Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pt paź 07, 2022 7:23 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 22, 2021 12:26 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 28/03/2018 o 08:59
Posty: 146
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 1999
Witam
Podpowiedzcie gdzie można kupić Oryginalny regulator napięcia do sd01


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So maja 22, 2021 2:30 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/07/2018 o 15:57
Posty: 127
Lokalizacja: Koło
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... ADERO/2000

Przepraszam sprawdziłem nie mają na stanie.
Musiałbyś pewnie zamówić.
Zamawiałem w zeszłym roku inne części OEM do hondy , ściągali z Niemiec czekałem 2 tyg.
Niestety do Varadero pan Honda już nie wszystko ma np : nie kupisz uszczelek ( oringów) które są pomiędzy gaźnikiem a airboxem.

Dodam, że sam po wycięciu kostki i naprawieniu przewodów przy regulatorze jeżdżę na chińskich zamienniku z Aliexpress . Kupiłem 2 sztuki jedna podpięta druga na zapas od 3 sezonów jest OK.
Oryginał stopił kostkę i kable i robił zwarcie wywalał bezpiecznik główny 30A.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 23, 2021 9:56 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 28/03/2018 o 08:59
Posty: 146
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 1999
Wielki dzięki za info


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 08, 2022 12:51 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 28/03/2018 o 08:59
Posty: 146
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 1999
Regulator napięcia jest okej natomiast diagnoza padła na alternator Może ktoś z was próbował sam wyciągnąć go dać do regeneracji proszę o info Z tego co czytałem jest zalany olejem więc należałoby pewnie najpierw spuścić olej :why:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 08, 2022 2:37 pm 
Rekrut
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 01/12/2020 o 19:19
Posty: 48
Lokalizacja: Polska
Płeć: Nie określono
Imię: Mirosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000XL
Rocznik: 1999
Próbował, raczej łatwa robota. Nie jest zalany olejem kiedy silnik nie pracuje, przynajmniej gdy stoi na stopce centralnej (na bocznej może być inaczej bo cały motor przechylony jest na stronę alternatora), ale mokry jest więc pewnie kilka kropli pocieknie.

Z dobrych rad Wujka Dobra Rada:
- zanim zaczniesz rozbierać cokolwiek przygotuj nową uszczelkę pod pokrywę (nie używa się starej nawet jeśli po zdjęciu wydaje się być nienaruszona),
- postaraj się nie "podziarać" powierzchni styku pokrywy z korpusem (to w przypadku gdyby stara uszczelka jednak stawiała opór i potrzeba będzie trochę perswazji),
- całość trzyma się w kupie nie tylko na śrubach, ale i magnetycznie, więc trzeba troszkę siły żeby rozebrać nawet gdy wszystko jest odkręcone...
a no, i to wcale nie musi być alternator :)

Zanim rozbebeszysz za dużo, sprawdź złącze alternatora (kostka 3-pinowa w gumowym kondonie pod zbiornikiem po lewej - może zajść potrzeba unieść zbiornik do pozycji serwisowej żeby się do tego dziadostwa dostać) - potrafi przestać dobrze stykać, dość znany problem, daje objawy jak padający alternator a przy okazji potrafi się stopić. Spora część użytkowników (ale nie wszyscy) załatwia problem lutując przewody na sztywno i pozbywając się problemu permanentnie; niestety wraz z możliwością nie-inwazyjnego serwisu alternatora w przyszłości...

W mojej krótkiej karierze Poskramiacza Wiader zdążyłem już mieć problem z tą nieprzyjemną zjawą. Też najpierw stawiałem na alternator, po rozebraniu okazało się że był już regenerowany :) więc poszedłem dalej po kabelkach i... przewody w kostce były tak prześniedziałe że urwałem wszystkie trzy próbując ją rozłączyć :) Załatwiłem problem jak zwykle po swojemu (wymieniając złącze na "współczesne standardy"), problem jak ręką odjął.

Powodzenia.

_________________
Litrowe Wiadro, jako pierwszy i jedyny własny środek czerpania uciechy z transportu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 08, 2022 2:46 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 28/03/2018 o 08:59
Posty: 146
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 1999
Super wielkie dzięki stawiam piwo Przy najbliższym spotkaniu pozdro lewo górę :isok2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 09, 2022 10:14 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 28/03/2018 o 08:59
Posty: 146
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 1999
Rozebrałem ,rozpiąłem kostkę bez wysiłku-styki wydają się ok ,tak po jednej jak i drugiej stronie ,więc trzeba jeszcze pomierzyć miernikiem ale myślę że to jednak alternator :sorry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sie 10, 2022 3:44 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/01/2017 o 21:33
Posty: 386
Lokalizacja: Międzyborów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
tinek71 napisał(a):
Rozebrałem ,rozpiąłem kostkę bez wysiłku-styki wydają się ok ,tak po jednej jak i drugiej stronie ,więc trzeba jeszcze pomierzyć miernikiem ale myślę że to jednak alternator :sorry:


Jeszcze warto sprawdzić kostkę gdzie jest bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika i sam przekaźnik. Tam też potrafi być problem z przewodzeniem prądu.
Zanim wyciągniesz alternator to najpierw zmierz napięcie międzyfazowe żebyś próżnej roboty nie robił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So sie 20, 2022 11:23 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 28/03/2018 o 08:59
Posty: 146
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 1999
W końcowym efekcie padło na alternator i tak też było, dałem do przewinięcia (polecam firma gywer gościu zna się na robocie) przy okazji nowy akumulator i regulator napięcia i jest idealnie 14,4 ale największa to syf akcja wykonanie całej roboty samodzielnie naprawdę nic trudnego trzeba tylko uważać przy zdjęciu obudowy alternatora widziałem jak gościu na YouTube podważał w śrubokrętem ,Według mnie to jest proszenie się o kolejne kłopoty. Troszkę finezji jak podpowiedział kolega z forum i poszło Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc nieocenioną w tym przypadku :isok:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL