Mocowanie

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Czaszka
Rekrut
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2005

Mocowanie

#1 Post autor: Czaszka »

Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Załączniki
InkedCRANKCASE-Honda-MOTO-1000-VARADERO-2005-XL1000V5-E__1300_LI_Moment.jpg
InkedCRANKCASE-Honda-MOTO-1000-VARADERO-2005-XL1000V5-E__1300_LI_Moment.jpg (172.62 KiB) Przejrzano 3075 razy

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Mocowanie

#2 Post autor: płock1964 »

Czaszka pisze:Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Kupujesz zestaw helicoil o odpowiednim gwincie i masz mocniejsze niż oryginał.

Np: https://www.youtube.com/watch?v=1td6mURKjlg
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Mocowanie

#3 Post autor: melon1968 »

Czaszka pisze:Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Jak w ten otwór przykręcasz gmola to oryginalne śruby są za krótkie i niszczą gwint.
Potrzebny gwintownik długi 10x1.5{chyba,nie pamiętam} i dłuższe śruby w klasie co najmniej 10,9.Koledze to robiłem i było ok. Tam jest ok. 15mm gwinta.

Czaszka
Rekrut
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2005

Re: Mocowanie

#4 Post autor: Czaszka »

melon1968 pisze:
Czaszka pisze:Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Jak w ten otwór przykręcasz gmola to oryginalne śruby są za krótkie i niszczą gwint.
Potrzebny gwintownik długi 10x1.5{chyba,nie pamiętam} i dłuższe śruby w klasie co najmniej 10,9.Koledze to robiłem i było ok. Tam jest ok. 15mm gwinta.
No właśnie na oryginałach były przykręcone, zdjąłem do malowania i lipa. Gwint to m10x1,25. Śruba bez gmola wchodzi ale jest problem zdobyć dłuższą śrubę.
Jak to się mówi nie ruszasz nie masz kłopotów ;)

Awatar użytkownika
pawkg
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 566
Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
Imię: Paweł
Marka motocykla: BMW
Model: R1200GS Adventure
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Ptaszków

Re: Mocowanie

#5 Post autor: pawkg »

oryginalna kontra ta, którą dostałem wraz z gmolami.
Załączniki
śruby.jpg
śruby.jpg (2.4 MiB) Przejrzano 3038 razy
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV

Czaszka
Rekrut
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2005

Re: Mocowanie

#6 Post autor: Czaszka »

pawkg pisze:oryginalna kontra ta, którą dostałem wraz z gmolami.
Możesz podać wymiary?

Awatar użytkownika
pawkg
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 566
Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
Imię: Paweł
Marka motocykla: BMW
Model: R1200GS Adventure
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Ptaszków

Re: Mocowanie

#7 Post autor: pawkg »

Tak mogę, ale po południu jak wrócę do domu. Choć powiem Ci, że te dłuższe co dostałem z gmolami postanowiłem też wymienić na ... jeszcze dłuższe. Dokonałem pomiarów głębokości otworu (uwaga jest przelotowy) plus grubość podstawki gmola i zakupiłem dwie śruby o takich parametrach M10x1,25x120 klasy 10.9 Musisz podłożyć dodatkowe podkładki pod główkę śruby i pod gmola bo otwór pomimo, że przelotowy to na samym końcu, albo nie "dogwintowany", albo zwężający się na końcu, a tym samym wkręcając śrubę do końca niszczy się jej początkowe zwoje gwintu.
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”