Olej w airboxie. POMOCY :)

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
aosupporter
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 15, 2021 8:55 am
Imię: Artur
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V VARADERO
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Pruszków

Olej w airboxie. POMOCY :)

#1 Post autor: aosupporter »

5.jpg
5.jpg (654.18 KiB) Przejrzano 2074 razy
Cześć wszystkim,
dzisiaj po rozkręceniu airboxa zastałem sytację, w której w 3 miejsca w airboxie zobaczyłem olej oraz zobaczyłem olej na całej długoiści łączenia pokrywy górnej z dolną. Czy byłby ktoś chętny rozjaśnić mi jakie mogą być tego przyczyny oraz konsekwencje i co mogę zrobić, żeby tą sytuację naprawić? Moja wiedza z mechaniki jest na poziomie podstawowym, ale jeżeli zarzucicie jakiś temat to na pewno będę doczytywał później w sieci lub w manualu.

Załączam zdjęcia dla ocenienia sytuacji oraz zaznaczyłem miejsca z olejem.

Varadero rocznik 2002, na ramie model SD02, ale z budowy SD01

Dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam, Artur
Załączniki
4.jpg
4.jpg (532.64 KiB) Przejrzano 2074 razy
3.jpg
3.jpg (632.32 KiB) Przejrzano 2074 razy
2.jpg
2.jpg (746.89 KiB) Przejrzano 2074 razy
1.jpg
1.jpg (674.91 KiB) Przejrzano 2074 razy

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Olej w airboxie. POMOCY :)

#2 Post autor: zalmen3 »

Bez paniki, to najprawdopodobniej olej z odmy. Zwróć uwagę, że pod krućcami, które idą do gaźników masz takie "rowki/kanaliki", które służą do tego, żeby odprowadzać nadmiar zbierającego się oleju bezpośrednio do dolotu, więc producent raczej przewidział, że trochę będzie się tam tego oleju pojawiać. Jedyne co powinieneś zrobić to włożyć filterki gąbkowe w te owalne gniazda, bo widzę, że ich tam brakuje i pewnie dlatego Ci się tak rozbryzguje. To są takie żółte gąbeczki (widać je chociażby na tym zdjęciu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/obud ... 96719.html ). W katalogu części Hondy nr 9 na tym schemacie: https://www.lingshondaparts.com/partsca ... f/F__1900/ , ale można je też wyciąć z jakiejś miękkiej gąbki, bo to jest zwykła gąbka, żaden hi-tech. Powinny być idealnie równe z górną krawędzią gniazda, na tyle, żeby przy zakładaniu pokrywy airboxa były dociskane. Wytrzyj też ten olej, złóż wszystko i "jeździć, obserwować". Jeżeli po 2-3 tys. km będą tylko zapocenia, to nie ma się czym martwić.

EDIT:
I taka drobna uwaga, oznaczenia SD01 i SD02 nie różnicują przedlift-polift czy gaźnik-wtrysk, tylko miejsce wytworzenia motocykla, a konkretnie SD01 - Japonia (gaźnik 1999-2000) i SD02 - Hiszpania (gaźnik 2001-2002 lub wtrysk 2003-2010), a potem SD03 Włochy (wtrysk 2010-2012 - tzw. polift). Wten oto sposób SD01 oraz hiszpańskie, gaźnikowe SD02 wyglądają dokładnie tak samo.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”