Szanowni !
dzisiaj zahamowałem z piskiem opony tylnego koła. Naciskając obydwa hamulce ale nożny hamulec cisnąłem na maksa.
Wiem, że w naszych motkach z systemem hamulcowym dual nie powinno się to zdarzyć.
Podejrzewam że coś się spierniczyło z zaworem PCV czy jak się on nazywa , ten z prawej strony pod zbiornikiem i nie rozdziela właściwie siły hamowania.
Czy słusznie podejrzewam ?
Motór z 1999 roku.
Zahamowałem tyłem z piskiem opony
-
- Rekrut
- Posty: 30
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 3:01 pm
- Imię: Grzegorz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000 SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Myślenice
-
- Rekrut
- Posty: 42
- Rejestracja: pt kwie 21, 2017 1:11 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Zahamowałem tyłem z piskiem opony
A skąd teoria, że hamowanie z piskiem nie jest możliwe? Przecież jak nie masz ABS to coś takiego może się zdarzyć. Przy hamowaniu w skutek działania siły bezwładności tylne koło się odciąża i jeśli cisnąłeś hamulec na maxa to mogło się zblokować. Dual wg mnie trochę to równoważy, ale przed uślizgiem nie zabezpiecza.
-
- Rekrut
- Posty: 30
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 3:01 pm
- Imię: Grzegorz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000 SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Myślenice
Re: Zahamowałem tyłem z piskiem opony
Dzięki Robert !
Zanim odpowiedziałeś na moje pytanie wydumałem to samo co Ty napisałeś : skoro w późniejszych modelach zaczęto montować ABS to pewnie dochodziło do zablokowania kół i utraty przyczepności w modelach bez ABS. Twoja opinia potwierdziła tylko moje domysły. Dual to nie ABS, uważać przy hamowaniu !
Dodam, że w przerwie zimowej robiłem serwis hamulców (demontaż i czyszczenie zacisków, pompy DUAL tej przy lewym przednim zacisku, powiem że w zaworku zwrotnym tej pompy była czarna galareta a nie płyn hamulcowy, wymieniłem też klocki tylne na niebieskie Nissin-y i oczywiście płyn hamulcowy w całym układzie + odpowietrzanie), pewnie układ teraz działa tak jak powinien a dotąd tylko spowalniał motocykl i dlatego zablokowałem tył. Co by nie mówić skuteczność hamowania znacznie się poprawiła.
Zanim odpowiedziałeś na moje pytanie wydumałem to samo co Ty napisałeś : skoro w późniejszych modelach zaczęto montować ABS to pewnie dochodziło do zablokowania kół i utraty przyczepności w modelach bez ABS. Twoja opinia potwierdziła tylko moje domysły. Dual to nie ABS, uważać przy hamowaniu !
Dodam, że w przerwie zimowej robiłem serwis hamulców (demontaż i czyszczenie zacisków, pompy DUAL tej przy lewym przednim zacisku, powiem że w zaworku zwrotnym tej pompy była czarna galareta a nie płyn hamulcowy, wymieniłem też klocki tylne na niebieskie Nissin-y i oczywiście płyn hamulcowy w całym układzie + odpowietrzanie), pewnie układ teraz działa tak jak powinien a dotąd tylko spowalniał motocykl i dlatego zablokowałem tył. Co by nie mówić skuteczność hamowania znacznie się poprawiła.