Przeszukałem porady MarkaP, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie uszczelniacze do lag mam kupić.
Mam Viadro SD01 z 2000 roku i przy wjeżdżaniu na wszelkiej maści nierówności - dziury, łączenia płyt, itp. - w przednim zawieszeniu słychać stuk. Podejżewam, że to coś ze sprężynami - może któraś jest pęknięta i jak obie części się stykają następuje przeskok w miejscu pęknięcia?? Ponieważ bez rozrzucenia całości się nie dowiem chcę się przygotować do pracy, czyli przy okazji wymienić uszczelniacze i olej. I tu moje pytanie: co mam kupić?
Pozycja nr 9 i 10, sa to pierscienie miedziane powleczone czarnym teflonem, za zuzyte uwaza sie je wtedy gdy teflon pokrywa ponizej 30 % powierzchni ślizgowej (dla dolnej tulei jest to powierzchnia zewnetrzna, dla gornej wewnetrzna). Przy mocno zuzytych tulejach rura nosna lapie luzy i mozna nia poruszac na boki ("lamiac lage") co moze sie objawiac stukami. Niektorzy zalecaja ich wymiane po kazdym rozebraniu lagi, jednak jest to raczej "dmuchanie na zimne" niz koniecznosc. Lepiej wymieniac je zawsze parami (jak gorna jest zuzyta to dolna tez nalezy dac nowa).
Niestety w weekend dobiłem na skrzyżowaniu i i mi tez cieknie prawa laga. zastanawiam sie czy sam sie tego nie podjąć , czy nie oddac do serwisu.
mam wersje z ABS i chyba w lewej ladze już nie jest tak prosto z wymiana bo jest jakiś system antyDive. a trzeba chyba zrobić 2 za jednym razem ...
No zawsze wypada robic dwa, bo najczesciej okazuje sie ze po przejechaniu niewielkiej odleglosci ten nie wymieniony tez pocieknie. A co do komplikacji w lewej ladze, to nie jest ich az tak wiele - poprostu pret tlumiacy jest troszke dluzszy i jest przykrecony do korka górnego. Po jego wyjeciu sama konstrukcja lagi lewej juz niczym sie nie rozni od prawej.
Dzwoniłem wlanie do salonu Honda.
Sama robocizna 130 zł + uszczelniacze albo własne albo ich oryginalne różnica 15 zł.
Przy okazji bo jeszcze tego nie zrobiłem wymiana oleju:
25 zł za litr + wymiana gratis.
Chyba jednak zdecyduje się na serwis. ew. sam ściągnę lagi i zawiozę do innego mechanika bo w Hondzie czy przywiozę cały moto czy same lagi koszt jest taki sam.
Nie ma kto mi pokazać jak to zrobić. jak bym już chodź raz widział pewnie bym się tego podjął.....
Witam , odświeżam temat.
Dzisiaj wziąłem się za przedni zawias ponieważ ciekła mi prawa laga. Rozebrałem , umyłem zalałem świeżym olejem. Jednakże nie daje mi spokoju pewna rzecz. Podkładka oznaczona nr 8 na tym zdjęciu : http://postimage.org/image/h695o2ck/ występuje u mnie tylko w prawej ladze ! Czy tak ma być ? Ponadto czy do oleju dodawano grafit ? Olej który zlałem z lag śmierdział jakby się rozkładał i miał kolor grafitowy. Od razu przypomniał mi się smar grafitowy. Lagi są bez śladów po narzędziach więc chyba nikt tam nie zaglądał od nowości .
Złożyłem lagi , zamontowałem we wiadrze . Jazda próbna i moto ściąga w prawo - podczas jazdy kierownica delikatnie przestawiona jest w prawo. Wyciągałem lagi tylko popuszczając śruby górnej i dolnej półki , demontaż zacisków (podwieszone) i demontaż koła. Nic więcej nie robiłem. Czy podczas montażu koła dokonuje się jakiejś regulacji. Tulejki dystansowe na osi założyłem tak jak były . Co się mogło stać ?
Przy zakładaniu przedniego koła warto zrobić parę czynności pozwalających ustawić się wszystkiemu na miejsce:
Wkładasz koło między lagi, przeciągasz oś, dokręcasz ją tylko palcami i skręcasz te śrubki w prawej ladze, które dociskają lagę do osi (22 Nm), potem zakładasz i dokręcasz zaciski (31 Nm + klej do gwintów; fajnie się sprawdza Loctite 243), pompujesz klamka hamulca żeby klocki doszły do tarcz, następnie zestawiasz motocykl na koła i wciskając przedni hamulec pompujesz przednim zawieszeniem kilka razy w górę i w dół - w tym momencie wszystkie elementy się do siebie dopasowują i dopiero teraz dokręcasz główną śrubę osi do serwisowego momentu siły (59 Nm).
Panowie pilna prośba żeby nie zakładać nowego tematu . Naprawiam zawias przedni po glebie i zagubiłem jedną z tulejek osi przedniego koła. Czy poratuje ktoś wymiarami ??? Please .
Podpinam sie pod temat. Tulejki montujemy kolnierzem do kagi czy lozyska? Mech wymienial mi opone i sa zalozone: patrzac na moto prawa kolnierzem do lozyska, a lewa do lagi. Dobrze czy sie pomylil?