naciag lancucha - krok po kroku

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jacekdriver
Rekrut
Posty: 33
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 7:35 pm
Imię: Jacek
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Kołbacz koło Szczecina

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#31 Post autor: jacekdriver »

Też będę regulował naciąg łańcucha i wydaje mi się że powinno odbywać się to na stopce bocznej skoro stopka centralna nie jest na wyposażeniu fabrycznym . Bo wynikało by że mam specjalnie kupić centralkę albo nie wyreguluje łańcucha. Tak ja to rozumiem
Romet 750 ( 750 to model nie pojemność ) , wfm , jawa 350 , mz etz 250 , mz etz 150+ silnik z 250 ( to była petarda dopiero ) , mz etz 251 , junak 350 , kawasaki zephyr 1100 , Varadero 1000 2003r.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#32 Post autor: james »

Postaram się nieco objaśnić w jaki sposób regulować łańcuch (pomijając aspekt instrukcji krok po kroku).

Angielskojęzyczna wersja instrukcji użytkownika wyraźnie wskazuje, że regulację należy dokonać na bocznej nóżce (co wydaje się być sensowne). Warto jednak zauważyć, że w niektórych przypadkach (np. po zmianie sprężyny lub dodaniu podkładki pod nią), wartości uzyskiwane podczas regulacji na stopce bocznej jak i centralnej mogą być identyczne.

Oczekiwany luz łańcucha, na samym środku pomiędzy zębatkami, powinien zawierać się w przedziale 35-45 mm, przy czym optymalna wartość to 40 mm (taka też znajduje się na naklejce umieszczonej na lewym ramieniu wahacza). Przekroczenia wartości 60 mm (np. zaniedbanie/przeoczenie) skutkuje ocieraniem łańcucha o ślizg (podobnie jak w przypadku przeciągniętego łańcucha).
Luz stanowi całkowity zakres ruchu łańcucha znajdującego się pod wahaczem, zarówno w górę jak i w dół.

Obrazek
Wartości na rysunku są inne niż deklarowane dla Hondy Varadero.

tomekony
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 24, 2022 10:34 am
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#33 Post autor: tomekony »

Wybaczcie, że odgrzewam kotlet.
Czytam szykując się na moje pierwsze "wyregulowanie" naciągu łańcucha. Nie mam motocykla nawet rok czasu także jestem świeżakiem.
W instrukcji (i na dodanym wcześniej filmie ze strony ścigacz) pokazane jest, że przed regulacją luzujemy tylko śrubę z prawej strony.
Faktycznie luzuje się ją tylko z jednej strony?

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#34 Post autor: ADAMO16 »

Z prawej masz nakrętkę, luzujesz nakrętkę osi koła tylnego. I luz jest po obu stronach, aby można było koło cofnąć, lub dosunąć do motocykla. W zależności czy chcesz naciągnąć łańcuch czy poluzować.
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#35 Post autor: melon1968 »

Najważniejsze, regulację łańcucha robimy na bocznej stopce NIE NA CENTRALNEJ.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#36 Post autor: zalmen3 »

Bzdura.
Na centralnej ustawiasz trochę luźniej niż wskazuję instrukcja i po postawieniu na kołach jest git. Po cholerę się męczyć na bocznej?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#37 Post autor: melon1968 »

Bzdury???
A gdzie w serwisówce masz podane wartości do centralnej ? Napisałem wcześniej tak bo nie wiem jak mocno kumaty jest autor zapytania w regulacji łańcucha. A widać nie jest jeśli pyta czy obie śruby luzujemy.
Wyjaśnij autorowi to luźniej.

Awatar użytkownika
JarekS
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 296
Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
Imię: Jarek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świecie / Lünen

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#38 Post autor: JarekS »

Ja osobiście ustawiam na centralce. Wychodzi mi to dokładniej niż na bocznej. Tylko potem sprawdzam naciągnięcie łańcucha jak stoi na kołach. No, bywało, że musiałem poprawiać. ;)
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.

~ Jakub Żulczyk

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#39 Post autor: zalmen3 »

Bo ustawia się tak, żeby było wygodnie, a mierzy luz gdy motocykl jest na kołach.
Manipulowanie naciągiem na bocznej ma sens tylko wtedy gdy nie masz centralnej. Wymyślanie każdego innego powodu jest jakąś niezrozumiałą dla mnie formą masochizmu ;D
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

staszek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 99
Rejestracja: sob paź 29, 2016 5:35 pm
Imię: Staszek
Marka motocykla: BMW
Model: R 1200 GS
Rocznik: 2018

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#40 Post autor: staszek »

Też naciągam na centralnej, dokręcam lekko oś koła, stawiam na bocznej i mierzę luz. Jak pasuje to dokręcam wszystko ostatecznie. Jak nie to patrz punkt pierwszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”