Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: sob lis 02, 2024 9:53 pm
- Imię: Mateusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000 SD02
- Rocznik: 2004
Re: Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
To nie kostka tylko to jest złącze diagnostyczne pod komputer.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: sob lis 02, 2024 9:53 pm
- Imię: Mateusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000 SD02
- Rocznik: 2004
Re: Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
Moje kolejne spostrzeżenia i pytania. Mianowicie problem nadal występuje ale:
- moto na swoim aku ma duży problem z odpaleniem, podpiąłem aku z auta już bezpośrednio bez odpalonego auta (jak tu kolega zasugerował słusznie) po kablach i nadal jest problem z odpaleniem.
- więc ponownie odpaliłem auto i po kablach od auta odpalam moto no i znowu to samo odpala bez problemu a rozrusznik kręci bardzo płynnie bez zacięć no i zegar nie przygasa, zgasiłem go odpiąłem kable i próbuję odpalić nadal nie idzie podpinam auto idzie, o co chodzi?
- zacząłem się zastanawiać czy może regulator napięcia ma jakiś wpływ na rozruch motocykla nigdzie nie znalazłem żadnych info na ten temat, tylko tyle że jak regulator to ładowanie słabe a u mnie ładowanie w normie. No ale nic robię wszystkie pomiary jakie są możliwe co do alternatora i regulatora.
Alternator: napięcia 3 x 36V (nie znalazłem normy), rezystancja 3 x 0,1ohm (norma 0,3-0,5ohm), żadnych przebić wszystko w normie.
Korzystałem z filmiku:
https://youtu.be/d48JazxqAeQ?si=6bNMS3C0_e3XPZ8g
Regulator napięcia: ładowanie w porządku, zielone przewody ciągłość do masy, z zewnątrz żadnych uszkodzeń, żadnych przebić, znalazłem ciekawe pomiary na zagranicznych mediach dotyczące jakiegoś "testu biasu" dla bieguna dodatniego i ujemnego, pomiar zwykłem multimetrem nastawionym na pomiar diody no i tutaj wyszły mi różnice bo według poniższego filmiku pomiar powinien wyjść od 0,3V do 0,5V a u mnie dla ujemnego wyszło 3 x 0,520V a dla dodatniego 3 x 0,158V.
https://youtu.be/-2jWIkhy1fo?si=bkHpxnl4v-V-CQUt
Ale nie wiem jak to zinterpretować.
- spróbowałem odpalić moto odłączając alternator od regulatora 3 żółte kable, no i moto zaczęło odpalać, nawet na swoim aku, co za zdziwienie, czy tylko przypadek, nie wiem? Czy ten regulator może zakłócać rozruch motocykla, czy to wogóle możliwe?
- moto na swoim aku ma duży problem z odpaleniem, podpiąłem aku z auta już bezpośrednio bez odpalonego auta (jak tu kolega zasugerował słusznie) po kablach i nadal jest problem z odpaleniem.
- więc ponownie odpaliłem auto i po kablach od auta odpalam moto no i znowu to samo odpala bez problemu a rozrusznik kręci bardzo płynnie bez zacięć no i zegar nie przygasa, zgasiłem go odpiąłem kable i próbuję odpalić nadal nie idzie podpinam auto idzie, o co chodzi?
- zacząłem się zastanawiać czy może regulator napięcia ma jakiś wpływ na rozruch motocykla nigdzie nie znalazłem żadnych info na ten temat, tylko tyle że jak regulator to ładowanie słabe a u mnie ładowanie w normie. No ale nic robię wszystkie pomiary jakie są możliwe co do alternatora i regulatora.
Alternator: napięcia 3 x 36V (nie znalazłem normy), rezystancja 3 x 0,1ohm (norma 0,3-0,5ohm), żadnych przebić wszystko w normie.
Korzystałem z filmiku:
https://youtu.be/d48JazxqAeQ?si=6bNMS3C0_e3XPZ8g
Regulator napięcia: ładowanie w porządku, zielone przewody ciągłość do masy, z zewnątrz żadnych uszkodzeń, żadnych przebić, znalazłem ciekawe pomiary na zagranicznych mediach dotyczące jakiegoś "testu biasu" dla bieguna dodatniego i ujemnego, pomiar zwykłem multimetrem nastawionym na pomiar diody no i tutaj wyszły mi różnice bo według poniższego filmiku pomiar powinien wyjść od 0,3V do 0,5V a u mnie dla ujemnego wyszło 3 x 0,520V a dla dodatniego 3 x 0,158V.
https://youtu.be/-2jWIkhy1fo?si=bkHpxnl4v-V-CQUt
Ale nie wiem jak to zinterpretować.
- spróbowałem odpalić moto odłączając alternator od regulatora 3 żółte kable, no i moto zaczęło odpalać, nawet na swoim aku, co za zdziwienie, czy tylko przypadek, nie wiem? Czy ten regulator może zakłócać rozruch motocykla, czy to wogóle możliwe?
-
- Sympatyk
- Posty: 1519
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
Kolega mechanik tak napisał---
jezeli motocykl odpala na kablach to wlasciwie znalazles odpowiedz. jak juz tu pisalismy - jakosc akumulatorow dramatycznie spadla kiedys legendarna Yuasa juz wlasciwie nic nie znaczy i znam ludzi, ktorzy reklamowali ja po kilku tygodniach. sprawdzenie stanu akumulatora mozliwe jest tylko testerem zwarciowym, ktory mają niektore warsztaty. sytuacja z odpieciem cewek pradnicy mocno dziwna - tak jakby niesprawny regulator przepuszczal cos i zwieral przez cewki... nigdy sie z czyms takim nie spotkalem.
jedyne rozsadne rozwiazanie to niestety... podstawianie. podjechac do serwisu, zweryfikowac akumulator, nastepnie podstawic regulator. na zdrowy rozum nic madrzejszego nie wymyslisz. dobrze, ze to w sumie bardzo prosty układ wzajemnych zaleznosci a nie jakas pokomplikowana cyfrowka, która zaczeła szaleć.
po odłaczeniu regulatora od czego? od cewek czy od akumulatora? z tego co czytam to od cewek ( 3 żółte kable) - jezeli tak to regulator do kosza. napisalem powyzej:
- zweryfikowac akumulator bo przeciez zapala na kablach
- zweryfikowac regulator
jezeli motocykl odpala na kablach to wlasciwie znalazles odpowiedz. jak juz tu pisalismy - jakosc akumulatorow dramatycznie spadla kiedys legendarna Yuasa juz wlasciwie nic nie znaczy i znam ludzi, ktorzy reklamowali ja po kilku tygodniach. sprawdzenie stanu akumulatora mozliwe jest tylko testerem zwarciowym, ktory mają niektore warsztaty. sytuacja z odpieciem cewek pradnicy mocno dziwna - tak jakby niesprawny regulator przepuszczal cos i zwieral przez cewki... nigdy sie z czyms takim nie spotkalem.
jedyne rozsadne rozwiazanie to niestety... podstawianie. podjechac do serwisu, zweryfikowac akumulator, nastepnie podstawic regulator. na zdrowy rozum nic madrzejszego nie wymyslisz. dobrze, ze to w sumie bardzo prosty układ wzajemnych zaleznosci a nie jakas pokomplikowana cyfrowka, która zaczeła szaleć.
po odłaczeniu regulatora od czego? od cewek czy od akumulatora? z tego co czytam to od cewek ( 3 żółte kable) - jezeli tak to regulator do kosza. napisalem powyzej:
- zweryfikowac akumulator bo przeciez zapala na kablach
- zweryfikowac regulator
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: sob lis 02, 2024 9:53 pm
- Imię: Mateusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000 SD02
- Rocznik: 2004
Re: Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
No właśnie nie do końca się zrozumieliśmy, na kablach odpala tylko jak auto jest włączone.
Regulator odpięty jest od alternatora, 3 żółte kable idą do alternatora.
To fakt te nowe akumulatory są słabej jakości.
Regulator odpięty jest od alternatora, 3 żółte kable idą do alternatora.
To fakt te nowe akumulatory są słabej jakości.
-
- Sympatyk
- Posty: 1519
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
Na początek podmień regulator
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: sob lis 02, 2024 9:53 pm
- Imię: Mateusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000 SD02
- Rocznik: 2004
Re: Nie odpala Varadero XL 1000 SD02 2004r.
Taki jest plan, zobaczymy co to da.