motoendriu pisze:Dzwoniłem do larsona w sprawie płytek. Pani z obsługi potraktowała mnie jak intruza. Połączono mnie z kimś bardziej kumatym i okazuje się że dostali partie nowych płytek Prox już właśnie z Chin. Mało tego jak pan wyjaśnił firma JMT od łożysk, które kupiłem też mieści się już w Chinach. Ciekawe jaką mają jakość te części? Czy z czasem wszystko będą robić Chińczycy?
motoendriu pisze:Dzwoniłem do larsona w sprawie płytek. Pani z obsługi potraktowała mnie jak intruza. Połączono mnie z kimś bardziej kumatym i okazuje się że dostali partie nowych płytek Prox już właśnie z Chin. Mało tego jak pan wyjaśnił firma JMT od łożysk, które kupiłem też mieści się już w Chinach. Ciekawe jaką mają jakość te części? Czy z czasem wszystko będą robić Chińczycy?
Co do obsługi klienta w Larssonie to mam bardzo złe zdanie na ten temat i twój przypadek tylko to potwierdza...
Wspominałem gdzieś na forum:
-łożyska z ASO -> Japonia,
-łożyska spoza ASO -> loteria.
Trzeba się niestety z tym pogodzić. Nawet potężne renomowane firmy samochodowe i już nie tylko szukają najtańszego wykonawcy. Początki produkcji pewnie nie będą budzić zastrzeżeń ale za rok? Kiedyś przez przypadek oglądałem opony Michelin do ciężarówek i okazało się że były wyprodukowane w Jugosławii. A z tym ASO też różnie bywa.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
Łożyska nie koniecznie ASO ale jak najbardziej oryginał czyli KOYO.
Co do samej technologii to łożyska kulkowe dają mniejsze opory niż wałeczkowe stąd ich zastosowanie w układach kierowniczych motocykli. Kieruje się z większym wyczuciem.
Cena oryginałów równa się cenie zamienników tylko trzeba poszukać .