Witam wszystkich. Posiadam varadero 1000 SD01 z 2001 roku , dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie ładowania akumulatora bo dość często miałem problem z odpaleniem po dłuższej przerwie od jeżdżenia (słaba bateria) , aku wymieniłem w zimie temu tez chciałem posprawdzać czy aby problem nie leży w regulatorze etc..
Wynik moich poszukiwań jest taki ze napięcie przy 5000 obr. na włączonych długich światłach wynosi 12.2-12.5V więc wydaje mi się ze trochę niskie ale w normie według serwisówki (napięcie przy wyłączonym silniku 12.2V). Kolejnym krokiem było sprawdzenie napięcia jakie wychodzi prosto z alternatora i tu pojawił się problem na dwóch cewkach napięcie było okej od 20 do 60 V prądu zmiennego, proporcjonalnie do obrotów. a na jednej nic... pytanie czy to normalne? jeśli nie to jakie wyjścia mam... wymiana całego alternatora ? jakieś przewinięcie? jest kto kto się takim czymś trudni? ile takie przyjemności mniej więcej kosztują?
Pozdrawiam wszystkich , z góry dzięki z a jakieś cenne porady
Dzięki dzięki, za kilka dni wyjmuje alternator i najprawdopodobniej pojedzie do fachowca w Jastrzębiu
dam znać po wszystkim jaki będzie finał. Pozdrawiam
No i temat zakończony pozytywnie. Alternator przewinięty , ładowanie 14.6-14.4 V. Szczególnie polecam speca od alternatorów z Jastrzębia , masa informacji przy zakupie i do zakończenia sprawy cały czas kontakt z tym gościem miałem żeby doprowadzić wszystko do takiego stanu. Tak ze z tematem prądu w motocyklu można śmiało do niego bić pozdrawiam
Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Pod lewą owiewką wtyczka z trzema żółtymi przewodami. Rozpiąć, wyczyścić, zwrócić uwagę, czy nie przypalone.
Pomierzyć napięcie każdy z każdym. Musi być równo, szczytowo pow. 6k obrotów do 80 V.
Jeśli nie jest równo lub wtyczka była przypalona, alternator do przewinięcia.
Jeśli równo i czysto, regulator do kontroli.
borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Mam takie same wartości ładowania od 5 lat i jest ok.
borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Pod lewą owiewką wtyczka z trzema żółtymi przewodami. Rozpiąć, wyczyścić, zwrócić uwagę, czy nie przypalone.
Pomierzyć napięcie każdy z każdym. Musi być równo, szczytowo pow. 6k obrotów do 80 V.
Jeśli nie jest równo lub wtyczka była przypalona, alternator do przewinięcia.
Jeśli równo i czysto, regulator do kontroli.
Dzięki za pomoc jeśli dobrze trafiłem to wczoraj rozczepiałem wtyczkę pod lewą tylną owiewką. Czy to ta wtyczka na kablu do regulatora? Jeśli tak to była w dobrym stanie. Jutro przeprowadzę pomiary.
borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Mam takie same wartości ładowania od 5 lat i jest ok.
O to mnie trochę pocieszyłeś. Martwi mnie jednak że jazda z dodatkowym oświetleniem w trasce rozładuje mi aku. Zauważyłem też, że pokrywa alternatora jest gorąca w porównaniu z prawą. Nigdy wcześniej tego nie sprawdzałem a to moje trzecie viadro. Też tak macie rocznik moto 2006