Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz sie 05, 2021 3:51 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N cze 13, 2021 8:34 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 13/06/2021 o 19:15
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Cześć, spotkał się już ktoś z takim strzelaniem do filtra jak na filmie ?
Z początku obwiniałem czujnik wałka rozrządu, lecz po wymianie zyskał tylko lepszą reakcje na manetke i spokojniejsze zejście z obrotów (wcześniej przy zejściu potrafił zafalować).
Bywa też ,że podczas jazdy potrafi nagle stracić moc. Pomaga mu wtedy nagłe zatrzymanie się i reset zapłonu.
Świece oczywiście wymienione, kostki wyczyszczone, przewody sprawdzone a wydech uszczelniony

https://youtu.be/_IUcK3gBSyA

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 13, 2021 8:43 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 444
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Miałem tak dwa lata temu, na początek sprawdź czy nie stopiły Ci się kostki od alternatora i regulatora napięcia, u mnie to było główną przyczyną. Od razu okazało się, że aku dostało na tyle w tyłek, że wymagało wymiany. Potem znalazłem jeszcze zatkane odpowietrzenie baku. Usunięcie usterek pomogło i objaw się więcej nie pojawił.
viewtopic.php?f=6&t=9929

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 14, 2021 3:32 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 13/06/2021 o 19:15
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Znalazłem we wiązce dochodzącej do licznika nie podłączoną wtyczkę. Do czego powinna być podłaczona ?
Szukałem po schematach i wydaje mi sie ,ze to mikroprzełącznik od manetki sprzęgła.


Załączniki:
20210614_153112.jpg
20210614_153112.jpg [ 1.31 MiB | Przeglądane 347 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn cze 14, 2021 4:13 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 444
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Jakie są kolory przewodów? Jednolicie pomarańczowy i jednolicie zielony? To by wychodziło, że to jest kierunkowskaz lewy (???).
Przełącznik od klamki sprzęgła miałby zielonobiały i zielonoczerwony.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt cze 15, 2021 8:46 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 13/06/2021 o 19:15
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Kostki przejrzałem, wszystkie idealne. Wężyki od baku okazaly się drożne. Stukanie pozostało, może być temu winna pompa paliwa ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt cze 15, 2021 9:03 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 444
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Może być, poczytaj komentarze pod filmem na YouTube, do którego link zamieściłem w swoim wątku. Właściciel tamtego Viadra pisze w nich, że przyczyną był u niego zapchany filtr węglowy w zespole pompy paliwa. Filtr jest niewymienialny, ale on go oczyścił przepompowując przez niego duże ilości paliwa.
Cytuj:
IMPORTANT !!!! We have finally solved the problem. Two mechanics worked for days to solve that. We have realized that all the info about fuel pump of Varadero MK2 in the forums are wrong. There are actually 4 parts of the fuel pump but not 3 as mentioned diffeent forum topics.They are 1- pump 2- filter (a coarse filter) 3- pressure regulator 4- fine filter (carbon or whatsoever filter before the pressure regulator) First three can be seen and reachable/detachable when you open the metal box. But the 4th part (fine filter) is embedded inside the plastics body and you can not see it. This plastics body is not detachable and you can not dismount this fine filter. This fine filter was clogged of micro particals/residues. You need to rinse this fine filter by oil (by pouring oil from your gas tank, for example). You need this over and over again until you get rid of these micro particals. You will not believe your eyes that how much and how black would be your filling basket. So you need to clean/rinse this hidden fine filter. I did not change any part (pump or regulator). Now my bike runs as in its day 1. My bike started to have this problem after 95000 km. Note: we could not understand the relationship between this clogged filter and its blocking oil pass mechanism when the engine gets hot and fan gets on. As long as the fan does not run, this filter does not block oil pass. The heat triggers this phenomenon. Note 2: Best solution would be to buy new complete pump spare part from Honda. But it is SO expensive... I hope this helps to bikers who have similar problems. best regards,

Może u Ciebie jest analogicznie?

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 19, 2021 9:54 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 13/06/2021 o 19:15
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Problem rozwiązany, solidnie przepłukałem filtr obok pompy i stuki ucichły. Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL