu zrobilem na nim ok 300km spokojnej jazdy, dzisiaj odbieram olej i filterek. Musze tylko dzis szwagrowi zalozyc hak w aucie i biore sie za olej i gmole w moim Malenstwie