Remoncik silnika.

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#106 Post autor: damian »

płock1964 pisze: Czemu 3 x filtr oleju - na zapas ?
Tak na sezon może starczy :)
dbopl pisze:
Pierścienie jakiś czas temu kupowałem na ebay zapłaciłem 15 dolarów oczywiście zamienniki.
Masz może jakiegoś linka bo nie mogę znaleźć?

Awatar użytkownika
Bonq
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125V
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża

Re: Remoncik silnika.

#107 Post autor: Bonq »

Tu masz praktycznie wszystkie części do Varadero 125. Jednak z tego co widzę pierścienie są na indywidualne zamówienie.

http://www.wemoto.pl/bikes/honda/xl_125_v6_varadero/06/
Emeryt :)

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#108 Post autor: damian »

Znam ten sklep. :) Problemem jest cena bo w tej reszcie PL, która została kosztują one 300 - 350 na jeden cylinder. Za granicą już "tylko" 200 za za oceanem 50.

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Remoncik silnika.

#109 Post autor: szuler »

damian pisze: ....za za oceanem 50.
To ściągnij od nich. Niedawno z USA ściągałem linkę do prędkościomierza. Puścili ją zwykłym listem, szła 12 dni, przyszła bez cła i innych tego typu uprzejmości. Pierścienie też powinni przysłać w kopercie.
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#110 Post autor: damian »

Mam taki zamiar tylko nie mogę ich znaleźć. Czekam na odzew kolegi z forum. Zobaczymy Co da się zrobić. Na razie mam czas z zamawianiem. Teraz sprawy tak się potoczyły, że na razie nie będę miał kompletnie czasu na rozbieranie silnika. Ale co się odwlecze to nie uciecze. Tylko troszkę mi żal, że to wszystko może zbiec się w czasie z pełnią sezonu.

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Remoncik silnika.

#111 Post autor: szuler »

Sprawdź w Kanadzie. W USA Varadero nie były oferowane. Nie wiem tylko czy w kanadzie maluch był w ofercie - duże było.

Znalazłem - jest tego dużo:
http://www.ebay.ca/sch/i.html?_from=R40 ... sacat=6000
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#112 Post autor: damian »

Niestety żadne nie pasują. To są pierścienie do hondy xl125. A to nie to samo co varadero. Tam w jednym cylindrze jest 125 pojemności.

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#113 Post autor: dbopl »

pasować jeszcze będą od shadow'ki 125
te same silniki

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Remoncik silnika.

#114 Post autor: szuler »

damian pisze:Niestety żadne nie pasują. To są pierścienie do hondy xl125. A to nie to samo co varadero. Tam w jednym cylindrze jest 125 pojemności.
A fakt. Na szybko popatrzyłem że są do XL125 a nie zwróciłem uwagi iż też do CB125 :(
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#115 Post autor: damian »

To ja... znowu Wam troszkę ponarzekam.
Poskręcałem cały motocykl w całość. :)
Kluczyk w stacyjkę i niestety akumulator padł. Po podłączeniu pod prostownik pokazuje się faulty. No cóż, podpinam następny i w drogę. Odpalił jak odpalił... zakopcił i ok. Podkręciłem obroty i ok. Chce ruszyć i nie ma siły jechać... Pomyślałem, że może paliwo po sezonie i tylko reszta w zbiorniku więc kask i na stację. O makabro jaki słaby... Jadę i myślę co jest nie tak. Już wiedziałem, że to raczej nie paliwo ale nadzieje matką głupich. Na stacji 13L Wb 98 i dalej to samo... Jedzie ale bez siły. Kur...cze myślę sobie nie pali na jeden gar. Ale nie słyszę przez ten modyfikowany tłumik. Staję i zdejmuję fajki. Zdejmuję pierwszą i gaśnie czyli nie pali na ten drugi garnek. Zdejmuję z tego drugiego i chodzi dalej. Czyli moje przypuszczenia są prawdziwe. Nie pali na jeden garnek. Zakładam fajkę i wyczułem, że jak mam nie założoną fajkę do końca tak, że iskra przeskakuje pomiędzy fajką a świecą to obroty znacząco wzrastają. Więc chyba świeca do wymiany.

I to właśnie pytanie do Was bardziej doświadczonych. Czy to objawy uszkodzonej świecy czy coś innego?

Dodam, że jak wykręciłem świece to jakaś tak iskra jest, tylko jakby nie w tym miejscu co powinna. Dodatkowo nie mogę zrozumieć dlaczego jak zdejmę fajkę ze świecy i trzymam ją w pobliżu to przeskakująca iskra ładnie inicjuje zapłon.

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Remoncik silnika.

#116 Post autor: Marcin »

Wymieniłeś te pierścienie? A na świecy jak iskra skacze nie w tym miejscu co trzeba to nic już z niej nie będzie. Wsadź dwie nowe i sprawdź ;)

Aha i jak włożysz nowe świece to zagrzej dobrze silnik przed zgaszeniem. W zasadzie to nigdy nie powinno się odpalać silnika na chwilę, a na nowych świecach tym bardziej!

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#117 Post autor: damian »

Nic jeszcze nie wymieniałem. Nie dam rady przed rozpoczęciem sezonu. A świece to chyba irydowe trzeba wygrzewać czy wszystkie? Bo o tym nie słyszałem.
Z tym, że świece do wymiany to ok już się pogodziłem ale zastanawia mnie dlaczego po zdjęciu fajki wszytko jest ok?

Co do wygrzewania świec to nawet producent tego nie zaleca.
Oto cytat z jednego z forów motocyklowych


Witam Pana,
Nie ma żadnych wymogów postępowania w opisany (zapytany) przez Pana sposób, natomiast każdy użytkownik silnika spalinowego ZI, a w szczególności w motocyklu (ssanie, gaźnik), powinien postępować zgodnie z jego przeznaczeniem tzn.. jechać po uruchomieniu. Wtedy to silnik i przede wszystkim świeca zapłonowa osiąga swoją temperaturę roboczą niezbędną do uniknięcia wystąpienia nagaru. Ów nagar właśnie odłoży się na świecy, gdy wyłączymy silnik po krótkotrwałej pracy. Zasada ta obowiązuje przy każdorazowym uruchamianiu silnika.
Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.
Pozdrawiam,
Jacek Gryboś.
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH
Przedstawicielstwo w Polsce

całość do przeczytania tutaj
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... swiec-ngk/

Mam nadzieje, że koledzy z forum nie obrażą się za zacytowanie ich na naszym forum.

Jeszcze nad jednym się zastanawiam, skoro podczas odpalenia zimnego silnika na świecy osadza się sadza (nagar) bo jest bogata mieszanka to po rozgrzaniu co? spala się ta sadza, która się osadziła jak był zimny silnik? Jeżeli tak to dlaczego ilość nagaru z czasem rośnie? Ale to chyba dyskusja na inny temat.

Awatar użytkownika
Fotom
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 210
Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice

Re: Remoncik silnika.

#118 Post autor: Fotom »

damian pisze:po rozgrzaniu co? spala się ta sadza, która się osadziła jak był zimny silnik?
Tak, kiedy świeca osiągnie tzw. temperaturę samooczyszczania.
damian pisze:Jeżeli tak to dlaczego ilość nagaru z czasem rośnie?
Bo jest źle ustawiona mieszanka - za bogato: za niska temperatura, świeca się nie oczyszcza.

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Remoncik silnika.

#119 Post autor: Marcin »

Tak czy inaczej, tekst który zacytowałeś mówi, żeby zawsze po odpaleniu zagrzać silnik... Więc na jedno wychodzi :P

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#120 Post autor: damian »

Fotom pisze:
damian pisze:po rozgrzaniu co? spala się ta sadza, która się osadziła jak był zimny silnik?
Tak, kiedy świeca osiągnie tzw. temperaturę samooczyszczania.
damian pisze:Jeżeli tak to dlaczego ilość nagaru z czasem rośnie?
Bo jest źle ustawiona mieszanka - za bogato: za niska temperatura, świeca się nie oczyszcza.
O i wszystko jasne.
THX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”