Nietypowe opony do XL1000

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Nietypowe opony do XL1000

#1 Post autor: zzbig1 »

Z czasem przychodzi taki moment że trzeba wymienić opony ! Przy standardowej oponie tylnej 150/70 mamy w viaderkach taki nieprzyjemny efekt ściągania moto na bok przy jeździe wzdłuż muldy lub koleiny,co b.przeszkadza podczas przeciskania się pomiędzy stojącymi w korkach pojazdami. Chcąc zniwelować ten negatywny efekt zdecydowałem się na zakup nietypowej opony dla viadra. Kupiłem opony Continental Trail Attack na przód standard a na tył w rozmiarze 140/80 czyli o rozmiar węższą i o rozmiar wyższą. W efekcie tej wymiany powyższy problem jest już praktycznie niezauważalny ,natomiast w trasie zauważalny jest wzrost prędkości moto w stosunku do obrotów silnika. Ale coś za coś 8) Podczas ruszania zauważalne jest większe ale nieznaczne obciążenie dla silnika. NOOO i zmiana środka ciężkości czyli muszę pamiętać do puki nie przywyknę by nie wykładać się tak mocno na zakrętach bo grozi to zwaleniem się na krawężnik. Ogólnie mówiąc jestem bardzo zadowolony z tego eksperymentu . [/b]
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#2 Post autor: zzbig1 »

Dodam tylko jeszcze że podczas przejazdu polną błotnistą drogą odcinka ok 0.5km zauważyłem że ta opona wykazywała większą stabilność tj. dużo mniej bocznych uślizgów (stara i nowa opona to szosówki o zbliżonym bieżniku)
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

aslanpl
Udaje motocyklistę
Posty: 169
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#3 Post autor: aslanpl »

Zrób zdjęcie jak to wygląda na feldze?
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

#4 Post autor: Baza »

Miałem to samo. Teraz wracam do orginału.Na przodzie miałem 110 na tyle 140. Moto poręczniejsze nie powiem ale już tak nie pochylisz w winklu i to się da odczuć.Pozatym powyżej 150 wężykuje i to dość niebezpiecznie.Niby niewielka różnica a jednak :D

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#5 Post autor: Kuba-car »

Hmm,na Metzelerach tez wężykuje-aczkolwiek jak już amortyzator trzyma to duużo mniej :lol:

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#6 Post autor: zzbig1 »

Na trasie na Wyszków pozwoliłem sobie na 170 km/h przez ok 3km i nie było żadnego wężykowania. Fotkę jutro dołączę jak tylko wiadro patykiem z błotka obiorę :wink:
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: zzbig1 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Były jeszcze foto z tyłu ale wyszły jakbym okrętowe kominy była zamontowane na rowerowej kiszce :D
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#8 Post autor: JAQB »

Mam taką oponę tylko w standartowych rozmiarach i jakoś nie chce mi się wierzyć, że efekty po zmianie opony o których piszesz są aż tak zauważalne. Poza tym ta opona wogóle nie nadaje się do jazdy w terenie, i nic nie zmieni ich możliwości trakcyjnych w błocie, bo po prostu nie mają bieżnika. No ale nie mam 140-stki więc nie mam porównania. Takie eksperymenty mające na celu zmienić właściwości jezdne motocykla, wg mnie, są jak stąpanie po kruchym lodzie :wink: .

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#9 Post autor: zzbig1 »

Po części się z tobą zgodzę, bieżnik to rasowe szosówki . Obecna 140 jak i poprzednia 150 nie sprawiały mi większych problemów podczas poruszania się po polnych,szutrowych,lesnych drogach ale problem zaczyna się gdy wjeżdżałem w piaszczystą lub błotnistą drogę ,wtedy tylne koło zachowywało się jak ponton na wodzie,czyli uślizg boczny przy każdym nachyleniu bocznym drogi. :shock: Po założeniu tej węższej ale wyższej opony uślizgów bocznych w błotku jest zdecydowanie mniej . Niezaprzeczalnie na asfalty najlepszy jest oryginalny rozmiar kapcia ,ale to co założyłem to kompromis pomiędzy bezpieczeństwem na asfaltach a stabilnością na bezdrożach w które dość często wjeżdżam .
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

#10 Post autor: Baza »

Nie pisałem o konkretny modelu opon bo ja miałem z tyłu Dunlop'a a z przodu Pirelli. Obie pseudo terenowe. Teraz założyłem Anakee II w orginalnym rozmiarze i aż się przestraszyłem bo motor sam się kładzie w zakręty.

Awatar użytkownika
daniels
Rekrut
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 12:09 pm
Lokalizacja: Głogoczów k. Myślenic

#11 Post autor: daniels »

A jak wygląda sprawa przy przeglądzie? Co prawda w dowodzie nie ma wpisanych rozmiarów opon, ale jak diagnosta będzie upierdliwy to znajdzie w swojej bazie i mogą być problemy. Czy na motocyklu jest jakaś tabliczka z podanymi wymiarami opon?

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#12 Post autor: zzbig1 »

To oponka przeznaczona na ten rozmiar felgi więc diagnosta na 100% nie będzie miał żadnych uwag. Problem jest jedynie gdy oponka ma naruszone znaczniki max.zużycia,nacięcia lub gdy jest węższa od felgi.
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#13 Post autor: zzbig1 »

Baza pisze:Nie pisałem o konkretny modelu opon bo ja miałem z tyłu Dunlop'a a z przodu Pirelli. Obie pseudo terenowe. Teraz założyłem Anakee II w orginalnym rozmiarze i aż się przestraszyłem bo motor sam się kładzie w zakręty.
Obejrzałem je sobie. Piękne! Jak by stworzone do viadra. Miałem wcześniej podobne brigestony tyle ze bez tych bocznych nacięć po obwodzie a to będzie chyba super-sprawa bo i kamyk przy wchodzeniu w zakręty na asfalcie będzie miał się gdzie schować i błotko gdze wcisnąć na bezdrożach. Gdybym wcześniej je widział to dziś miał bym je chyba na felgach. :!:
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”