witam wszystkich.
mam pytanko....
gość od którego kupiłem wiaderko jeździł po całym świecie i zamontował tylną zębatkę 43 zęby.
przy sprzedaży dał mi również oryginalną 47 zębów.
na której zębatce lepiej jeździć?
nie jeżdżę w dalekie trasy.
czy nie szkoda silnika na 43 zęby?
jaka zębatka.....
re
Gosć od którego moto kupiłeś,zrobił domowym sposobem przejściowy model pomiędzy 5cio a 6cio biegowym rozwiązaniem.
Sam musisz zdecydować co dla Ciebie lepsze-czy atomowy start,czy też ciut mniejsze zużycie paliwa.Do miasta chyba bardziej przydatna będzie oryginalna konfiguracja-czyli ta większa zębatka.
A jak wymieniać się jednak zdecydujesz-to wpisz poproszę spostrzeżenia-forum to wszakże kopalnia indywidualnych doświadczeń.
Pozdrawiam 8)
Sam musisz zdecydować co dla Ciebie lepsze-czy atomowy start,czy też ciut mniejsze zużycie paliwa.Do miasta chyba bardziej przydatna będzie oryginalna konfiguracja-czyli ta większa zębatka.
A jak wymieniać się jednak zdecydujesz-to wpisz poproszę spostrzeżenia-forum to wszakże kopalnia indywidualnych doświadczeń.
Pozdrawiam 8)
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
znalazłem chwilkę i wymieniłem tylną zębatkę na 47.
spostrzeżenia:
1. większe przyspieszenie,
"w warsztacie powiedzieli że różnica 4 zębów to jakieś 8% mocy"
2. krótsze biegi,
3. przy ciasnych zakrętach nie trzeba wrzucać jedynki jak to było przed wymianą. można pokonać bez szarpania na dwójce.
4. co do spalania to muszę zatankować do pełna i sprawdzić.
5. przy tej samej prędkości co wcześniej ma wyższe obroty co za tym idzie jest bardziej elastyczny.
spostrzeżenia:
1. większe przyspieszenie,
"w warsztacie powiedzieli że różnica 4 zębów to jakieś 8% mocy"
2. krótsze biegi,
3. przy ciasnych zakrętach nie trzeba wrzucać jedynki jak to było przed wymianą. można pokonać bez szarpania na dwójce.
4. co do spalania to muszę zatankować do pełna i sprawdzić.
5. przy tej samej prędkości co wcześniej ma wyższe obroty co za tym idzie jest bardziej elastyczny.