viadro pali bezpieczniki

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#16 Post autor: booros »

witam, dzieki koledzy.

sprawa zalatwiona.

bylem na szrocie moto i kupilem uzywany oryginalny regulator napiecia.

I wszystko juz smiga jak nalezy.

:D
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

Re: viadro pali bezpieczniki

#17 Post autor: booros »

witam,

problem wrocil.

wczoraj rozladowal mi sie akumulator - po dluzszej jezdzie nie moglem odpalic.

Sprawdzilem dzisiaj i regulator grzeje sie jak pierun.

Sprawdzilem ladowanie - bez swiatel przy 5tys obr bylo 14.2V, ze swiatlami 13,2V

panowie- nie wiem czy to problem w regulatorze - ktory jakis czas temu ze szrotu dorwalem i zmienilem - czy moze alternator.

na zapalonym silniku odpialem plus od aku i moto zgasl - wiec chyba nie akumulator.

A moze szczotki w alternatorze - ponad 70 tys przebiegu -nie wiem czy ktos kiedys o to zadbal zeby zmienic - czy wiecie, gdzie takie szczotki moglbym dostac ewentualnie?

czytalem duzo dobrego o regulatorach ducati energia -
np. taki znalazlem na allegro-
czy warto za te pieniadze?
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 49384.html

pozdrawiam
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: viadro pali bezpieczniki

#18 Post autor: james »

Zajmijmy się diagnozą, a nie wydawaniem pieniędzy :p
Proponuje zrobić taki test - naładuj aku, odpal Viadro i poczekaj, aż osiągnie temperaturę roboczą, albo chociaż silnik będzie ciepły. Sprawdź napięcie na aku, a następnie "rozkręć go" do 5000 obrotów i dokonaj pomiaru ponownie (utrzymując te obroty). Jeżeli przy wysokich obrotach jest ~14V to padło aku.

Jeżeli jest <=13,5V to sprawdź napięcie (prąd zmienny) na kostce alternatora (po lewej stronie pod zbiornikiem). Przy 5000 obrotów powinno być takie samo napięcie rzędu >=50V, na każdej z 3 faz (sprawdzasz żółte przewody parami).
Światła mijania włączone. Jeżeli napięcie na altku będzie niższe, to zgaś światła i sprawdź na odłączonej kostce (odepnij na wyłączonym silniku).

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

Re: viadro pali bezpieczniki

#19 Post autor: booros »

dzieki, a kiedy bedzie wiadomo czy alternator, czy regulator czy kostka?

na chwile obecna regulator grzeje sie tak ze dotknac nie idzie, ale mozliwe, ze problem byl juz wczesniej...juz jeden byl zmieniany bo sie zjaral.
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: viadro pali bezpieczniki

#20 Post autor: james »

Więc tak...

Regulator:
Przeczytaj to:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =90#p55204

Uszkodzony będzie na pewno, jeżeli napięcie będzie za wysokie (>14.8V) lub za niskie (< 14V przy np. 3000rpm).

Kostki:
Odpal moto i przy 4000 obrotów, sprawdź czy kluczowe elementy instalacji się nie grzeją (przewody przy regulatorze, kostka reg-alternator, pucha od głównego bezpiecznika). Istnieje prawdopodobieństwo, że przy głównym bezpieczniku masz już niezły bajzel. Ponadto sprawdź masowanie z silnikiem (gruby przewód z oczkiem pod tylnym napinaczem rozrządu).

Alternator:
Uszkodzony będzie kiedy:
+masz różne napięcia na fazach
+przy pewnej prędkości obrotowej np. przy 5000 obrotów, napięcie ładowania zaczyna spadać

Są jeszcze inne sposoby na sprawdzenie co jest nie teges m.in. sprawdzenie oporów na każdej z faz, ale tego nie robiłem.

Jeżeli sprawdziłeś wszystko o czym pisałem wyżej i wszystko jest tam okej, to proponuję przejrzeć schemat działania, zawartego w serwisówce, odnośnie znalezienia problemu na linii regulator-alternator-akumulator.

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

Re: viadro pali bezpieczniki

#21 Post autor: booros »

witam, nie zdiagnozowalem nadal problemu.

akumulator ma slabe ladowanie okolo 13v na swiatlach przy 5tys obrotow

kostka alt byla nadpalona w jednym pinie,

regulator grzeje sie jak diabli,

fazy na kostce sa rozne i 40V to byl max( co to znaczy sprawdzac parami zolte przewody?)


Z innej beczki - kto mi powie cos na temat szczotek w alternatorze- wyglada na to, ze przy przebiegu ponad 70tys nie byly nigdy zmieniane - moze ktos wie, gdzie je dostane?
no jak sie do nich dostac? - czy to sie wszystko kapie w oleju? jak to mniej wiecej zrobic krok po kroku- zmienial ktos z was?


pozdrawiam
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: viadro pali bezpieczniki

#22 Post autor: james »

Z alternatorem nic nie zrobisz - jest koło magnesowe a w nim stojan przykręcony do kapy, coś jak to:
http://czesci-moto.pl/galerie/i/iskrown ... a_8653.jpg

Mierzyć parami, w sensie jeżeli ponumerujesz sobie piny na kostce, 1,2,3 to:
mierzymy napięcie 1-2
mierzymy napięcie 2-3
mierzymy napięcie 1-3

Co z kostką przy bezpieczniku głównym? Jak ona wygląda?
Jeżeli masz takie ładowanie to znaczy, że może to być kończący się alternator. Masz możliwość zmiany na chwilę regulatora?

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

Re: viadro pali bezpieczniki

#23 Post autor: booros »

kupilem uzywke regulatora ducati energia - jest to samo, a ladowanie jeszcze nawet gorsze.

regulator oryginalny:
13,0 bez swiatel na 1000 obr
12,5 ze swiatlami na 1000 obr

14,3 bez swiatel na 5000 obr
12,6 ze swiatlami na 5000 obr


regulator ducati:
13,0 bez swiatel na 1000 obr
12,4 ze swiatlami na 1000 obr


13,3 bez swiatel na 5000 obr
12,5 ze swiatlami na 5000 obr

grzeje sie tak samo, ze po chwili dotknac sie nie da....kupie nowy akumulator i sprawdze jeszcze raz....
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

Re: viadro pali bezpieczniki

#24 Post autor: matusz82 »

Sprawdz jak wyglada alernator. To zadna filozofia odkrecic kilka srub lewej pokrywy i ja sciagnac. Moze schodzic ciezko bo magnes ja trzyma. Przypuszczam ze alternator jest juz niezle przygrzany. Jak bedzie czarny lub izolacja stopiona to masz przyczyne. Wtedy pozostaje wymiana na nowy lub przewijanie. Ja dalem przewinac i smiga.
Ostatnio zmieniony śr cze 19, 2013 5:20 pm przez matusz82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: viadro pali bezpieczniki

#25 Post autor: james »

Popieram przedmówcę - mi to wygląda na kończący się (lub już skończony) alternator.

Jeżeli będziesz ściągał kapę od alternatora, upuść trochę oleju, bo możesz się nieźle ździwić :)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: viadro pali bezpieczniki

#26 Post autor: płock1964 »

james pisze:Popieram przedmówcę - mi to wygląda na kończący się (lub już skończony) alternator.

Jeżeli będziesz ściągał kapę od alternatora, upuść trochę oleju, bo możesz się nieźle ździwić :)
Lub przechyl moto na prawo i podeprzyj , tylko musi być stabilnie. Nie musi być dużo, ok. 15 stopni wystarczy.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

Re: viadro pali bezpieczniki

#27 Post autor: booros »

dzieki, pewnie to bedzie to.

podajcie jakies namiary na kogos sprawdzonego kto przewija - skorzystalbym
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: viadro pali bezpieczniki

#28 Post autor: james »

Nie będę robił tutaj reklamy (pomimo tego, że warto), bo mnie M@rio będzie wyzywał :down:
Namiary masz na PW.

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

Re: viadro pali bezpieczniki

#29 Post autor: booros »

jak dostac sie do alternatora? wszystkie sruby z kapy poodkrecac (ta imbusowa na srodku i po lewej stronie tez? - czy one cos tam trzymaja w srodku?) + spuszcze wczesniej olej , to wymienie przy okazji....
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: viadro pali bezpieczniki

#30 Post autor: james »

1. Zlewasz olej
2. Odkręcasz tylko śruby z kapy (imbusowe to zaślepki - jedna od znaków, druga od wału)
3. Załatwiasz sobie gumowy młotek i opukujesz kapę
Kapa siedzi na pinach/sworzniach, więc nie ruszysz jej nawet po odkręceniu śrub. Co wiecej, "całość" trzyma jeszcze koło magnesowe. Jeżeli ten element nigdy nie był ściągany to troche się pomęczysz - ja walczyłem kilka godzin. Ew. możesz odkręcić zaślepkę wału (na ten duży imbus), będziesz miał lepszy "chwyt" podczas ściągania.

Przy montażu polecam oryginalną uszczelkę (ma wklejony specjalny oring, przypuszam, że na potrzeby kanału olejowego) delikatnie posmarowaną silikonem w sumie bardziej natłuszczoną nim. Będzie dużo łatwiej ściagnąć następnym razem no i nie będzie trzeba skrobać starej...

Jeżeli przyjdzie Tobie skrobać uszczelkę to proponuję nożyk do tapet i dużo cierpliwości ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”