Ja płacę coś ok 45 zł brutto za 5 litrów. Co 12 godz. dorzuć ok. 10 ccm a po dwóch tygodniach zobacz poziom olejudamian pisze:W Jula też jest 9.9 pln za 0.5 l. Ok kilku godzin już w cylku.
Remoncik silnika.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Na co zużywasz tyle nafty?płock1964 pisze:Ja płacę coś ok 45 zł brutto za 5 litrów. Co 12 godz. dorzuć ok. 10 ccm a po dwóch tygodniach zobacz poziom olejudamian pisze:W Jula też jest 9.9 pln za 0.5 l. Ok kilku godzin już w cylku.
Czy tłok musi być na środku? Czy może być w DMP? Zastanawiam się bo zalałem jak jest właśnie w DMP. Nafta spływa bardzo powoli. Rano "dostrzyknę" do pełnego. I mam tak dolewać przez 2 tyg? A kręcić silnikiem w między czasie?
Dla ciekawości Wam powiem, że świece przy pomocy pędzelka i nafty czyści się rewelacyjnie.
Zastanawiam się też, czy wyjąć filtr oleju akurat mam nowy założony tzn. ma jakieś 300 km zrobione.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Tak, masz tak dolewać przez dwa tygodnie, pozycja tłoka jest nieistotna, nie kręcić silnikiem, po dwóch tygodniach zlej olej i naftę, wymień filtr i módl się, żeby pomogło.damian pisze:Na co zużywasz tyle nafty?płock1964 pisze:Ja płacę coś ok 45 zł brutto za 5 litrów. Co 12 godz. dorzuć ok. 10 ccm a po dwóch tygodniach zobacz poziom olejudamian pisze:W Jula też jest 9.9 pln za 0.5 l. Ok kilku godzin już w cylku.
Czy tłok musi być na środku? Czy może być w DMP? Zastanawiam się bo zalałem jak jest właśnie w DMP. Nafta spływa bardzo powoli. Rano "dostrzyknę" do pełnego. I mam tak dolewać przez 2 tyg? A kręcić silnikiem w między czasie?
Dla ciekawości Wam powiem, że świece przy pomocy pędzelka i nafty czyści się rewelacyjnie.
Zastanawiam się też, czy wyjąć filtr oleju akurat mam nowy założony tzn. ma jakieś 300 km zrobione.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
To muszę chyba ustawić dwa tłoki po środku bo jak jest w GMP to wszystko przelatuje HWG... A tą naftę z cylindrów jak wylać? Czekać aż przeleci? Mam czas z tym cudowaniem do następnej niedzieli potem jadę na poligon i niestety żona to nie będzie mi dolewać nafty do silnika.płock1964 pisze: Tak, masz tak dolewać przez dwa tygodnie, pozycja tłoka jest nieistotna, nie kręcić silnikiem, po dwóch tygodniach zlej olej i naftę, wymień filtr i módl się, żeby pomogło.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Sama zleci na dół i wylejesz z olejem.damian pisze:To muszę chyba ustawić dwa tłoki po środku bo jak jest w GMP to wszystko przelatuje HWG... A tą naftę z cylindrów jak wylać? Czekać aż przeleci? Mam czas z tym cudowaniem do następnej niedzieli potem jadę na poligon i niestety żona to nie będzie mi dolewać nafty do silnika.płock1964 pisze: Tak, masz tak dolewać przez dwa tygodnie, pozycja tłoka jest nieistotna, nie kręcić silnikiem, po dwóch tygodniach zlej olej i naftę, wymień filtr i módl się, żeby pomogło.
Na co zużywam naftę ?
Niestety, jestem mechanikiem i dziwnym trafem jak przyjeżdżam do domu, wszystkim naokoło psują się auta, motocykle, kosiarki i inne sprzęty - fatum jakieś czy co? No i w czymś trzeba to wszystko myć. Więc kupuję średnio 3 - 4 szt. w roku.
Strasznie nie lubię składać czegokolwiek , jak jest brudne. Takie zboczenie.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
Re: Remoncik silnika.
damian pisze:To muszę chyba ustawić dwa tłoki po środku bo jak jest w GMP to wszystko przelatuje HWG... A tą naftę z cylindrów jak wylać? Czekać aż przeleci? Mam czas z tym cudowaniem do następnej niedzieli potem jadę na poligon i niestety żona to nie będzie mi dolewać nafty do silnika.płock1964 pisze: Tak, masz tak dolewać przez dwa tygodnie, pozycja tłoka jest nieistotna, nie kręcić silnikiem, po dwóch tygodniach zlej olej i naftę, wymień filtr i módl się, żeby pomogło.
Tłoki po środku ok
Nafta ma właściwości mocno penetrujące sama przeleci na dół, jak już napisano silnika nie odpalać robić dolewki na tłoki i trzymać kciuki żeby pomogło
Ja po takiej operacji przed odpaleniem maszyny wlewam troszeczkę oleju na na tłoki i przetaczam maszynę kilka metrów aby olej został rozprowadzony po gładzi cylindrów.
Robię tak dlatego że nafta zmywa film olejowy podczas kuracji. A jak każdy wie kto smaruje ten jedzie
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Ustawiłem tłoki mniej więcej pośrodku i zalałem naftą. Dziwne są dwie rzeczy na które zwróciłem uwagę. Pierwsza to taka, że nafty ubyło tyle co nic ok 5 mm. Wydaje mi się, że to troszkę mało jak na ok 30 godzin? Druga sprawa to jak ustawiałem tłoki na środku to zauważyłem na zaworze od góry jakby stary olej czy jakiś nagar czy jeszcze coś innego. Nie było tego dużo no ale było i tak się właśnie zastanawiam skąd to się wzięło? Czy to niedopalony olej się odkłada?
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Remoncik silnika.
W którym miejscu na tym zaworze widziałeś ten nalot? Skoro silnik palił Ci olej przez jakiś czas to na pewno zrobił się nagar. Dlatego od samego początku mówiłem żeby zdjąć głowicę, wyczyścić ją, wymienić uszczelniacze i już byś pewnie miał sprawne moto, i to niskim kosztem.
Re: Remoncik silnika.
damian pisze:Ustawiłem tłoki mniej więcej pośrodku i zalałem naftą. Dziwne są dwie rzeczy na które zwróciłem uwagę. Pierwsza to taka, że nafty ubyło tyle co nic ok 5 mm. Wydaje mi się, że to troszkę mało jak na ok 30 godzin? Druga sprawa to jak ustawiałem tłoki na środku to zauważyłem na zaworze od góry jakby stary olej czy jakiś nagar czy jeszcze coś innego. Nie było tego dużo no ale było i tak się właśnie zastanawiam skąd to się wzięło? Czy to niedopalony olej się odkłada?
Zapewne zawór masz usmolony przepalonym olejem z komory spalania.
najlepiej jakbyś fotkę wrzucił bo nie wiadomo dokładnie w którym miejscu ten syf.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz gru 14, 2014 9:55 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 125
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remoncik silnika.
Witam Kolegów, spróbuję się podłączyć do tematu ze swoim problemem. W moim wiadrze, co prawda nie ma problemu ze spalaniem oleju - do tej pory nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego zużycia, nie ma czarnego ani białego dymu z rury, motor odpala normalnie, pod warunkiem że przytrzymam linkę ssania (bo cholera ucieka z powrotem). Co do przyśpieszenia się nie wypowiadam - nie ma odniesienia, ale ruszając spod świateł nie jestem ostatni, natomiast nie daje mi spokoju ten stopień sprężania w cylindrach oscylujący w okolicach 8 MPa . Mechanik mówi - jeździć i obserwować , natomiast ja z czystej ciekawości chciałbym zapytać, jaka ew. mnie czeka robota przy silniku (nie mówię że w tym roku), lub czy ktoś słyszał o sprawczej mocy tzw. ceramizera ?
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Remoncik silnika.
Przeprowadzić próbę olejową.Zmierzyć ciśnienie oleju .Po próbie okaże się co jest do remontu.tadeo pisze:Witam Kolegów, spróbuję się podłączyć do tematu ze swoim problemem. W moim wiadrze, co prawda nie ma problemu ze spalaniem oleju - do tej pory nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego zużycia, nie ma czarnego ani białego dymu z rury, motor odpala normalnie, pod warunkiem że przytrzymam linkę ssania (bo cholera ucieka z powrotem). Co do przyśpieszenia się nie wypowiadam - nie ma odniesienia, ale ruszając spod świateł nie jestem ostatni, natomiast nie daje mi spokoju ten stopień sprężania w cylindrach oscylujący w okolicach 8 MPa . Mechanik mówi - jeździć i obserwować , natomiast ja z czystej ciekawości chciałbym zapytać, jaka ew. mnie czeka robota przy silniku (nie mówię że w tym roku), lub czy ktoś słyszał o sprawczej mocy tzw. ceramizera ?
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Teraz mam ustawione tłoki mniej więcej na środku a zawór jest zamknięty. Najszybciej zdjęcie w niedzielę. Ale nie wiem czy da się jakoś je zrobić bo przecież strasznie mała jest ta dziurka od świecy.dbopl pisze: Zapewne zawór masz usmolony przepalonym olejem z komory spalania.
najlepiej jakbyś fotkę wrzucił bo nie wiadomo dokładnie w którym miejscu ten syf.
Chyba odżałuje na uszczelki pod głowice i je zdejmę. Czy te metalowe uszczelki można zakładać kilka razy? I czy trzeba za każdym razem planować głowicę?
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Remoncik silnika.
Teoretycznie powinno się wymienić uszczelkę na nową, a w praktyce to złożysz na starej + dobry silikon czy tam jakiś inny uszczelniacz i będzie działało.
-
- Sympatyk Weteran
- Posty: 89
- Rejestracja: czw cze 19, 2014 5:08 pm
- Imię: KRZYSZTOF
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero xl 1000
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Płock
Re: Remoncik silnika.
Moim zdaniem zdecydowanie wymień uszczelki na nowe.Zrobisz raz a dobrze.Zakładając stare niewiele zaoszczędzisz i w razie czego bedziesz sie zastanawiał czy powodem ewentualnej usterki nie jest stara uszczelka.Znając życie bedzie to w sezonie na wyjeżdzie:-) .
KM
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Remoncik silnika.
Nie podcieraj dupy szkłem bo się pokaleczysz.Pod głowicę idzie nowa resztę można na silikon.Głowica powinna być z planowana.Marcin pisze:Teoretycznie powinno się wymienić uszczelkę na nową, a w praktyce to złożysz na starej + dobry silikon czy tam jakiś inny uszczelniacz i będzie działało.