U mnie było tak że wyciągałem tą długą śrubę i nią przykręcałem gmole.melon1968 pisze:Gmole są przykręcane do śrub mocujących silnik do ramy.Nie chce mi się wierzyć że tu coś pękło.Najczęściej to puszcza gwint bo śruba po zakręceniu gmola jest za krótka.Dobrze zweryfikuj gdzie jest wyciek.
Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Varadero XL 1000 '99
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Czyli masz pęknięcie tam gdzie zaznaczyłeś? Przy mocowaniiu silnika?
Wg mnie się pospawa i nie powinno pęknąc- to nie jest urwane/wykruszone tylko pęknięte, jeśli to zostanie dobrze zalane spoiną to czemu ma pękać- chyba nie ma tam aż takich obciążeń. Ramy motocyklowe się spawa amelinowe i nic się nie dzieje....
Daj kumatemu to Ci ogarnie- polecam też puścić w kanały wodne powietrze/gaz (tak jak przy spawaniu kolektorów wydechowych) zapobiegnie to tworzeniu się strupa spawu w środku i zmniejszeniu światła kanału w miejscu spawania.
Wg mnie się pospawa i nie powinno pęknąc- to nie jest urwane/wykruszone tylko pęknięte, jeśli to zostanie dobrze zalane spoiną to czemu ma pękać- chyba nie ma tam aż takich obciążeń. Ramy motocyklowe się spawa amelinowe i nic się nie dzieje....
Daj kumatemu to Ci ogarnie- polecam też puścić w kanały wodne powietrze/gaz (tak jak przy spawaniu kolektorów wydechowych) zapobiegnie to tworzeniu się strupa spawu w środku i zmniejszeniu światła kanału w miejscu spawania.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
To już sprawdzałem - odpowiedzialność jest do 100% wartości moto tylko.Godi pisze:Sprawdź czy szkoda całkowita obejmuje OC czy dotyczy tylko AC.Znajomy miał kolizję z autem i naprawial BMW do skutku w serwisie autoryzowanym z OC sprawcy.
Jak naprawa przekracza wartość - szkoda całkowita.
Varadero XL 1000 '99
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Trochę odświeżam temat.picnic pisze:To już sprawdzałem - odpowiedzialność jest do 100% wartości moto tylko.Godi pisze:Sprawdź czy szkoda całkowita obejmuje OC czy dotyczy tylko AC.Znajomy miał kolizję z autem i naprawial BMW do skutku w serwisie autoryzowanym z OC sprawcy.
Jak naprawa przekracza wartość - szkoda całkowita.
Walka trwa - wymieniam karter.
I teraz pytanie, czy kartery od SD01 i SD02 się różnią?
Na logikę tak (inna skrzynia biegów) ale może jednak są takie same?
Szukam maksymalnie taniego silnika - wszystkie bebechy będą przełożone - potrzebny tylko karter.
Varadero XL 1000 '99
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Ktoś z forum zakładał silnik od vtry więc może w tym kierunku uderzyć. Jednak myślę ,że dobry spawacz obskoczyłby temat.
Gmol jest mocowany do ramy a dalej idzie śruba w blok więc musiałyby zadziałać ogromne siły żeby uszkodzić gmolem silnik.
Gmol jest mocowany do ramy a dalej idzie śruba w blok więc musiałyby zadziałać ogromne siły żeby uszkodzić gmolem silnik.
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Kartery się różnią skrzyni nie przełożysz , kumpel przekładał cały silnik z SD02 do SD01 , fajnie mu to nawet chodziło , w tamtym naprawił głowice i tak leży generalnie to viadro też stoi bo kupił Ktm 1290 , dałem Ci nr telefonu do niego na priv , zadzwoń może się dogadacie .
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Dla mnie to też tajemnicza sprawa. Ale rzeczywiście pęknięcie jest blisko mocowania. Może mam pecha i tam po prostu było jakieś słabsze miejsce w tym egzemplarzu. Albo wcześniej coś się stało, to jednak starsza maszyna.LukasW pisze:Ktoś z forum zakładał silnik od vtry więc może w tym kierunku uderzyć. Jednak myślę ,że dobry spawacz obskoczyłby temat.
Gmol jest mocowany do ramy a dalej idzie śruba w blok więc musiałyby zadziałać ogromne siły żeby uszkodzić gmolem silnik.
Silnik od VTRa mnie raczej nie interesuje, ma jednak inną charakterystykę. Wymieniam na oryginalne SD01.
Varadero XL 1000 '99
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Fatalna wiadomość - problem z cylindrem
Dzięki za pomoc.janki5 pisze:Kartery się różnią skrzyni nie przełożysz , kumpel przekładał cały silnik z SD02 do SD01 , fajnie mu to nawet chodziło , w tamtym naprawił głowice i tak leży generalnie to viadro też stoi bo kupił Ktm 1290 , dałem Ci nr telefonu do niego na priv , zadzwoń może się dogadacie .
Varadero XL 1000 '99