Dual CBS, źle zainstalowane przewody

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#1 Post autor: capri »

Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#2 Post autor: Staszek1 »

Może to będzie pomocne:
heble.jpg
heble.jpg (38.57 KiB) Przejrzano 8126 razy
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#3 Post autor: capri »

Dzięki wielkie, o to właśnie chodziło :)
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#4 Post autor: płock1964 »

capri pisze:Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!
Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#5 Post autor: capri »

Czyli tylny hamulec powinien dołączać prawy przedni zacisk? Nie powinno być po przekątnej?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Czaszka
Rekrut
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2005

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#6 Post autor: Czaszka »

płock1964 pisze:
capri pisze:Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!
Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.
Czyli hamując pedałem tylnego hamulca uruchamiamy tylni i przedni hamulec, co wiedziałem. Ale ze w momencie hamowania przednią klamką zacisk hamulca a nie klamka uruchamia tylni hamulec, dobrze rozumuje?

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#7 Post autor: capri »

Tak, to działa w obie strony.

Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?

Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#8 Post autor: zalmen3 »

Dokładnie tak powinno być (i to wynika z załączonego powyżej schematu), czyli w skrócie:
1. Naciśnięcie klamki ręcznej uruchamia po dwa zewnętrzne tłoczki obu zacisków przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.Pracują zatem zewnętrzne tłoczki wszystkich trzech zacisków.
2. Naciśnięcie klamki hamulca nożnego uruchamia środkowy tłoczek zacisku tylnego i środkowe tłoczki w obu zaciskach przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego. Pracują zatem środkowe tłoczki wszystkich trzech zacisków i zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.
Dlatego z nożnej pompy powinny iść przewody do wszystkich trzech zacisków, z ręcznej tylko do dwóch przednich i dodatkowo przewód z pompy na przednim lewym zacisku poprzez zawór "proporcjonalny" do tylnego zacisku.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#9 Post autor: płock1964 »

Czaszka pisze:
płock1964 pisze:
capri pisze:Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?

Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?

Z góry dzięki za pomoc!
Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.
Czyli hamując pedałem tylnego hamulca uruchamiamy tylni i przedni hamulec, co wiedziałem. Ale ze w momencie hamowania przednią klamką zacisk hamulca a nie klamka uruchamia tylni hamulec, dobrze rozumuje?
Dokładnie tak, tarcie zabiera zacisk do przodu i wtedy naciska na pompkę. Bardzo dobre, pomysłowe sprzężenie.
capri pisze:Czyli tylny hamulec powinien dołączać prawy przedni zacisk? Nie powinno być po przekątnej?
Jak wynika ze schematu, tylna pompka uruchamia dwa środkowe tłoczki w obu przednich zaciskach.
capri pisze:Tak, to działa w obie strony.

Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?

Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...
Przód hamuje obydwoma przednimi zaciskami ( po dwa zewnętrzne tłoczki ) plus dodatkowa pompka -tylny zacisk - też zewnętrzne tłoczki.
Tył hamuje tylnym zaciskiem ( środkowy tłoczek ) plus oba przednie ( też środkowe tłoczki )
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#10 Post autor: capri »

Dziękuję Panowie za bardzo wyczerpujące wyjaśnienia. :isok2:

Teraz pozostaje szukać, czemu u mnie nie dokładnie tak to nie działa... :cooler:
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
mack1310
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 460
Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Jarosław

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#11 Post autor: mack1310 »

Zapowietrzony układ?.... Albo zagięty przewód.

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#12 Post autor: capri »

Wszystkie przewody w oplocie, a zapowietrzenia sam się boję. Odpowietrzanie tego układu mnie przeraża.
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

chuck
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz maja 21, 2017 7:13 pm
Imię: Sławomir
Marka motocykla: Yamaha
Model: XT1200Z
Lokalizacja: DTR

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#13 Post autor: chuck »

A może warto go zalać/przelać świeżym płynem hamulcowym
Będzie dwa w jednym - nowy płyn i odpowietrzenie
Czasem "błotko" w płynie może namieszać a jako że to nowy nabytek to nie masz pewności kiedy i jak tam coś robił

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#14 Post autor: capri »

Płyn jest jaśniutki, wszystkie przewody były zmieniane na oplot niecałe dwa lata temu. Szlamu raczej nie ma.
Nie mniej jednak muszę się do tego przymierzyć, bo nie widza mi się zablokowane hamulce w Alpach...
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody

#15 Post autor: vaaks »

Odpowietrzenie duala nie jest takie proste. Podchodziłem do tematu, ale efekt był marny. Dopiero fachowiec za pomocą vacum poradził sobie z odpowietrzeniem.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”