Problem z hamulcami po serwisie
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 84
- Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Problem z hamulcami po serwisie
cześć
u nie było tak
przed serwisem układu hamulcoego,hamulce były ale po zimie i wyjeżdzie cztero dniowym pedał zaczoł robić się miękki
okazało się że płyyn ma swoje lata i parę pęcheżyków powietrze też się znalazło
a że wyjazd wakacyjny był szykowany na trzy tygodnie około 9000tkm
to pełny serwis hamulców, no i się zaczęło
wszystko opisałem wcześniej
przekopałem układ z kilka razy od innego motorka przekładałem przewody, pompę ,moja pompa do innego motorka założona (tam działała)
nowe przewody, tarcze i nic (tarcze z powrotem stare)
zacząłem w innych wiadrach sprawdzać jak kręci się przednie koło na centralce i powiem wam że większość po pociągnięciu rękom dość mocno robi od pełnego obrotu do półtorej obrotu, jednak są takie jak zakręcisz to kółko leci i leci
u mnie robiło nie cały obrót (grzało tarcze obie), wystarczyło cofnąć klocki delikatnie a koło też leciało luźno
zostały zaciski
kupiłem używane z demontażu, założyłem tak jak przyszły bez rozbierania i czyszczenia z prawie nowymi klockami,
ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy, motorek lata aż miło tarcze chłodne kółko lata luźno
większość stawia na problem z odpowietrzeniem (co ja się na odpowietrzałem) ,u mnie sprawę załatwiły zaciski choć moje z ze wnącz wyglądają dużo ładniej (ale nie wszystko złoto co się świeci)
od taka moja przygoda z układem hamulcowym wiadro 2001r
niestety wyjazd przełożony za rok
Pozdrawiam
u nie było tak
przed serwisem układu hamulcoego,hamulce były ale po zimie i wyjeżdzie cztero dniowym pedał zaczoł robić się miękki
okazało się że płyyn ma swoje lata i parę pęcheżyków powietrze też się znalazło
a że wyjazd wakacyjny był szykowany na trzy tygodnie około 9000tkm
to pełny serwis hamulców, no i się zaczęło
wszystko opisałem wcześniej
przekopałem układ z kilka razy od innego motorka przekładałem przewody, pompę ,moja pompa do innego motorka założona (tam działała)
nowe przewody, tarcze i nic (tarcze z powrotem stare)
zacząłem w innych wiadrach sprawdzać jak kręci się przednie koło na centralce i powiem wam że większość po pociągnięciu rękom dość mocno robi od pełnego obrotu do półtorej obrotu, jednak są takie jak zakręcisz to kółko leci i leci
u mnie robiło nie cały obrót (grzało tarcze obie), wystarczyło cofnąć klocki delikatnie a koło też leciało luźno
zostały zaciski
kupiłem używane z demontażu, założyłem tak jak przyszły bez rozbierania i czyszczenia z prawie nowymi klockami,
ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy, motorek lata aż miło tarcze chłodne kółko lata luźno
większość stawia na problem z odpowietrzeniem (co ja się na odpowietrzałem) ,u mnie sprawę załatwiły zaciski choć moje z ze wnącz wyglądają dużo ładniej (ale nie wszystko złoto co się świeci)
od taka moja przygoda z układem hamulcowym wiadro 2001r
niestety wyjazd przełożony za rok
Pozdrawiam
-
- Sympatyk
- Posty: 1517
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem z hamulcami po serwisie
pełny serwis hamulców, no i się zaczęło to jest wg. mnie odpowiedź albo ujowe części albo robota.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 84
- Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Problem z hamulcami po serwisie
problem pojawił się po wymianie samego płynu
potem odpowietrzanie i długo bez efektu
a dopiero potem rozbieranie czyszczenie i wymiana a wymienione tylko nowe przewody czyli bez wpływu ale wymienione bo może rozwarstwienie,
a z części to tylko tłoczek w pompie choć i tak wrócił stary na miejsce czyli zostały same uszczelniacze tłoczków tourmax
czyli według ciebie co?
roboty się nie czepiaj ,motorek mam 14lat i nie pierwsza wymiana i czyszczenie ,odpowietrzałem nawet u mechanika pod ciśnieniem i nic to nie dało
potem odpowietrzanie i długo bez efektu
a dopiero potem rozbieranie czyszczenie i wymiana a wymienione tylko nowe przewody czyli bez wpływu ale wymienione bo może rozwarstwienie,
a z części to tylko tłoczek w pompie choć i tak wrócił stary na miejsce czyli zostały same uszczelniacze tłoczków tourmax
czyli według ciebie co?
roboty się nie czepiaj ,motorek mam 14lat i nie pierwsza wymiana i czyszczenie ,odpowietrzałem nawet u mechanika pod ciśnieniem i nic to nie dało
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z hamulcami po serwisie
Grzejące się tarcze przednie w Vara (bez ABS) są często spowodowane brakiem serwisowania pływaków. Jeśli gumka zostanie uszkodzona, prowadzenie (trzpień) będzie skorodowane/wytarte lub po prostu smar zmieni swoją konsystencję, to zaciski przednie będą miały tendencję do klinowania się. Stąd efekt ograniczonego obrotu koła. Inny przypadek, który ma zastosowanie w przypadku nieoryginalnego zestawu naprawczego pompy hamulcowej (np. tourmaxa), to niewłaściwa długość tłoczka. To z kolei powoduje, że hamulec pozostaje cały czas lekko wciśnięty. Taki objaw najłatwiej zdiagnozować po prostu poprzez demontaż klamki hamulca, postawienie moto na centralce i zakręcenie kołem - jeśli jest lepiej, to problem stanowi pompa.
-
- Sympatyk
- Posty: 1517
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem z hamulcami po serwisie
Ja się nie czepiam ale jest takie powiedzenie - jeśli psujesz przestań naprawiać. Jeśli usterka jest po serwisie to oczywiste jest że ktoś coś spierdolił. A skąd to wiem ??? Jestem mechanikiemPawlo pisze: ↑ndz paź 06, 2024 6:53 pm problem pojawił się po wymianie samego płynu
potem odpowietrzanie i długo bez efektu
a dopiero potem rozbieranie czyszczenie i wymiana a wymienione tylko nowe przewody czyli bez wpływu ale wymienione bo może rozwarstwienie,
a z części to tylko tłoczek w pompie choć i tak wrócił stary na miejsce czyli zostały same uszczelniacze tłoczków tourmax
czyli według ciebie co?
roboty się nie czepiaj ,motorek mam 14lat i nie pierwsza wymiana i czyszczenie ,odpowietrzałem nawet u mechanika pod ciśnieniem i nic to nie dało
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 84
- Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Problem z hamulcami po serwisie
melon nie gniewaj się (z tym czepianiem się) źle się wyraziłem a jak klikniesz wyślij to już nie poprawisz
po dokładniejszych oględzinach zacisków wyszedł taki problem,korpus zacisku jest skręcany z dwóch elementów,część większa z tłoczkami i ta druga tylna przykręcana na trzy śruby,
i tu w miejscu skręcenia na całej długości przylegania tych elementów powstał delikatny luz ,przy naciśnięciu klamki hamulca widoczne jak tylni element się odchyla (wygina) widać na łączeniu skręconych elementów że powstaje szczelina (pracuje)
po odkręceniu trzech śrub odchodzi tylna część i widać że elementy przylegają do siebie tylko połową powierzchni (dokręcanie nic nie dało) aby było idealne doleganie trzeba by zeszlifować (planować powierzchnie obu elementów) ale skutkowało by to pomniejszeniem rozstawu czyli pewnie był by problem z montażem nowych klocków
nie wiej jak to nazwać zmęczenie materiału ,czy to mogło być przyczyną ? nie wiem
miałem wątpliwości co do kupna innych zacisków używanych ,ale cena jest kosmiczna za używki ryzyk fizyk kupiłem a i klocki były w nich jak nowe (więcej warte niż dołem za całość}
i w tych zaciskach tego problemu nie ma oba elementy są sztywne nic się nie wygina pracują same klocki a nie dodatkowo tylna część zacisku
może problem z grzaniem wystąpił wcześniej przed wymianą płynu ,nie zwróciłem na to uwagi {tarcz mi fioletowych nie zrobiło}
pisałem że gdzieś na zlocie sprawdzałem z osiem wiaderek i teraz jak mam porównanie u siebie to problem jest spory.może i ja bym tego tak nie rozgrzebał u siebie ale u kolegi koło lata luźno i to mi nie dało żyć że on ma idealnie a u mnie jest nie halo
od takie moje
po dokładniejszych oględzinach zacisków wyszedł taki problem,korpus zacisku jest skręcany z dwóch elementów,część większa z tłoczkami i ta druga tylna przykręcana na trzy śruby,
i tu w miejscu skręcenia na całej długości przylegania tych elementów powstał delikatny luz ,przy naciśnięciu klamki hamulca widoczne jak tylni element się odchyla (wygina) widać na łączeniu skręconych elementów że powstaje szczelina (pracuje)
po odkręceniu trzech śrub odchodzi tylna część i widać że elementy przylegają do siebie tylko połową powierzchni (dokręcanie nic nie dało) aby było idealne doleganie trzeba by zeszlifować (planować powierzchnie obu elementów) ale skutkowało by to pomniejszeniem rozstawu czyli pewnie był by problem z montażem nowych klocków
nie wiej jak to nazwać zmęczenie materiału ,czy to mogło być przyczyną ? nie wiem
miałem wątpliwości co do kupna innych zacisków używanych ,ale cena jest kosmiczna za używki ryzyk fizyk kupiłem a i klocki były w nich jak nowe (więcej warte niż dołem za całość}
i w tych zaciskach tego problemu nie ma oba elementy są sztywne nic się nie wygina pracują same klocki a nie dodatkowo tylna część zacisku
może problem z grzaniem wystąpił wcześniej przed wymianą płynu ,nie zwróciłem na to uwagi {tarcz mi fioletowych nie zrobiło}
pisałem że gdzieś na zlocie sprawdzałem z osiem wiaderek i teraz jak mam porównanie u siebie to problem jest spory.może i ja bym tego tak nie rozgrzebał u siebie ale u kolegi koło lata luźno i to mi nie dało żyć że on ma idealnie a u mnie jest nie halo
od takie moje
-
- Sympatyk
- Posty: 1517
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem z hamulcami po serwisie
Wcale się nie gniewam ale pracując jako mechanik [ciężarowe] mam dużo problemów z jakością części zamiennych, normalnie sprzedają szajs. Tak samo jest z naprawami czasami sam coś przeoczę , wymieniasz np. filtr powietrza gdzie po wymianie zapala się check engine bo nie podłączyłeś jakiegoś przewodu.
Znaczy się awarię usunąłeś ?
Znaczy się awarię usunąłeś ?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 84
- Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Problem z hamulcami po serwisie
Ty naprawiasz a ja na takich pracuję (ciężarowe)coś tam wiem
tak awaria usunięta, jestem zadowolony
tak awaria usunięta, jestem zadowolony