Ponieważ cena osłony silnika HV 125 jest kosmiczna (nawet 500 zł za kawałek plastiku z mocowaniami...), postanowiłem zabawić się dziś w Adama Słodowego. Oto efekt:
Osłona silnika "Zrób To Sam"
Przewidywany czas wykonania - 1 godzina
Poziom trudności - 1/5
Potrzebne narzędzia - szlifierka kątowa, śrubokręt "krzyżak", ołówek, linijka/ekierka, wiertarka, wiertło fi 5 i fi 8,
Potrzebne elementy/przewidywane koszty - arkusz cienkiej blachy nierdzewki lub aluminiowej o rozmiarach ok, 55*41 cm, 4 obejmy hydrauliczne, 4 krótkie śruby M8, 2 krótkie śruby M5, nakrętki i podkładki sprężyste do każdej śruby.
1) Zacząłem od znalezienia odpowiedniej formy metoda prób i błędów. Wycinałem z kartonu, giąłem, zszywałem, przykładałem, rzucałem ...maciami - w końcu wyszło mi, że odpowiednie będzie takie coś
2) Tak to wygląda zwymiarowane (wymiary w cm, miejsca przecięcia na czerwono, miejsca gięcia na niebiesko) - przepraszam, rysunek jest siermiężno-przaśny i nie trzyma proporcji...
3) Na obraz i podobieństwo formy tekturowej wyciąłem formę z blachy - miałem arkusz blachy perforowanej z Castoramy, aczkolwiek pewnie lepszy byłby grubszy aluminiowy...
4) Po obrobieniu krawędzi (nieobrobienie grozi śmiercią lub kalectwem, wybór należy do Ciebie) i przygięciu (na kancie stołu) powstało coś takiego:
Dolne trójkątne części połapałem nitami i dodatkowo śrubkami M5.
5) Do mocowania użyłem 4 obejm do rur hydraulicznych 3/4 cala. Zostały zamocowane na ramie motocykla, po 2 na każdej stronie...
6) ...mniej więcej w pozycjach jak na zdjęciu:
7) Po kilku przymiarkach zamocowałem z grubsza obejmy, ustaliłem miejsca otworów montażowych, wywierciłem wiertełkiem 8-ką, złapałem śrubami (przyciętymi na długość ok. 8 mm), całość poskręcałem palcami. Następnie blachę zdjąłem, dociągnąłem wszystkie obejmy i zamontowałem już "na gotowo" blachę ponownie. Efekt wygląda tak:
Być może przelecę jeszcze tą osłonę czarną farbą - zobaczymy. Przy najbliższej przejażdżce sprawdzę też, czy nie trzeba dodatkowo jakoś usztywnić spodu - aczkolwiek póki co nie sądzę, żeby to było potrzebne.
To tyle.
A tak se udziergałem osłonę silnika...
- TomekJ
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 294
- Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
- Model: Dawniej Varadero 125
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
A tak se udziergałem osłonę silnika...
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL
- Baniol
- Udaje motocyklistę
- Posty: 173
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 10:55 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Orzesze
Re: A tak se udziergałem osłonę silnika...
Mistrzu, możesz to uaktualnić bo nie ma już obrazków a chętnie bym coś podobnego wydziergał.
Kawasaki BN 125
Suzuki Burgman 125
wszelkie grzebanie w komputerach, bazach danych, sieci i www - zboczenie zawodowe, takie życie no
Suzuki Burgman 125
wszelkie grzebanie w komputerach, bazach danych, sieci i www - zboczenie zawodowe, takie życie no
- TomekJ
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 294
- Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
- Model: Dawniej Varadero 125
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Re: A tak se udziergałem osłonę silnika...
Kurczę, Darek, sorki, ale wcięło mi fotki z montażu . Mam tylko starą fotkę gotowej "osłony".Baniol pisze:Mistrzu, możesz to uaktualnić bo nie ma już obrazków a chętnie bym coś podobnego wydziergał.
Pomierzyłem jeszcze raz na szybko - wychodzi taka forma (wymiary mogą być lekko niedokładne z powodu mierzenia na już giętej blasze, najlepiej najpierw zrób testowo formę z kartonu):
Linie czarne - linie cięcia
linie niebieskie - linie gięcia
wymiary w cm.
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL